6 Temmuz 2017 Perşembe

DOLMA




Telde yemek programı var her derde deva. Rüya tabirlerinin yanında. Bir dolma yapayım dedim. İçlerini doldururken eskilere gittim. Bu arada dalgınlıktan burnumu kapıya da vurdum. Az acıdı, kendime de güldüm. Oluyor böyle arada. Zıplayarak yataktan kalkarken bu burun neler atlatmadı ki.

Bahçemiz vardı. Yokuşu vardı. Benim de küçük mavi bir bisikletim. Öyle onsekiz yirmi vites filan değil. Yokuştan aşağı inerken fren tutmadı, sert bir şekilde çarptım direğe, ben yerde, bisikletim üstünde, çenemi de vurmuştum, sonra o bisikleti bir tanıdığa verdim, o kızın da kardeşi kıskanmış, parçalamış bisikleti. Kalp kalbe karşı oldu yani bisikletimle, intikamım alındı. Direk de kalın ışıkların tahta renginde direği olur ya ondandı.

İnerken ayakları yere koyuyorum olmuyor işe yaramıyor, son gaz aşağı, bir hızlı gitti, ama saniye yani. O yokuştan bir kere daha böyle fren tutmadan indim. Çok hızlı indi. Aşağıda bir park vardı. Oraya uçarım diye hesapladım. Yokuş bitince bisikleti bir anda sola çevirdim ve o anda durdu. Hızlı çevirince öyle oldu herhalde. Bir de babaannemin yanındayken, onyedi onsekiz yaşında falan varım, elektrik direkleri olur ya gri renkte, böyle yürüyorken o direğe bir vurdum ama fena döndüm beynim sarsıldı sanki. Çocukken de düşerdim, annem öyle diyor.

Çocukken hep yerlere bakarak yürürdüm. Annemse bana mıymıntı der. Her şeyi yavaş yapıyor muşum. Hızlı yapınca düşüyorum çarpıyorum ondan yavaşım sanırım.

Dolma bitti. Pişerken dondurma mı yesem. Sade ve kakaolu aldım ama sadesini yiyorum önce onu seviyom. Kakaoludan çok beyaz sütlü tatlı severim. Annem süt reçeli almış. Sütü birkaç kez kaynatıp içine sakız atıyorlarmış. Ama bir de Bağdat tatlısı var. Teldeki yemek programına bakayım, yarın ne pişirsem. Şarjım da yüzde beş olmuş. Dolma pişerken biraz şarja takayım. Ah aklıma geldi yine, bir kez de bisikletle giderken sokakta karşıdan araba geliyordu, korkudan elim dolaştı, freni unuttum, gittim kaldırıma çarpıp durabildim.

56 yorum:

  1. Dolma güzel oldu umarım 😊😊

    YanıtlaSil
  2. Ankara'da yaşayan blog yazarları buluşması için bir yazı yazdım.Tarihi ortak belirleyelim istedim.Daha sonra ben görmedim,bilmiyordum diyen olmasın diye senin sayfanda konu ile ilgili son yazımı duyurabilir miyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      tabikide ayolcum :)

      Sil
  3. Hahahaha kafa epey dolu:) Nurnina da değil, kim bu?
    Bisiklete binmeyi hiç öğrenemedim. Sanırım düşmekten korkuyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deryada damla.

      bu serbest kahraman. kendimden anekdotlar :) bisiklete binmek nefis bişi yaaa. öğrenseneee. düşmezsin. biri öğretsin sanaa. öğreeen :)

      Sil
  4. 😀Ha ha , bu kadar platforma nasıl yetişebildiğin belli oldu deep.Kafasındaki düşünceler arasında, bu kadar hızlı intikal eden insan günlük hayatında yavaş olamaz ya.Mutlaka hareketlerine yansır.Annenin yanlışı var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cam güzeli.

      platform topukla her şeye yetişiliyor, bütün platformlara hihi :)

      Sil
    2. Ay o platform topuklardan bana da gönder 😁

      Sil
  5. Ellerine sağlık deep, dolma da pek güzel bir yemek.. Senin bisiklet maceralarını okurken kendiminkiler geldi aklıma.. Afiyet bal şeker olsun :)

    YanıtlaSil
  6. İlahi sen:) Düşe kalka,çarpa çarpa büyümek böyle olsa gerek.:) Eskiden bisiklete binerdim. Ama şimdi korkuyorum sanırım. Bir ara denedim düşeceğim sandım. Hemen indim. Bu arada dolma canım çekti.Yarın yaparım belki.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      ay bisiklete binilmez mi yaaa :) yap tabii ne güzel yemek yaa :)

      Sil
  7. Deep, yazılarını özlemişim:) Dolmadan buruna, burundan bisiklete ne güzel geçmişsin. Sanırım evde bir elinde kaşık diğerinde kalem pardon klavye:) var. Anlattığına benzer benim de bir bisiklet maceram var. O zamanlar bizde bisiklet alacak para yok, olsa da tehlikeli diye almazlardı zaten. Tarla dediğimiz eski İzmirspor sahası yakınlarında (şimdi oraları konut doldu) bir bisikletçiden külüstür bir tane kiraladım saatliğine. Bizim sokağa gelip hava atacağım ya. Evimizin bulunduğu yere açılan dik bir yokuştan inmek zorundayım. Bisiklet kontra dedikleri iptidai bir fren sistemine sahip. Yani pedalı geriye basınca fren yerine geçiyor. Yokuş dik benim çocuk bacaklarım cılız. Hızlandıkça hızlanıyorum. Yokuşu geçen sokaktan bir araba geçse altında kalacağım ama daha fazla gücüm yetmiyor. Açtım bacaklarımı, geçtim sokağı (Allah'tan önüme başka biri çıkmadı) doğruca yokuşun karşısındaki evde oturan komşumuz Şadiye Hanımın kapısından içeri. Bisiklet üç parçaya bölündü. Bende ufak tefek sıyrıkların dışında bir şey yok. Annem yetişti, bisikletin iki parçasını o, diğer parçasını ben alıp doğru bisikletçiye... :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      hehe çok hoş bir anı bu. dediğiniz yeri biliyorum. biz de göztepe'liyiz. şimdiki izmirspor binasının olduğu yer olmalı :) oraya leskay derlermiş eskiden :)

