8 Temmuz 2017 Cumartesi

PUSOVA



Galip Dursun

İthaki Yayınları

Pusova, bizde pek yazılmayan türden öyküler içeriyor. Korku, bilimkurgu, fantastik edebiyat bizde yazılmıyor, okuru da çok yok.

Kültürümüzle ilgili herhalde. Bu türler genelde çok gelişmiş ülkelerde yazılıyor. Yazarlar, kendi ülkelerinin geçmişten gelen efsaneleri ile günümüzün bilimini, teknolojisini birleştirip tuhaf öyküler yazıyorlar. Gerçeklerle kurguyu birleştirip. Örneğin, Stephen King.

Bizim ülkemizde de aslında bir korku kültürü var. Dilden dile dolaşan söylenceler bunlar. Cinler, periler, muskalar, büyüler gibi. Fantastik edebiyata ise çok uygun değil gibiyiz. Halbuki, bizim taşradan veya İstanbul’dan iyi fantazya çıkar. Belki de, hayatımız öyle fantastik ki bunu yazmaya gerek duymuyoruz.

Bilim kurgu ise zor elbette bizde. Bilim zayıf, nesini kurgulayacağız. Yazılanlar gerçek yaşama uygun olmaz. Belki de bu türleri yazmak için önce bizim toplum iyice bir gelişmeli.

Pusova ise bir tür korku, bilimkurgu ve fantastik öyküler kitabı. İçimizden gündelik yaşamlarla korkuyu birleştirmiş. Yani Anadolu türü korku öyküleri olmuş. Bu yönden iyi bir fikir.

Hayaletler, şeytan, tuhaf inanışlar, kabuslar, gelecek, geçmiş, öykülere malzeme olmuş.

Bizde de artık bir yer altı edebiyatı oluşuyor yavaş yavaş. Bu kitapta da tekin olmayan öyküler var.

Not:2/4

28 yorum:

  1. Bizdeki korku türünün dayanağı din olduğu için bir tür tabu haline dönüşmeye doğru ilerliyor korku türünde yazı yazmak diye düşünüyorum ben..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deep.

      hımm çok doğru bir düşünce bu evet haklısın :)

      Sil
  2. kitaptaki resme dikkat ettin mi? ağaç/dal görünümü verilmiş bir geyik bir hayvan figürü var..Artı bir kelebek ve maske figürü de bulunuyor..resim anadolu hitit medeniyetini simgelemek istemiş gibi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acizane bir katkı,Yazar Yildırım..Geyik Orta Asya'da ve eski Türkler'de kutsal kabul ediliyordu.Bir çok masal,hikaye,şiir ve efsanelerde rastlanıyor.Kilim vs gibi eşyalarda da stiline geyik figürleri bulunur.Cengiz Aytmatov'un eserlerinde görebilirsiniz..

      Sil
    2. yazar yıldırım/cam güzeli.

      hımmmm :)

      Sil
    3. geyik figürü konusundaki düşüncenle aynı benzerliğe sahip olduğumuz için çok memnun oldum.. :)) verdiğiniz bilgiler çok önemli..İyi tarif etmişsiniz geyik figürünün durumunu.. Cengiz Aytmatov'u okul yıllarımdan bilirim..çok değer verdiğim bir yazardır..değerli bilgiler için çok teşekkür ederim..

      yeni gördüm cevabı,sen haber vermesem görmicektim deep.. sana da teşekkür ederim.. :)

      Sil
  3. Gelişmeliyiz:( Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Ben sinemada olduğu gibi kitap olurken de korku türünü pek sevmiyorum. Sen böyle yorum yapınca aklıma geldi, okumadım ama Barış Müstecapoğlu, İhsan Tatari, Murat Başekim dediğin türlerde yazanlardan. Benim de merak ettiğim isimler 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi.

      sinemada çok seviyom yaa. kitapta da yazar iyise. örneğin, dean koontz var süfer süfer :) müstecap okudum. diğerlerini duymadım. başkaları da var yaa korku yazan.

      Sil
  5. Son yorum güzeldi. Tekinolmayan öyküler var. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nihal baysal koçer.

      ivit yaaa :)

      Sil
  6. 2 vermişsin demek ki pek beğenmedin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emre bozkuş.

      düşünceler ilginç ama korku okurken biraz dehşet filan lazım :)

      Sil
  7. Ne hikmetse adı vana itici geldi bunun yanısıra gelişmiş diye tanımlanan ülkelerde yazarlar maneviyat bakımından çok geride oldukları için hayali ve kurgu kitapları yazmaları gayet normal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözlerinden öper.

      hımm mantıkları güçlü diyosun :)

      Sil
  8. Ayy korku filmlerini severim deep.Çocukken eğlencelerimizden biri de battaniyenin altına girip korkunç masallar,hikayeler anlatmaktı.Sonra korkudan uyuyamazdık ama olsun 😃Bak merak ettim kitabı şimdi.😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cam güzeli.

      o masalları hikayeleri yazsanaa :)

      Sil
    2. Ayy unuttum hepsini.Çocukken bir sürü hikaye uydurur uydurur anlatırdım.Bir de sanki benim başımdan geçmiş gibi anlatırdım.Gariplerim inanırlardı..

      Sil
    3. cam güzeli.

      ha haa çokoş yaaa :)

      Sil
  9. ilginç, merak ettim Deepcim, paylaştığın için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      ilginç ivit biraz daha korkunç olabilirdi :)

      Sil
  10. Son bir kaç yılda tanıtımlarını yaptigim Türk korku türü filmlerinin konularında 'korku türünde senaryo yazmak için falanca yere giden senaristin başına şunlar geldi' bulunuyor. Hiç bilim kurgu yazmaya giden bir senariste rastlamadım.:) Yazın dünyası da bu konuda filmler gibi kısır sanırım. Ancak örneklerin çoğaldığı görmek sevindirici.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      ah evet haklısın. artsın artsın :)

      Sil
  11. çok ta iyi değildi mi diyorsun :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      korku yoktu içinde korkutmadı :)

      Sil