24 Haziran 2017 Cumartesi

TARKAN


Tarkan, kültür tarihimizin en önemli çizgi roman kahramanlarından biri. Bir diğeri de Karaoğlan. Her ikisini de sinemada Kartal Tibet canlandırmış.

Tarkan, çizer Sezgin Burak’ın eseri. Sezgin Burak, eskilerden ünlü Hüdaverdi adlı çizgi kahramanın da çizeri. Tarkan ortaya çıkalı yaklaşık 50 yıl olmuş.

Gümüş Eyer, Altın Madalyon gibi ünlü öyküleri var Tarkan’ın. Gümüş Eyer, Tarkan’ın ortaya çıkış hikayesinin olduğu eser. Bir Türk kahramanı Tarkan. Kardeşi Tan.

Babası ve annesini rakipleri öldürüyor. Tarkan da büyüyünce anne babasının intikamını alıyor. Tarkan, okuması keyifli, çizgileri güzel, öyküsü güzel.

Bizden bir kahraman okumak isteyenlere.

20 yorum:

  1. 1970'li yıllarda hiç kaçırmadan takip ettiğim bir çizgi romandı. O zagor, teksas, tommiks'lere ne demeli. Kiralanırdı, değiştirilirdi bir zamanlar.
    Neydi o günle! Anılarım canlandı. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. halil gönül.

      aaaah maziiii diyosunuz yaneee :)

      Sil
  2. Benim ortaokul çağımda her hafta Tarkan serüvenlerini anlatan çizgi roman tarzı dergi çıkardı. Çok uzun seneler boyunca da çıktı. Karaoğlan da Babam'ın hiç vazgeçmediği gazetesinde çizgi romandı. Okudum. Çok heyecanlı bulurduk o zamanlar.

    Ne güzel bir anımsayış oldu. Teşekkürler Derincim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      dergisi vardı demek ki. ben gastede çıkmıştır diye tahmin etmiştimdi. karaoğlan, o zaman hürriyet, milliyet filan olmalı. karaoğlan da bulmuştum sahaflardan :)

      Sil
    2. Karaoğlan'dan emin değilim; ama Tarkan dergisi vardı.
      Ünye'de Cücür Kitapevi vardı, hala vardır meydanda. Orada hep olurdu. Aldığım da oldu oraya kitap almaya uğradıkça. Ama kitaplarımın çoğu o zamanki yaşıma çok büyük olsa da Ünye Ortaokulu'nun müthiş zengin kitaplığının kitaplarıydı. Pearl Bucks'ın Anası mesela. Ya da Nobelli yine Ana gibi Altın Kupa.

      Tarkan'ı ben Ünye'de okudum. Aklıma hep Ünye gelir o yüzden :)

      Mutlu nice bayramlara Derin :)

      Sil
    3. acemi demirci.

      cücür ne demek ki :) altın kupa duymadım yaa :) ünyeee sevdik sayendeee :) sana daaa :)

      Sil
  3. Tarkan'ın çizgi romanı olduğunu bilmiyordum. Ben sadece eski Türk Filmlerini hatırlıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nermin pınar.

      ay aslında çizgi romanmıış :)

      Sil
  4. ben de okurdum bi zamanlar...texas,tombix vs vs..hayırlı bayramlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazar yıldırım.

      sana daaa :)

      Sil
  5. Bayramın kutlu olsun unni!
    Çok ilginç görünüyor okumak istedim şimdi!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aysel ezimova.

      ciciiii beybisiii :) senin dee. aplana da selam söleee :)

      Sil
  6. İlk defa duydum çizgi roman pek okumamam ama merak ettim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatma tüz zehra.

      ay çizgi roman nasıl okunmaz yaaa :)

      Sil
  7. okuyamadığım tek tür; çizgi roman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      aaaaa çok ayııııp :)

      Sil
  8. Filmlere bayılırdım hepsi klasik aslında hele bir ahtapot var ki o filmlerden birinde görmeye değer 😄😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      biliyom o ahtapotu evet komik :)

      Sil
  9. Bir eski filmlerini biliyordum ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      çizgi romanları da güzeeel :)

      Sil