25 Temmuz 2017 Salı

BURUN



Doktor saat 10’a kadar hafif bir kahvaltı yap dedi sonra 10’dan sonra hiçbir şey yeme içme su bile içme dedi. Burnumda bir eğrilik varmış, zor nefes alıyorum, bir de et varmış. Öğleden sonra ameliyat oldum.

Bayılttılar, elime ameliyattan önce damar yolu açtılar o da önce kemiklerime rast geldi önce, iğneyi soktular, acıdı içinde ama olmadı, çıkarıp başka yerinden vurdular, serum bağlandı. Öyle ameliyata gittim.

Ameliyattan uyandım, titreme falan geldi, ben kalkıyorum onlar yatırıyor falan tabii ben orada kendimde değilim, narkoz. Bir gece yatırdılar. Burnum kanadı, değiştirdiler gazlı bezi. Halamla annem kaldı gece.

Eve gelince ağrım oldu, gece uyuyamadım, uyusam uyanıyorum bir ağrıyla. Bir türlü uzun süreli uyuyamadım. En fazla bir saat uyuyabildim.

Birkaç gün geçsin, tamponları çıkarıcaktı doktor. Gözyaşımızın kemiği burnumuzun üst tarafındaymış, doktor, o kemiği de kapatmış, gözünden yaş akabilir, gözlerin yanabilir dedi. Dudağımın üst iç tarafı da yara, kan oraya toplanıyormuş, oraya da bişeyler yapmışlar herhalde, uyuyorum ben tabii o ara.

Burnum ful kapalı tabii uyumak zor. Ağızdan hapşırıyorum, burnum doluyor o zaman, iyice sızlıyor. Tamponları çıkardı bir iki gün sonra doktor. İlkinde bir bağırdım, ikincide gittim, bayılmışım, uyandım, diğerlerini de çıkarmışlar, acıdan bayılmışım. Doktor ayaklarımı yukarı kaldırıp tutmuş, başım dönüyor, böyle kulağıma dıın diye sesler geliyor, doktor iyi misin diye bağırıyor, ilk konuşamadım, sonra iyiyim dedim, bir daha sordu, iyiyim dedim.

Tek burnumdan nefes alabildim. Alçılar duruyor. Sprey verdi doktor, Otrivine, gripte kullanılan ilaç.

69 yorum:

  1. Okurken canım yandı canımcım yaa😢 Çok geçmiş olsun,kısa sürede kavuşursun sağlına inşAllah bitanecikk😻😻

    YanıtlaSil
  2. Çok geçmiş olsun deep 💐

    YanıtlaSil
  3. canım geçmiş olsun ....

    YanıtlaSil
  4. Geçmiş olsunn.. En yakın zamanda toparlanman dileğiyle

    YanıtlaSil
  5. en korktuğum şey geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
  6. Geçmiş olsun sana mı, Nurnina'ya mı? Nurnina yalnızca bir öykü kahramanıysa o fotoğraf kimin? :)

    Geçmiş olsun peşin peşin. Zoru atlatmışın o zaman. Güzel haber. Bu arada, hasta olmak yasak!!! :)

    Son satırlar bana bir şey hatırlattı. Çok önemsiz, kist ameliyatına girmiştim üniversite hastahanesinde. On beş dakika bile değil. Ama baygınlık uzun sürüyor. Ameliyat bitmiş, beni ayıltmaya çalışıyorlar. Nasıl tatlı bir uyku. Göz filan açılamıyor. Hemşire bana tokat atıyor. Ciddi ciddi. Çok hafif;ama tokat sonuçta, algısı öyle en azından. Can sıkıcı bir durum o haldeyken hem de. Ayılsam tam anlamıyla, elini tutup "Böyle bir şey için benden izin istedin mi, neden su serpmiyorsun?" diyeceğim. Ama elimi bile henüz oynatamıyorum. Hayal meyal her şey. Yine de hoşlanmadım.

    Sanırım azıcık gözümü açmışım, adımı soruyor konuşayım da açılayım diye. Konuşmak çok zor. Dil dönmüyor henüz. Söylüyorum; ama anlaşılmaz olduğundan anlamıyorlar. Tekrar tekrar soruyorlar. Aaa, kızdım bu duruma. "Yasemin, zeytingiller familyasından bir bitki" dedim. Hemşirelerden biri ötekine sordu, "Konuştu, neymiş adı?" diye. Başımdakinin cevabı beni çok güldürdü; ama gülemeden güldürdü. O an daha gülemiyordum: "Zeytin imiş galiba. Zeytin filan dedi".

