25 Temmuz 2017 Salı

EN SICAK GÜN


Ayy ayy bu sıcaklar bilemiyorum. Minnak bir vantilatör aldım. Klima da takıldı ama çalıştırmadan önce temizliği yapılacakmış, servis gelecekmiş. Nem azalınca kapı pencere açıyoruz. Sıcakta insan başka bir insan oluyor, sanki yaşamıyor gibi.

Evdeki kuş da uyurken kendi kendine ninni söylüyor sanırım. Yanına gittiğimizde öptüğümüzde üstümüze ağzından yem fırlatıyor, o da sıcaktan delirdi iyice. Geçen gün salıncakta sallanırken hızını alamadı bir ayağı kaydı diğeriyle tutunurken tepetaklak kaldı sonra da bağırıyor sanki başkası bir şey yapmış gibi. Kendini düzeltemeyince de aşağı düştü.

Bu sıcakta en iyisi metroya binmek saatlerce dolaşmak, kitap okumak. Ama dışarı çıkmak da zor. Büyük şehir, çevrede dev gibi AVM’ler var ama çevreleri hiç de modern değil. Karanlıkta gece alışveriş merkezinin bir tarafına yürüsen koca koca köpekler, diğer tarafına yürüsen iki ayaklı eşkiyalar.

Sıcakta insan tuhaf rüyalar görüyor. Bir rüyamda, yolda yürürken bir ağaçtan üstüme bir sansar atladı, koş koş bir hal oldum. Diğer bir rüyamda ise bir askeri bölgedeydim. Etrafta bir sürü subay, üst rütbeliler, bir dolu general. Omuzlarında hep yıldız dolu. Ne oldu diyorum nereye düştüm ben ne çok yıldız var, hangi galaksi burası.

Tam da evde tadilat yaptırdığımız günler, anneannem apandisit ameliyatı oldu, bir gece ben bir gece annem refakatçi oluyoruz. Anneannem son zamanlarda her şeyi kötüye yoruyordu, ben de kızıyordum ona.  Ben de mi böyle olacağım yaşlanınca diye, acaba genetik mi diyordum. Günlerdir tadilat temizliği de yapıyorum ama annem hiçbir zaman sevmez yaptıklarımı, benim arkamdan o da dipbucak bir daha temizler şimdi.

Arada balkonda oturuyorum, internet çekmiyor diye annemlerin odasına geçtim sonra. Sütlü neskafe yaptım, müzik dinledim, çevreyi izledim. Herkes balkonda yaşıyor sanki, o yüzden ben rahat oturamıyorum, karşıdakilerle göz göze geliyoruz. O yüzden gece çıkmak daha güzel. Balkonda uyuyan bir çocuk var gece. Başka bir minik kız da babaannii, babaannii diye bağırıyor, aşağıda bahçede.

36 yorum:

  1. yaaa kıyamam çok tatlıı bu öyküü :) sıcaklar fena kuşun kafası ayrı bi fena :D köpeklerin olduğu taraf daha güvenli iyi insanları ısırmaz onlar yaaa :) nasıl rüyalar onlar öylee sansar da ne ponçik bi şeymiş daha önce nasıl bi şey diye hiç bakmamıştım :D ay anneler hep öyle bizim göremediğimiz kirleri tozları bulur görür onların gözleri adeta birer legolas hepsi elf gözleri neler görüyor acabaa ^^ ben de gündüz vakti balkona çıkmayı sevmem. sadece çaprazımızdaki evin birazcık görüş alanında ama ben rahat etmem hiç akşamları da çok oturmam tek başıma balkon fobim var benim daha önce hiç söylemedim balkon kırılır da düşerim fobisi :D galiba yükseklik korkumla alakalı bir şey olabilir tabi bu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      :) hehe legolas ve elf gözü he. ben anneme komutan diyorum. bana karşı çok otoriter olduğu için hep emir verdiği için :) balkon fobisi hımmmm ilginç. ben de mesela teleferik sevmem, helikopter gibii :) hımm balkonda tek başıma oturmam başkaları da olsun kırılırsa hep beraber düşeriz diyosooon :)

      Sil
    2. ahaha :D komutan anne haa :D yükseklik korkusu kötü şey çinguu :) ay yok hep beraber düşelim diye değil düşecek olursak beni kurtaracak bir kahramanım olsun diye :D yine kendimi düşünüyom yani ama olsun :D

      Sil
  2. Oy oy sorma ya annemin kızı pervoş 😊😀bile sıcak üflüyor yahu az önce temizledim etim hanımı😊😀 biraz daha iyi oldu toz olunca iyi uflemiyor hanım 😊😀 dünde oğluşum u yıkandı musluk altında 😊😁yavrum ölmüş sıcaktan 😊😀 şimdi de tepemde geziyor 😊😀 Rabbim biraz serinlik rüzgar yağmur versin inşallah güzel insan 😊😀 sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz kaldım.

      hihi, pervoş çok tatlıııı :) oğluşun iseee biricik zateen :)

      Sil
  3. Karsimda biri varken bende oturmayi sevmem. Ne o öyle burun buruna dimi :) ohh en azindan baglanmasa da kliman var. Bizim oda yok. Yan babam yan arada bide pişş 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annesinin prensesi.

      alsanaaa bi vantilatööör fan pervanesiiii :)

      Sil
  4. Önce rüyaların için hayırdır inşallah diyeyim :)) Çünkü rüyalara inanırım. Çıkıyor. Birebir hatta.

