15 Haziran 2017 Perşembe

MİM-ÇOCUKLUĞUNDA OYNADIĞIN BİR OYUNCAK


Sevgili Tuğçe Yüksel, en sevdiğim arkadaşlarımızdan. Şirin, iyi kalpli, masum yazılar yazıyor, iyimser de. Çok hoş bir dünyası var onun.


Çocukluğundaki oyuncaklar gelmiş aklına. Evde, bahçede, mahallede oynadığı oyunlar. Pek hoş anlatmış. O şanslıymış, sokaklarda, bahçelerde oynayabildiği için. Bizler genelde büyük şehirde büyüyen apartman çocuklarıyız. Ben bahçede oyun oynadığımı hiç hatırlamıyorum. Sokakta olurdu tabii ki biraz, bisiklet, top filan.

Ama bizler genelde evlerde büyüdük. Uzun yaz ayları da evde geçti, sıcakta. Kışın da okul dönüşü evde hemen oyuna geçerdim ben. Anne baba çalıştığı için ana okulu, kreşte büyüdük bizler. Eve gelince kapıdan girdiğim anda soyunmaya başlardım. Koridordan odama gidinceye dek yerde çanta, giysiler olurdu.

Kendi kendime oynamaya alışkın olduğum için, oyuncağım çoktu tabii. Ama benim için en önemli oyuncak Barbie bebeklerdir. Büssürü vardı haliyle. Hepsinin isimleri vardı. Oyuna göre durumlar değişirdi. Yazın en çok dondurmacılık oynardım. Dört beş Barbie örneğin, grubun adı Yıldızlar olurdu, şarkı söylerdi. Evde bir orgum vardı, Onun başında garden parti yapardı bebeklerim.

Şarkı söylerlerdi. Hepsini konuştururdum. Merhaba, ismin ne, naber, baban ne iş yapıyor, gibi. Mıy mıy mıy mır mır mır mini mini mini konuşurdum. Bu bebeklerin aralarında sohbet etmesi, conversation yapması yani, ilerde büyüyünce gerçekten de conversationa dönüştü. IELTS, TOEFL, olur ya, speaking, what do you do for life, what is your daily life. Yani, kendi kendime yaptığım konuşmalar, pandomimler şimdi İngilizce conversation'da işime yarıyor.

Aslında bu Barbilerle fotolarım da çok. Org başında örneğin, ama hepsi annemde yaa, dijital ortamda yok yani.

Bu şeker mimi, tüm arkadaşlarıma veriyorum. Ramazan, sıcak, tatilden fırsat bulanlar yapsın iştee.

36 yorum:

  1. Ne hoş bir mim olmuş :) Kız kardeşimin de bir orgu vardı ve o da org çalardı küçükken ^-^

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel bir mim olmuş çocukluk oyuncakları:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      çocukluğumuzu konuşmak ne mutluluk verici ama diy mii :)

      Sil
  3. ingilizce conversationlarda işine yaradığına göre, küçükken ingilizce mi konuşuyordun?
    güzel mim olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özlem kutlu.

      bak şöyle. utangaç ve sessiz olduğum için, ki halen öyleyim, minikken yalnız ve kendi kendime oynardım. bebekleri karşılıklı konuştururken alıştım röportaj yapmaya filan. daha sonra da ingilizce konuşurken bu sohbetler yararlı oldu. ama evde de büyükler ve dedeler filan ingilizce, fransızca, rumca filan bilir konuşurdu. ilerde speaking sınavlarında faydası oldu yaniii :)

      Sil
    2. özlem kutlu.

      tımıms :)

      Sil
  4. ben de yapayım bir ara
    çocuklukneden neşe değil de hüzün veriyor insana?

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadriye.

      çocukluk, dönmeyi istediğim dönem ondan işteee hüzün veriyoo :)

      Sil
  5. Yine çok güzel olmuş :) Tuğçe'nin yazılarına bende bayılıyorum. o kadar samimi ki ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlu yaşam.

      tuğçe evet evet :)

      Sil
  6. cok güzel olmuş gene şahane bir mim .:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bol kahveli.

      yaaaa sevindiiim amaa :)

      Sil
  7. Dondurmacılık da ilk kez duydum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      yaaa işte sen bilmiyoon :)

      Sil
  8. Bizim zamanımızda kağıttan bebekler vardı. Kitapları olurdu, alırdık. Elbiseleri sayfalardan kesip giydirirdik.

    YanıtlaSil
  9. Bende yaptim bu mimi :) ay cok tatli olmus kücükten belliymis ne olacagn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annesinin prensesi.

      öyle mii hihihi :)

      Sil
  10. Hahaha , ne eğlenceli :D benim siyahi bir bebek barbim vardı birde prenses uyuyan güzelim vardı o kadar ama kardeşimin barbi koleksiyonu vardı , bir sürü , halen daha saklıyor ben onlardan acık tırsıyorum :D

    YanıtlaSil
  11. Sen Barbie bebeklerle oynayabilen şanslı çocuklardanmışsın.Ama ben de sokakta arkadaşlarıyla sokak oyunları oynayabilen şanslı çocuklardandım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeşimle her telden.

      sen daha şanslıymışsın amağğ :)

      Sil
    2. yeşimle her telden.

      olsun iştee benden daha şanslısın diyom ben yine deee :)

      Sil
  12. benim çocukluğum sokakta oynayarak geçti :) yine de barbie lere de kayıtsız kalamazdım tabi ki :) o bebeklere ne hayatlar yaşatmadık ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merube.

      hem sokak hem barbie. güzel hayatmııış :)

      Sil
  13. Ay ilk fırsatta ben de yapcaam bu mimi! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nermin pınar.

      yap yap tatliş :)

      Sil
  14. Ben en çok atari oynamayi severdim şimdi de pc oyunu oynuyom hiç degişmemisim hahaha :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      ay değişme zati :)

      Sil
  15. Yaa ben bu mimi yapcam bak taam mı? ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaz saklan kaç.

      tabikide yap ayolcuum :)

      Sil