    YanıtlaSil
  7. Çok geçmiş olsun. Acil şifalar diliyorum.

    YanıtlaSil
  8. Adamın burnuna yarım metre tampon tıkıyorlar, geçirdiğim deviasyondan biliyorum. Kopmlikasyon çokmuş sende, geçmişler olsun diyelim :)

    YanıtlaSil
  9. Geçmiş olsun deep. Çabuk iyileşirsin umarım..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. İçim sızladı :/

    inşallah tez zamanda iyileşirsin.
    çokça geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  11. okurken resmen benim burnumun kemiği sızladı :( çok geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
  12. O damar yolu açarken oluşan acı diğer gelecek acıların habercisi gibi. Geçmiş olsun. Acil şifalar diliyorum.

    YanıtlaSil
  13. Kime geçmiş olsun diyeceğiz bilemedim.

    Allah tüm hastalara şifa versin.

    Otrivin ben de kullanıyordum grip olunca. Neyseki bu sene hiç ihtiyaç olmadı. Fazla kullanılırsa burun içinde tahribat yapıyormuş.

    YanıtlaSil
  14. Çok geçmiş olsun.
    Damar yolu açılması beni hep etkiler. Hastanede yattığım günlerde o kadar çok damar yolu ve iğne girmisti ki koluma, kollarım 4 şeritli otoban gibi olmuştu.
    Allah acil şifalar versin. Hastane süreci zor bir süreç ama hepsi geçiyor. Acısıyla, tatlısıyla..

    YanıtlaSil
  15. Kocamannnnnn geçmiş olsunnnnn...

    YanıtlaSil
  16. Bir öykü kahramanı olarak Nurminayla beraber epey acı çekmişsiniz.
    Geçmiş olsun. Narkoz alınan her operasyon kötüdür.

    YanıtlaSil
  17. İki temkinli yorum vardı gizemli kızım deep. Geçmiş olsun, ortaya diyorum ama eğer sen isen bunları çeken acil şifalar dilerim canım.

    YanıtlaSil
  18. Çok geçmiş olsun.. Ben de yaşımı bekliyorum burun ameliyatı için.

    YanıtlaSil
  19. Sevgili deep,
    Gerçekten zor bir ameliyatmış çok geçmiş olsun umarım kısa zamanda iyi bir şekilde iyileşirsin

    YanıtlaSil
  20. Oovvvvv. Neyseki geçmiş artık.

    YanıtlaSil
  21. Geçmiş olsun. Tampon olayı ve burundan nefes alamamak çok zor olmalı. Fena oldum.

    YanıtlaSil
  22. İki kez burun ameliyatı olmuş bir olarak zor olduğunu söyleyebilirim.Geçmiş olsun sana da...

    YanıtlaSil
  23. doktorunuz Herkül'müş anlaşılan, ayaklarınızdan yukarıya kaldıracak kadar güçlü olduğuna göre!

    Neyse, geçmiş olsun. :)

    YanıtlaSil
  24. deep... bu ne deeep neler geldi aklıma..

    YanıtlaSil
  25. Daha yazıyı okumadan fotoğraf, hasta mı oldu acaba dedirtti bana. Gerçek ise çok geçmiş olsun, Allah şifa versin. Hikaye ise sana olmasın h,ç, kahramanlar çabuk iyileşir. Kendisi mi hikaye kahramanı mı? Kendisi mi?....

