15 Temmuz 2017 Cumartesi

BİZİ ÇAĞANOZ DİYE BİRİ ÖLDÜRDÜ


Bora Abdo

Doğan Kitap

Geçen yıl Sait Faik öykü ödülünü alan öykü kitabı.

Yazar bu öykü kitabını bir dörtlemenin ilk kitabı olarak düşünmüş. İkinci kitap olarak da bir roman gelecekmiş.

Öyküler, Büyükada’da geçiyor ve oldukça değişik ve karmaşık. Kahramanlar tuhaf. Kirkor ve Çağanoz adlı iki kahramana sık sık rastlıyoruz. Öyküler karanlık ve ölümle ilgili.

Parçacıklar halinde öyküler ve hep birlikte bir bütün oluşturmuyor. Anlaşılması çok güç. Kısmen anlaşılabilen öyküler. Öyküler zor ancak yazarın sözcükleri etkileyici. Seçtiği edebi sözcükler iyi ancak bir araya gelince içinden çıkılması güç paragraflar oluşmuş.

Ancak kitapta hoş iki buluş var. Birinde, öykü kahramanı, yazarın gerçek yaşamdaki oğluyla konuşuyor ve söyle ona beni öldürmesin diyor. Diğeri de, öykülerdeki olumsuz bölümler, cümleler, kahramanlar söylemek istemedikleri için gittikçe küçülen harflerle yazılmış.

İyi veya kötü diyemeyeceğimiz ancak okuma keyfi vermeyen dağınık bir öykü kitabı. Yazarın edebiyattan anladığı elbette belli. Ancak, edebi sözcükler akıcı bir tarzda değil.

Not:2/4

28 yorum:

  1. Anladım, okumayayım o zaman. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. halil gönül.

      ivit okumayın zaten :)

      Sil
  2. İlk kitabını yazarken üçlü ya da dörtlü çıkarmanın hevesi içinde olan yazarların kitapları genelde hoşuma gitmiyor benim de :( Anladığım kadarıyla okunabilir ama hikaye gibi okumak amacıyla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deep.

      okunur evet ama ben bişi anlamadım pek :)

      Sil
  3. Karanlık kitapları hiç okuyamam, karanlık filmleri de sevmem. Hayatı daraltmaya ne gerek var..
    Yani bu kitabı kesinlikle okuyamam, teşekkürler bilgi için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evde yazar.

      ay ben severim yaaa :) günlerimiz sıradan geçiyor bari karanlık bişiler izleyelim heyecan gelsin azcık :)

      Sil
  4. yeni yeni kitaplarla tanışıyoz sayende.. :) karmaşık bir kitap o zaman,yazarın karakterini okumuşsun bir nevi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazar yıldırım.

      yeni ve değişik kitapları okumayı seviyom yaa :)

      Sil
  5. Yeni bir macera yeni bir kitap ne güzel ben bu aralar okuyamıyorum yoğunluktan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kısaca dodi.

      olsun sen çalış artıık :)

      Sil
  6. paylaşıma teşekkürler...

    YanıtlaSil
  7. Akıcı olmadıkça olmaz ya akacak gidecek su gibi illa :)

    YanıtlaSil
  8. Teşekkürler öneri için :)

    YanıtlaSil
  9. Biraz karmaşık bir kitap sanırım.Adı ve kapak tasarımı da değişik.Sever miyim bilemedim?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      sevmek istedim ama sevemedim bühüüü :)

      Sil
  10. Teşekkürler o zaman hiç dokunmayayım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aysel ezimova.

      bence deee beybisi :)

      Sil
  11. Ortalama bir puan vermişsin.Okumayalım o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      bu kitaba gelinceye dek çook kitap var okunacak :)

      Sil
  12. Deep :)
    Başta kitabın başlığı hoşuma gitti iyi bir şey çıkacak diye bekliyordum ama şimdi bi bütünlüğü olmayan bi kitabı olursam pek memnun kalmak bn ya .
    Bu arada artık bloglaraa uğrayacagım ders çalıştıktan sonra kafa dağıtmak için bire bir blog yazıları okumakmış.

    YanıtlaSil
  13. İsmi dikkat çekici gibi. ama bütünlüğünün olmaması okuma ihtimalimi zayıflatıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arif öztürk.

      evet ya zor okuması :)

      Sil