    Rüyada sansar hiç görmedim. Ne anlama gelir bilemiyorum. Doğrusu görmek de istemem. Doğası gereği zarar verici bir canlı. Kaçtığın iyi olmuş. Rüyalar bu kadar.

    Kuşları avlamak için çiçeklerin altına gizlenmiş pusudaki tasmalı kediyi sansar sanmıştım dün. Sansar kümeslere dadanır, tavukları telef eder, evlere girer çatılardan ve insanlara saldırabilir. Bir belgeselde kendisinin kaç katı tavşanı nasıl kaçırtıp, yorup avladığını gördüm.

    Çok sıcak. Böyle sıcaklara Aksaray'da "sarı sıcak" deniliyor. Her şeyi sarartacak kadar sıcak.

    Anneannene geçmiş olsun. Yenilenmiş evinizde güle güle oturun :) Senin odan kesin eflatun rengine boyanmıştır. Oyuncak barbiler de var mı kitaplığında? :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      aman rüyalar. sansarı her zamanki gibi nat geo wild da göreyim sadece. yıldızlı askerler de aman aman yerlerinde dursunlar :) bu gün çok sıcak. bak bu akşam naptım. her zamanki gibi parka çıktım kitap ve çekirdek için. ama çok sıcaktı. gittim metroya bindim. oh serin. bir saat dolaştım metroylan. levent tarafına taksim tarafına. hiç inmedim. gülümseyerek kitap okudum. çocuk kitabısı. saftirik greg :) çok güzel komik kitap. sarısıcak amaniin evev evet :) leylak boyaaaaa olduuu:) eski barbiler tabikide. onları orgun yanına dizip müzik yapıp şarkı söylettirirdim. garden parti yaparlardı. bi dolu ayı da var peluş :)

      Sil
  5. İnan bana eriyorum sıcaktan.kuş napsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aysan.

      on dakkada bir duş yapıyom bendesi :)

      Sil
  6. Çok sıcak ya evet T.T Özellikle bugün nirvana yapmış durumda sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      bugünkü sıcak tehlikeliymiş yaaa :)

      Sil
  7. Ahh annelerimiz. Kendi ellerinden geçmezse rahat etmezler 😀 Bilmiyorum bayramdan sonra bir ara gerçekten çok sıcak yaptı. Sonrası bana fazla sıcak gelmedi nedense. Daha ağustos var ama en rahat yaz bu seneninki olabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belle.

      geçen yaz daha sıcaktı bence de ivit ivit :)

      Sil
  8. güvercinlerle pek anlaşamıyorum ben ama severim canlı sonuçta :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kozmetik psikolojisi.

      ay ben hiç bi heyvanla anlaşamam :)

      Sil
  9. Dün felaketti gerçekten dedim atmosferdeki oksijen bitti sanırım gerçi bugün de pek farklı sayılmaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevilay e.a.

      dün bence rekordu bugün de olabilir ivit :)

      Sil
  10. O kuşların saçma hareketleri beni öldürecek bir gün :) Evin neşe kaynağı oluyorlar :D

    YanıtlaSil
  11. Evde tadilat olunca kafayı yiyorum ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      evet ya sormaaa :)

      Sil
  12. Sıcaaak hava çok sıcaak bu öykü tam bu sıcağı anlatıyor ne kadar güzel :) Kuşa çok güldüm ya bir yandan da tatlı ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aysel ezimova.

      of çok sıcak evet yaşamıyoröuşum gibi hissediyom yaaa :)

      Sil
  13. Havalar çok sıcak ama bende birazdan kalkıp sütlü nescafe yapacağım annemle bana, sıcak farketmiyor kahve için ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağmur tozu.

      ben de içiyom valla hem de sütlüsünü ben deee çok severiim :)

      Sil
  14. Sanki 1günlük yanında qalmış səninlə bir gün keçirmiş kimi hiss etdim yazını oxuduqca. İlk olaraq nənənə (anaanne) şəfalar diləyirəm. Sağ salamat evə gələr İnşaAllah. Bakıda da çox istidir(sıcak-isti) mən də burda istidən nə edim bilmirdim. Mən heç vaxt yayı, isti havanı sevməmişəm. 2gündür amma 1az külək var. Bu çoox yaxşı oldu. İsti səbəbindən şəhərə də çıxmaq olmur dediyin kimi. Evdə də insan nə qədər otursun. Bir milyoner qohum(akraba) çıxsa gəl Havai adalarına gedək ailəcə tətil et desə nə gözəl olar deyil mi? Amma olmur -_- :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nana happy.

      hehe her aileye bi milyoner lazım evet. yaaa sen nerdesin yaaaa kaçak :)

      Sil
  15. Kuşa iyi güldüm emi:)) Korku filmini aratmıcak rüyalar gördüğümü bilirim.:) Hayr olsun seninkiler de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mavera.

      amaniin senin rüyalar amaniin :)

      Sil
  16. Çok sevimli bir hikaye olmuş bu ya :)

    YanıtlaSil
  17. Geçmiş olsun Deep?İyidir anneannen inşallah?

    YanıtlaSil