    YanıtlaSil
  26. Beynimizi yaktın deeppp sen misin hikaye mi arasın da kalmış herkes bende de aynı şey oldu:) ben de geçmiş olsun diyorum teslimat sana ait :)))

    YanıtlaSil
  27. Geçmis olsun ki :( çok agrilidie o ya kiyamamm. Dikkat et 1 yıl hic bir yere çarpma oldumu. 😘

    YanıtlaSil
  28. Bende anlamadım ama umarım sen değilsin dir güzel insan dilerim öyküdür gerçi etikette yazıyor ama emin olmadım yinde çok geçmiş olsun Rabbim şifalar versin inşallah tüm hastalara ve sana canım benim 😞 en güzeline emanet ol sevgiler

    YanıtlaSil
  29. ay çok teşekkür ederim sevgili bir tanecik iyi kalpli şirin arkadaşlarııım. bu öyküde ben yokum. yani bişiyim yok. bu öykü şöyle oluştu. bir öğrencim olmuş ameliyat, ankarada. foto göndermiş bana. ben de aradım geçmiş olsun dedim. o da bana uzun uzun anlattı. ben de kısa özet bir öykü yaptım. yani o arkadaşım oldu ameliyatı. genelde böyle öykü yazmıyorum. metroda kafede yolda gördüğüm ve tanımadığım insanların öyküsünü yazıyorum. onlara hayat hayal ediyorum yani. örneğin, iki kız konuşurken, biri sen vampir misin diyor, ya da iki oğlan konuşurken, o kız kalbimi kırdı diyor. ben de akşam örneğin bu ikisini birleştirip bir öykü yazıyorum. böyle oluyor. tanıdığım insanları yazmam hiç. zaten blogumu da hiçbir arkadaşım bilmiyor. başka kimseler de bilmiyor. ameliyat olan arkadaşıma belki ilerde okuturum, anı olur. duysa hoşuna giderdi zaten. tandıklarımı sadece bir kez yazdım o da günesürgün adlı kitabımda. ama bu öyküyü iyi ki yazdım. bu ameliyat hakkında bir dolu şey öğrenmiş olduuk iştee yorumlardan daaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerci kafamda soru isaretleri olmadi degil. sayfandaki post paylasimlarina bakiyorum her gün yazmissin, hasta hasta yazamayacagina göre.. baktim herkes gecmis olsun deyince allah allah dedim? sürü psikolojisi bu olsa gerek. Hepimiz inandigimiza göre, sendede bir hinzirlik seziyorum hani:))

      Sil
    2. berfin.

      ya baksana demek ki gerçekten de gerçek gibi yazıyorum. yani bu denli inandırıcı yazabilmem iyi bişi diy miii :) ama ben zaten yazıların altında "öykü" diyorum ki. etikette "öykü" demiyorsa başka etiket varsa o zaman gerçek olabilir yani. ama zaten ana sayfamda profilde diyorum kii, kişisel yazmıyorum, öykü yazmıyorum diye. yani şimdii, her öykünün başında kurgu mu dicem yanii :)

      Sil
    3. Yeni bir yorum gelince hemen gelen kutumuza düşüyor, hepimiz biliriz ya. Deep kızım öykünde ben diyerek başladığın için, seni yeni tanıyan biri bocalar. Bizler bile hâlâ sendelediğimize ve az çok aklımız ve değerlendirme yetimiz olduğuna göre, cevap verirken (sürü psikolojisi tamlamasını hiç sevmem, hayvan gibi (yani düşünmedikleri) için, hissederim) Hatta google,da aradım şimdi. Der ki,
      *Psikologlar bu durumu kimi zaman insanların fikirlerini ve kararlarını olumsuz etkileyen ve onlara hata yaptırabilen bir durum olarak nitelendirirler.
      *Sürü psikolojisi kişilerin bir davranışı, düşünce biçimini, tutumu basitçe ‘herkes yapıyor’ diye benimsemesi olarak tanımlanabilir.
      *İnsanlar toplulukların sahip olduğu normlardan ve düşünce tarzlarından kolaylıkla etkilenirler. Belli bir davranış çoğunluk tarafından benimsenmişken, o davranışı reddeden kişi olmak oldukça zorlaşır. vb.
      Sen yazarsın, bir de çok sevenin var. Gerçekten deep eğer bu ameliyatı olduysa ve biz bunu es geçersek olmaz düşüncesi oluyor. Artık temkinli yorumlar yapacağız. Gizemi severim :)

      Sil
    4. ece evren.

      ayy teşekkür ederim ne hoş yorum buuu :)

      Sil
    5. Ya ben öyle görünce dedim bir sürü geçmiş olsun var acaba deep e mi yoksa kurgu mu diye düşünürken yorum bulamadım buradaymış :) Geçmiş olsun yine de öğrencine. Bir dizi var yeni başladı daha ama bir türlü asıl oyuncudan gerçek duyguyu alamazken gerçekten fazladan gerçek duygusu buradan geliyor :))