      Sil
  8. Yaşasın yemek yemek ve bisikletten düşmek. Ben sürerken çok yoruluyorum ama keyif almıyorum o yüzden deep hiç :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yürüyen balık.

      ya vitesli olunca yorulmazsın kiii yaaa :)

      Sil
  9. Dolma da yaptın yani :)))
    Ellerine sağlık, afiyetle.

    Başka şeyler de yavaş oluversin. Buradaki hızına kimseler, hiçbir şey yetişemez :))

    Öyle ki film, dizi, kitap, müzik, bloglar arası iletişim ve daha neler :)

    YanıtlaSil
  10. Benim de kırmızı bir bisikletim vardı. Önce dört tekerdi sonra iki tekere level atlamıştım. Çocukluk zamanlarımızz en özlenesi yıllar :)
    Biber dolması da ne güzel olmuştur şimdi. Annem fırında da yapıyor biber dolmasını çok leziz oluyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      kırmızı bisiklet ne hoş. fırında dolma da öyledir :)

      Sil
  11. İlahi deep :D Benim anlamadığım şu her derde deva olan tv programı:)) Acaba hangisiymiş ki oo =))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir hayalperest.

      telefon programı yaa. adı da "bugün ne pişirsem?" televizyonda ise sara le fountain türkiye izleeeee mutlakaaa :)

      Sil
  12. Dolma iyi fikir ebeydir yapmıyorum :) bisiklet binmeyi özledim ya uzun zamandır binmiyorum Bende ilk zamanlar öğrenirken düşmüştüm bisikletten :)) ama yinede keyifli oluyor ya şu aralar paten öğrenmeye taktım :)) dur bakalım annemi kandırırsam alıcam inşallah :)) bizim küçük pateni sürmeyi seviyor ondan öğrenirim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      paten aman dikkat et yaa :)

      Sil
  13. Bağdat tatlısı ne ola ki😳 Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      bir çeşit güzel tatlı :)

      Sil
  14. Gülmeyeyim diye zorladım kendimi ama dayanamadım artık; gülmeye başladım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. halil gönül.

      yazdıklarıma gülünmesi çok mutluluk vericiii :)

      Sil
  15. Bugün de dolma yemiştim üstüne bu postu okumak değişik oldu :) Benim de çok fena bisiklet kazalarım var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. koremanya.

      sen de annatsana bigüüün kazalarııı :)

      Sil
  16. cok eğlenceli bir yazı olmuş deep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nihal baysal koçer.

      aman da kim gelmiiş :)

      Sil
  17. blogcular arasında bi dolma yapma yarışı başladı galiba.. :) Bahçeperim,de de görmüştüm.. "FIRINDA SAPKALI KABAK DOLMASI".. senin dolmanın ismi neydi,yazmamışsın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazar yıldırım.

      biber dolması, düz :)

      Sil
  18. çok şirin bi yazı buuu...
    Geçmiş olsun,ellerine sağlık,afiyet olsun. Şimdi bu üç cümleyi istediğin şekilde yerleştir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minik mini.

      :) peki.

      Sil
    2. O dolmayı bi de zeytinyağlı lahana olarak düşünüyorum da , oyyyyy

      Sil
    3. minik mini.

      lahana sarmasını daha çok severim :)

      Sil
  19. bence dolmayı en güzeş biz Hataylılar yapıyoruz :D hatta bugün ben de patlıcan dolması yapacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. meltem sert.

      hatay mutfağının üstüne yok bence de :)

      Sil
  20. Dolma dolma, leziz dolma.. Ben de yaptım bu gün.. Özlemişim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkli pasta sepeti.

      seen en nefisinii yaparsıın :)

      Sil
  21. Hızlı annelerin yavaş çocukları olur genelde bazen anneme özenir hızlanmaya çalışırım ama elim ayağıma dolaşır her seferinde :)

    YanıtlaSil
  22. Bisikletten ben de çok düştüm, yara izlerini hala taşıyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak.

      benim de kolumda var yaa :)

      Sil
  23. Hımmmm çoook severim. Evde beni bekliyo da yapcak adam lazim 😁 bisikleti bende severdimm sarı vitesli bisikletim vardi. Ne günlerdi ya 😁😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annesinin prensesi.

      sarı bisiklet güzelmiiş :)

      Sil
  24. Ne tatlı yazıyorsun yüzümde hoş bir gülümseme :))
    Kalkıp dolma yapasım geldi şu Ankara sıcağında :) Haa bir de bisiklet süresim ama dizlerim rahatsız başka bahara artık.. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senden benden bizden.

      pikuuuu :)

      Sil
  25. Ben bu dönem okuldan bir arkadaşıma yurtta bisiklet binmeyi öğrettim ya çok şapşikti :) hala trafiğe çıkamıyor ama baya öğrendi artık önümüzdeki dönem fakülteye giderken sürmeye alışır :)

    YanıtlaSil