24 Haziran 2017 Cumartesi

PELİN



Murat Arda

Pelin, ilginç bir roman. Herhalde bizde bu tür bir roman olarak ilk.

Romanda üç kahraman var. Biri Pelin, asi kız dediğimiz türden, kendisi metalci, punk, rock’cı ve kafasına göre yaşıyor. Diğeri, Nurdan, dindar bir kız, İmam Hatip mezunu ve dindar olmayan bir okula gitmek istiyor. Ve Can. O da karmaşık bir kültüre sahip, din ile rock arasında sıkışmış.

Bu üç karakter, 1990’larda Taksim, Beyoğlu ortamında tanışıyor. Barlar, müzik, alkol, Beyoğlu’nun alt kültürü. Kendilerine yol çizmeye çalışan gençler. Toplum baskısı altında özgür yaşamaya çalışıyorlar. Başlarına bir dolu olay geliyor.

Roman, 90’ların başkaldıran, asi gençliğini anlatıyor. Büyükler ile gençler arasındaki kuşak ve kültür çatışmasını. Her türden karakter var içinde. İstanbul ve Beyoğlu gibi karmaşık. Ülkemizdeki insan ve kültür karmaşasını gösteriyor bize. Siyaset, din, kültür içinde sıkışmış ve kendilerini bulmak isteyen insanlar.

Roman komik de aynı zamanda. Çok da dinamik. Bir yandan da bizi, kültürümüzü, değerlerimizi, çifte standartlarımızı eleştiriyor. Dili ve konusu itibariyle herkese hitap etmiyor. O tartışabilinecek romanlardan. Herkese ters gelebilecek bir dolu ayrıntı var. Ancak, özetle gençlik ve müzik romanı.

Değişik bir okuma isteyenlere.

Not:3/4

20 yorum:

  1. 90'lı yıllarda biz de baya çılgındık :) Onu hatırladım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      aaa nasıl çılgındın annatsanaaa bir yazındaaa :)

      Sil
  2. stres çarkı mı o? kitapla stres çarkı arasındaki bağı pek anlayamadım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazar yıldırım.

      kitabı okurken elimdeydi stres çarkı. belki oynar stres olurum demiştim ama stres yapmıyooo hihihi :)

      Sil
  3. Değişikmiş,okunabilir.Emeğine sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      fazlasıyla değişik bir roman ilginç karmaşık ve komik ve anlamlı da :)

      Sil
  4. Çok farklı gibi gözükse de aslında alttan alta benzerlikler olan ya da olması içten içe istenen üç gencin konuşmalarını, yaklaşımlarını ve konuların nereye varıp çizdikleri yolu çok merak ettim Derincim. Oysa onca okunma bekleyen kitap gözüme bekliyordu. Çok kötüsün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      gerçekten de çok ilginç karakterler ama gerçeklerden yola çıkılmış zaten. istanbul ilginç karakter dolu her zaman. bizim kültürümüz çok karmaşık zaten yaaa :)

      Sil
  5. Konusu ilgi çekici. Rafda görsem almazdım bile.. Sen anlatınca okumalıyım dedim. Okumam gereken bir yığın kitap varken hemde 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bayan hohori.

      kitaplara alışık olsam da beni de şaşırttı bu roman, hiç böyle bir roman okumadım daha önce bizim kitap dünyasından :)

      Sil
  6. değişik bir okuma istiyorum :) okuyacağım. ve merak ediyorum bu kadar kitabı okuyup, filmi ne ara izliyorsun :) listelerine hayranım çünküü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büşra bayram.

      oku çok ilginç yaaa :) akşamları ve haftasonları hep evde yalnızım zaman oluyor yanii :)

      Sil
  7. Bir film vardı Takva mıydı unuttum, ona benzettim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      olabileer izlemediim :)

      Sil
  8. Sen de mi Brütüs, sen de mi stres çarkı aldın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emre bozkuş.

      stres olmak için aldım ama yapmıyoooo :)

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      ivit. film dizi gitmiyo hiç sıcakta :)

      Sil
  10. tercih meselesi ile toplum söz konusu olunca her devirde sorun yaşanıyor alışılmışlığa ayak uydurmak ve alışılmışlığın dışında çıkmak arasında arafta kalmaktan daha kötü ne olabilir ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      evet ya her yeni gelen kuşağın sorunu olmuş bu dünyada :)

      Sil