      Sil
    6. irem yağızel.

      hehe :)

      Sil
  30. yanii, bu gerçek hayat öyküsünü, kurgu öykü kahramanlarımdan nurninanın hayatına uyarladııım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tepki sıralaması:

      'Anağmm!'
      'Ayyy'
      'AAAA'

      Ödümüzü patlattın be deep. yalnız seni düzenli takip edenle etmeyen arasındaki fark açığa çıkmış herkes sana geçmiş olsun diyor (açıklama yaptıktan sonra bile) Sen ameliyat olsan çok üzülürdüm ama öğrencin olmuş yine üzüldüm. Umarım en kısa zamanda iyileşir.

      S E V İ L İ Y O R S U N.

      Sil
    2. yalnız ama özgür.

      :)

      Sil
  31. Çok büyük geçmiş olsun. Ufacık bir organ ne zorluklar çektirmiş sana. Allah bir daha yaşatmasın. 💐

    YanıtlaSil
  32. blogun başlığına "yazılanların hepsi kurgudur" yazsan keşke beyin devrelerimiz yandı :D

    YanıtlaSil
  33. Te Allahım 😀 deep Allah askina öykünün başına yada sonuna yaz bisey. Şap gibi kaliyoz böyle 😀

    YanıtlaSil
  34. Kız çıldırdım yerimde noldu Deeptone'a diye!İnsan hepsi öyküdür diye bir not yazar!
    Neyse bir an korktum yine de öğrenciye de geçmiş olsun.
    Okurken benim canım acıdı yemin ederim,burun ameliyatı geçirdim ben de küçükken onu hatırladım :/
    Çok çok sevgiler ^_^

    YanıtlaSil
  35. tişkir ederim şirin arkadaşlarıım :)

    YanıtlaSil
  36. özlem kutlu/annesinin prensesi/aysel ezimova.

    ya yanda profilde yazıyo kiii, kişisel yazmıyo diyoo öykü yazıyo diyoo. yazının altında "öykü" diyorsa kurgu işteee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi artık gözümüzü dört açarız :D yoksa buraya ölüyorum diycen biz öykü sanıp inanmıycaz :P :D

      Sil
    2. özlem kutlu.

      :) o zaman yazının başında söleriiim kiii, ölüyom ama hikayeden değil deriiiim :)

      Sil
    3. Deeep seviyorum seni güzel insan cansın 😊😁

      Sil
  37. Hiç de bilene yazmıyooo. 😀 Mobilden giriyom ben öyle bisey yok. Olsun sen yine saga, sola ,üste, alta yaz öykü diye garanti olsun 😀

    YanıtlaSil
  38. Çokk geçmiş olsun. 10 yıl önce deviasyon ameliyatı olmuştum, bilirim ne menem birşey olduğunu... Arkadaşınıza acil şifalar dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izler ve yansımalar.

      teşekkür ederiiim :)

      Sil
  39. Çingu tam bi çılgınsın :D Yani o kadar gerçek anlatmışsın ki bi insan yaşamadan o acıyı bilemez o yüzden kafamız karıştı kendi yaşadıklarımla karşılaştırıp aaa dedim gerçek sanki :D okurken tekrar yaşadım kendime olanları. biraz da o yüzden panikledim galiba. Bir şey oldu da biz bilmiyoruz diye korktuk hepimiz. geçmiş yazılarına baktım yazmadığın bi gün var mı diye mesela ayın 14ünde yazmamışsın sonra düşündüm ay yazmamııış valla yazmamıııış niye yazmamış hergün yazıyo o dedim. Seviliyosun bak kıymetimizi bil korkutma bizi iyi bak kendine hep :)

    YanıtlaSil
  40. Hu huu ben geldim 😊. Önce yine gercek mi dedim ama tuzaga düsmedim bu sefer 😄😄😄

    YanıtlaSil
  41. Senin yaşadığını sanmadım değil. Ama bekliyordum böyle bir şeyi yine de geçmiş olsun o öğrenciye :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehmet lütfi alp korkmaz.

      saool :)

      Sil