27 Temmuz 2017 Perşembe

KAPKAÇ


Kızlarla oturuyorduk çardakta. Bir tane çocuk geldi, para istedi. Biz de bir lira filan verdik. Çocuk bizle sohbete girdi. Neyse benim yanıma oturdu. Ben pek muhatap olmadım. O arada arkadaşlardan biri telefonunu eline aldı. Çocuk sordu, “abla elma mı o”. Şifreli konuşuyor herhalde ben anladım arkadaşım anlamadı. Hatta ver oynuyim dedi çocuk. Arkadaşım da annemi arıyorum ben dedi vermedi. Çocuk, telefonun markasını sordu.

Ondan önce de nerelisin diye soruyordu, kafalamaya çalışıyor, ben anladım, benim yanıma oturdu, ben de çaktırmadan çantamı çocuktan uzak bir yere sürükledim, üstüne sırtımı koydum. Neyse sonra bana, nerde oturuyorsun, evin kira mı, kendinizin mi, sordu, bilmiyorum dedim. Ondan sonra, annem geldi, dedi arkadaşım. Kalktık, bu sefer peşimizden geldi. Evin neresi dedi. Salladı bir yer arkadaşım. Çocuk devam etti, şu siyah araba sizin mi falan, yok dedik. Sonra arkadaşım, biz buradan yollarımızı ayıralım annem görürse hiç hoş olmaz dedi, çocuk ta gitti, biz de başka yerde bekledik. Arkadaşımın abisi bizi eve bıraktı.

Çocuk, başkalarına el hareketi filan da yapmıştı, görmüştük, herhalde işaret veriyordu. Korkmuştuk. Fenaydı yani. Bunlar grup geziyor sanırım. Ben solda arkadaşım ortada kuzenim sağda oturuyordu. Bu çocuk zorla ıslak mendil vermek istiyordu. Aldım da uzaklaşınca attım çöpe. Benim çantayı alacaktı belki arkadaşımın telefonunu alacaktı. Elma mı diye sordu ya belki ayfon ise alacaktı.

Daha önce de annemle babam pidecide yerken bu tür kapkaççılar babamın el çantasını hızla çalıp kaçmışlardı. Polis ertesi gün çantayı bulmuştu, içinden paralar alınmıştı sadece.

Kapkaç deyince ben de sırt çantamı kapıp serin yerlere kaçsam. Artvin’e mesela. Şavşat, Ardanuc, Camandar, oralara. Dağlar taşlar arasında serin serin. Ne güzel, internet de çekmez oh. Yalnız orlarda da siyah arı var sokan öldüren. Orlarda boru denen bir arı türü. Şimdi orlarda Curuspil festivali de var. Oyunlar, güreşler.

42 yorum:

  1. Kapkaç diyince yaşadığım bir olay geldi aklıma.. Anaokulundayken ben, bir gün çantamı unutmuştum okulda. En sevdiğim kalemliğim,kalemlerim de içinde olunca unuttuğuma biraz üzülmüştüm,çocuktum ya işte :) Sonra ertesi gün sabahleyin telefon geldi babama ve anaokuluma hırsız girdiğini söylemişlerdi. Benim çantam da dahil ne varsa götürmüşlerdi.Çok üzülmüştüm :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdıklarınızı okuyunca bende üzüldüm. Çocuk kalbiyle daha da üzücü olmuştur.

      Sil
    2. tuğçe yüksel.

      ay kıyamazlaar.

      Sil
    3. aden ferde.

      di mi di mi.

      Sil
  2. AY ÇOK DİKKAT ETMEK LAZIM YA :/

    YanıtlaSil
  3. Bu tür durumlara karşı her zaman tedbirli olmak lazım bence. Dolandırıcılar hangi yöntemi deneyeceklerini şaşırmış gibiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arif öztürk.

      yolda dikkatli yürümeli demek ki.

      Sil
  4. En güzel kapkaç çantanı kapıp serin bir yerlere kaçmak olsun. Umarım anlattığın durumları kimse yaşamaz.

    YanıtlaSil
  5. Bir kaç kez cep telimi çaldırdım :) Cüzdanımı da çaldırmışlığım vardır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      ohooo maşallah :)

      Sil
  6. Ben de alip cantami thassos a kacsam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minik mini.

      hah haaa iyiymiş tasos ha :)

      Sil
  7. Bugün bu yazını okudum sonra metroya bindim. Her yanıma yaklaşana soğuk soğuk baktım. Onlara kapkaçcı muamelesi yaptığım dışarıdan belli olmuştur ama zaman kötü, ne yapalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aden ferde.

      olsun öyle daha iyi öyle yap :)

      Sil
  8. Kaç milyonluk metropoller her tür anlayıştan ve niyetten anlayışla dolu. Giderek başta metropoller ve her yerde hayat rayından çıkıyor.

