27 Haziran 2017 Salı

EV ANASI



Birgül Özcan

Eğlenceli, komik, zeki, güldüren bir roman.

Kendisine Ev Anası diyen evli ve bir oğlu olan Nur’un yaşamı. Evde geçen yaşamı. Kariyer yaparken ev işi ve anneliğe terfi eden Nur, ev işleri yaparken hayaller kuruyor. Televizyona çıkan ve hayatı rahat olan kadınlara kızıyor.

Yazma hevesini apartman panosuna öyküler yazarak gideriyor. Yemek pişirmek, toz almak, fasulye ıslatmak, ütü yapmak, annesinle gün boyu telefonda konuşmakla geçen ömrünü yazmaya karar veriyor ve bize komik bir yaşam öyküsü sunuyor. Evin içinde ömrü geçerken tek yapabileceği de bu ev hayatını anlatmak zaten.

Bir yandan da komşuları ile yakın ilişkide. Öğrencilik yıllarında sesi gür olduğu için sürekli olarak okullarda şiir okuyan Nur, ev anası olunca artık bağırmıyor. Reklam metinleri yazarken annelik mesleğine geçen Nur’u işverenler de artık sadece anne olarak görüyor.

Yazılarını apartman panosunda okuyan komşuları hemen kapısını çalıyor ve sohbet başlıyor. Yazılarına göre neye ihtiyacı olduğunu anlıyor sağduyulu komşular. Ev işlerini, ev hayatlarını paylaşıyorlar, ayrıca birçok batıl inanç ve alternatif tıp da paylaşılıyor.

Annesi de pek filozof Nur’un. Annesi her şeyini Nur’la paylaşıyor ve onsuz bir şey de yapmıyor. Nur, annesi ve tatlı komşuların evlerde ve bina içinde kapalı ama aktif bir hayatları var.

Annelerin, ev kadınlarının kıkırdayarak okuyacağı keyifli bir roman.

Not:3/4

Ev Anası, aramızdan bir blogçu aynı zamanda. Blog adresi de:

46 yorum:

  1. Az çok anladım Nur'u :)
    Okumak isterim. Bloguna da bakacağım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      tatliş kitap :)

      Sil
  2. Apartman panosuna yazmak çok iyiymiş yalnız :))

    YanıtlaSil
  3. Ben bizim apartmanın panosuna bir kaç hikaye assam ertesi gün tip tip bakarlar bana bu ne yapıyor diye :) Sonuçta apartmanlar yöneticileri ve dedikoducu yaşlı nineleri olan yaşayan bir organizma değil mi :)

    Fikir güzel. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. meczup yazar.

      evet haklısın :)

      Sil
  4. Hemen blogunu ziyerete gideyim. :)

    YanıtlaSil
  5. Ben pek sevemedim bu kitabı sanki küçük çocuğu olanlara daha çok hitap edebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      evlilik çocuk bende de yok ama ben çok güldüm yaa :)

      Sil
  6. Hayatın her karesine değinmiş gibi sanki,ilginç bir kitaba benziyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      bence sevimli :)

      Sil
  7. Pek benlik değil. Telefonla uzun uzun konuşmayı hiç sevmem. Komşularla da iletişimim çok az.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      sen kismelere benzemiyon ki zateeensii :)

      Sil
  8. Şu öğrenci halimle ne işler yapıyorum :( Bu arada istediğiniz yayın bloğumdaaa http://tembelprenses.blogspot.com.tr/2017/06/seba-med-gunes-kremi-yanls-bildiklerimiz.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif sağlık.

      mirsi okuyceem :)

      Sil
  9. az biraz kendimi gördüm :))) Çok güzel bir hikaye sevdim bloğuna da gidiliyor efendim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      benziyo ivit :)

      Sil
  10. Bloguna gidip ,bir kaç yazısını okudum,iyi bir kalemi var ,ve eğlenceli de.Yalnız blog güncel değil.Başka sosyal mecralarda aktif mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cam güzeli.

      bilmiyom vallaaa :)

      Sil
  11. aa yaşadıklarını mı yazmış, çok ilginç, ayrıca apartman panosuna yazması hikayelerini çok şirin, çok sevdim, hemen bloguna koşuyorum, teşekkürler paylaştığın için Deepcim:)

    YanıtlaSil
  12. Ev Anası'nı suratımda kocaman bir gülümseme ile okurken sonunda bağıra bağıra ağlamak istemiştim. Öyle bitmeseydi keşke..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neslice tarifler.

      sonu evet. bak bloguna annesinin adını vermiş. süveyda.

      Sil
  13. Aaa çok. Güzel görünüyor ama 😊😊 okumam lazım tam benlik😀

    YanıtlaSil
  14. ne güzel sözmüş ev anası :)

    YanıtlaSil
  15. Okumak istedim şimdi.Hemen okumalıyıım :)

    YanıtlaSil
  16. Tam yaz okumalığıymış :). Çok eğlenceli anlatmışsın okuyası geliyor insanın :).

    YanıtlaSil
  17. Koşa koşa bloguna gidiyorum :)

    YanıtlaSil
  18. özetini okurken kendimi yazarın komşusu gibi hissettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      ben de okurken hissetmiştiim :)

      Sil
  19. kitap için hayırlı olsun diyelim blog yazarı arkadaşımıza.. :)

    YanıtlaSil
  20. Ahaaaaa sonunda beni de düşünüp romanımı yazan olmuş :) Ev kadını,ev hanımı şimdi de ev anası.Ayyy bu daha çok hoşuma gitti sanki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeşimle her telden.

      de mi amaaa :)

      Sil
  21. Bilgisayara geçince bakiiim bloga samimi olması mühim olan :))

    YanıtlaSil
  22. Tam tatilde okumalık bir kitap yani.
    Hem huzur hem neşe ağırlıklı diyosun :)

    YanıtlaSil