19 Temmuz 2017 Çarşamba

KARUN VE ANARŞİST



İskender Pala

Kapı Yayıncılık

Karun ve Anarşist. Karun, zengin demek, Karun gibi zengin deriz. Yaşamış biri tarihte. Bu romandaki Karun ise yine Karun kadar zengin olan Lidya Kralı, Aslan Kral da denilen Krezus.

Anarşist de, 1970’lerin sonlarındaki anarşi dönemini anlatıyor. O dönemdeki birkaç anarşist gencin yaşamı. Bu romandaki o dönem de 1990’lara dek sürüyor. Yani, romanda iki dönem var. Lidya dönemi ve ülkemizdeki anarşi dönemi.

Bu iki dönem romanda birbirine bağlanıyor. İki dönemde de olayların birbirine benzediğini görüyoruz. İnsanlar benzer davalar ve çıkarlar peşinde. Krezus dönemindeki ilişkiler, hırslar, günümüzde de aynı.

Lidya dönemi Ege’de, özellikle Manisa’da, Uşak’da, günümüzdeki dönem ise özellikle Beyoğlu’nda geçiyor. Krezüs, Perslerin komutanı Keyhüsrev ile savaş halinde. Bu savaştan galip çıkmanın yollarını arıyor. Emrindeki insanlar ise kendi çıkarları peşinde ve aşk da var. 12 Eylül öncesi dönemde ise birkaç genç arkadaş, bir şekilde politikanın içinde. Bir yandan idealler, diğer yandan çıkarlar ve yine aşk. İki dönemi birbirine bağlayan ise Karun hazinesi.

Roman, tarihsel iki süreç içinde insanların payını gösteriyor bizlere. Bir dönem içinde yaşanan olayların ve bu olayların kahramanlarının birbirlerinin hayatları üzerinde nasıl etkili olduğunu anlatıyor.

Tarih sevenler için okunası roman.

Not:3/4

36 yorum:

  1. İskender Pala okunmaz mıı! Not ediyorum bu kitabı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      ivit iyi yazar tabii :)

      Sil
  2. Bu Karun da yerin dibine batıyor mu, Hz. Musa aleyhisselamın zamanındaki Karun gibi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      batıyor, keyhüsreve yeniliyor. aslında atinalı solon ona diyor, altın değil kültür önemli diye, kültürle geleceğe kalırsınız diye, ama dinlemiyor, şimdi altınla anılıyor işte, kültürle değil :)

      Sil
    2. Karun aslında çok kültürlü biriymiş. Tevratı ezbere biliyormuş. Lakin iş malının zekatını vermeye gelince kıvırmış. Zahiri ilim de herzaman insanı kurtarmıyor demek ki.

      Sil
    3. müfred.

      ah evet tabii :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. emre bozkuş.

      sevdiğin türlerden demek :)

      Sil
  4. Güzel kitap. Emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      valla güzel kitap, tarih sevmesem de :)

      Sil
  5. En sevdiğim yazarlarden biridir İskender Pala sevgili Deep bu romanı da merak ediyordum önden kısa bir özetinle bilgi sahibi oldum teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özgen.

      hımm bu yeni kitabı zaten okursun nasıl olsa :)

      Sil
  6. Ay çok merak ettim bunuu! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her telden şef.

      okursun kii :)

      Sil
  7. merak ettim kitabı gerçekten:) hemen edineceğim deeptonecum:)

    YanıtlaSil
  8. Karun kelimesini küçükken karım sanmam :D Çok güzel bir roman olmalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif sağlık.

      karım kadar zengin. iyimiş :)

      Sil
  9. Bunu listeye kaydedeyim. :)
    zaman zaman o dönemleri analiz etmeye çalışıyorum da!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. halil gönül.

      ben tarih sevmem valla :)

      Sil
    2. Eskiden ben de sevmezdim ama Üniversite bitince devlet memurluğu sınavlarına gire çıka her seferinde Cumhuriyet Tarihi kitabını ezberleyip unuta, ezberleyip unuta; bir kaç soru oluşmaya başladı kafamda ve o zamandan beri seviyorum artık. :)

      Sil
    3. halil gönül.

      mecburen sevdiniz yaniii :)

      Sil
  10. Lidya dönemi ile ülkemizdeki anarşi döneminin benzerlikleri çok ilginç.. :) "Tarih tekerrürden ibarettir" denir ya,herhalde o mesele..

    şimdi sen bu kitap ile "limonata ve sandviç bisküvi iyi gider" diyosun yani.. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazar yıldırım.

      tekerrür evet :) öyle diyorum valla onlarsız hayat geçmiyor :)

      Sil
  11. Yine güzel bir kitap ☺️☺️☺️

    YanıtlaSil
  12. Ara sıra farklı tür kitaplar okunmalı.Kaydedeyim bunu :)

    YanıtlaSil
  13. Lidya döneminden 1970'e insanların çıkarcılığı değişmemiş demek ki :)
    İskender Pala çok severek okurum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arif öztürk.

      değişmemiş vallaa :)

      Sil
  14. Nihil novum sub sole çingu :) Güneşin altında yeni bir şey yok yani :D Ay dur aklıma gelmişken bunu twitterda da yazayım sonra instaya da yazarım :D Kitabı merak ettim. Bir film vardı şimdi hatırlamıyorum böyle antik bir dönemdeki olaylarla günümüz olayları karışık anlatılıyordu yine günümüzdeki insanlar geçmişten bir şeylerin peşindeydi. Bir de şey var labirent kitabı Kate Moss orada da benzer bir şeyler oluyordu okudun mu onu? Filmi de var sanırım onun. Bunu aklımda tutayım. Fakat İskender Palay'ı ben pek sevemedim bir türlü. Geçmişte bir kitabını okumuştum o kadar sıkılmıştım ki anlatım tarzından sonra başka da okumadım o yüzden. Bu kitapta da aynı anlatım tarzını kullanıyorsa sırf meraktan zorla okurum artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      iskender pala benim de okuduğum ilk kitabı oldu. tarih yazdığı için benim de sevdiğim yazarlardan olamadı. ama bak bu romanda tarihi belgeleri kullanmış yazarken. fotoları bile var romanda. mesleki olarak sana ilginç gelebilir :)

      Sil
  15. Galiba internet için fatura tarihi geçti. Yine de kısıtlı kota olduğundan her yazıya bakamıyor ve yorum bırakamıyorum. Tüm arkadaşlarımın anlayışına bıraktım bu elimde olmayan durumu :)

    Bir de hastalandım. En son ses kısıklığını işe ilk başladığım yıllarda yaşamıştım. Sesim çıkmıyor. Yani yorumlarda sessiz kalışım günlük hayatta da gerçekleşti :) Bu bloglarda da suskun kalışımla ne eş zamanlı bir olgu, nasıl bir orantı hayrette kaldım :))

    Parayı ilk bulan Lidyalılar ile Harun'un kardeşi çok paralı yani hazineli Karun'dan da bahseden, Lidya dönemini anlatan haliyle de hem de tarihi bu kitap, sanırım benim için gözü kapalı okunacak bir kitap.

    Teşekkürler Derin :)


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      geçmiş olsun yaa. blog için de üzülme. geçici günler nasıl olsa. evet bu kitap tarihi yönden ilginç hatta içinde belgeler fotolar da var. ben tarih sevmediğim için zor okudum amağ :)

      Sil
  16. Deep bu bizde var ben başladım bir ara sonra ögögögöhöh diyerek bıraktım. Nede? tarih okuyunca bana baygınlık geliyor çünkü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalnız ama özgür.

      ben de sevmiyom tarih, romanda :)

      Sil