    Umarım senin başına gelmemiştir bu olay. Hiç istemem; ama eğer geldiyse çok geçmiş olsun. Ne cüret evi, arabayı hem de ilk ağızdan sormak...

    Telefonla, hastanelerde, sokaklarda, kapıya gelerek şimdi de banklarda yanına oturarak...

    Dileğini okudum da... Sıcakları sel böldü. Sana ve İstanbul'a çok geçmiş olsun cici kızçemiz :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      valla evet istanbul kabalaştı hoyratlaştı iyice. sel de deprem de var. zor durum. bu öykü diil bak, altta öykü demiyo. o kapkaç anne babamın başına geldi. ilk olay da benim sık sık başıma geliyor. daha geçenlerde, cevahir avm yanından yürürken, yokuşta, karanlıkta, beş çocuk yaklaştı, biri çantama asıldı, diğer ikisi bacaklarıma sarıldı, para ver nolur dediler, korktum, olmaz dedim. bırakmadılar. ben de bağırdım ve çantamı hızla savurdum çevreme, ikisinin suratına vurmuş oldum. kaçtılar. ama ben de çok üzüldüm sonra ağladım. ama çok korkmuştum yani. ay dilek evet diledim ardından sel oldu. çok dilemişim :) istanbul felç oldu :)

      Sil
  9. Korkmamak elde değil. Kızılay'da arkadaşımla gezerken biz de aynı tür de şeylere maruz geldik. İnsan tırsıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem çelik.

      hepimize oluyor demek ki :)

      Sil
  10. Neler var neler... Temkinli olmak lazım. Bende sırt çantamı alıp kaçmak istiyorum oralara. Ama şartlar el vermiyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. koremanya.

      ilerde kaçarsın sen deee :)

      Sil
  11. Felek durmadan torpil geçiyor İstanbul'a, serinlemedi mi daha oralar; dolu bile yağmış, kısım kısım insanların elindeydi face de. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. halil gönül.

      fazla yağdı biraz çok dolu dolu yağdı azcık serin evet :)

      Sil
  12. Sıcaklar çok bunalttı deep. Şu sıralar benim de bir yerlere kaçasım var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizli özne.

      hakettin sen tatiliiii :)

      Sil
  13. Aman dikkat edin bunlar insan bile öldürür para için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif sağlık.

      yaparlar bence de.

      Sil
  14. 4-5 yaşlarımda bakkaldan dönerken (o zamanlar market pek yok) hayatımın en korkunç olayını yaşamıştım. Okuyunca o aklıma geldi. Dönüş yolunda çok büyük değildir 15-16 yaşlarında bir erkek takip etmeye başladı beni. Sonra saçımdan tuttu, geriye doğru çekti. "Evin nerede senin?" dedi. Herhalde şaka yapıyordu, böyle şaka olmaz tabii ama öyle düşünüyorum. Korkudan kimseye söyleyememiştim bir de :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem e.

      of evet zor durummuş çok korkman normal :)

      Sil
  15. Ne kötü ya, okurken bile kasıldım sinirden. Ama anlatımın da o kadar güzel ki, insanı içine çekiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emre bozkuş.

      iyi yazmışım o zamaan :)

      Sil
  16. Ayy valla deep böyle gruplar çok var dikkat etmek lazım. Ben tektim bir gün eve dönüyordum hava da yeni kararmıştı yol kısalsın diye bir inşaatın yanından geçeyim dedim ufak bir çocuk aşırı korkunç bir tipe işaret yolladı ben de anında tüydüm oradan. Elma mı diyo ya yok nokia 3310 hani şu yeni çıkan renklilerden :D

    YanıtlaSil
  17. sırt çantasıyla gezenler kulübü.

    Bunu okuduktan sonra gidip en kısa zamanda çakı alacağım galiba -_-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalnız ama özgür.

      sırt çantasına bayılırım yaa :)

      Sil
  18. Festivalleri severim... Allah kapkaççılardan uzak tutsun.

    YanıtlaSil
  19. Ay fotoğrafı görünce geçen nisan ayındaki yolculuk aklıma geldi bir an :) Otobüs yolculukları çok güzel oluyor otobüsle alakalı bir hikaye paylaşasım geldi fotoğraflar ilham verdii :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem yağızel.

      otobüs yolculuğu ben de çok seviyom. yaz tabiii :)

      Sil
  20. Ne kadar korkunç deep :/ Ben de okuldayken paranoyak gibi davranıyorum kampüste biraz rahatız ama dışarısı korkunç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      valla delirdi insanlar yaa :)

      Sil