22 Ağustos 2017 Salı

KADER


Kader bizim apartmanda üç numarada oturuyor.

Kader hanım teyze. Bir kızı var evli. İki torunu var. Arada bir onları ziyarete gider.

Hafta sonu kapımı çaldı. Bana bir otobüs bileti alır mısın, diye sordu. Tabii alırım teyzecim, hangi saat olsun, gece mi gündüz mü, kaç numaradan bilet alayım, dedim.

Gündüz gideyim, akşam varayım dedi. Numarayı da sen seç işte diye ekledi.

Olmaz Kader hanım teyze dedim. Biletini alırım ama koltuk numarasını sen seç. Ya neden ki, alıver işte dedi.

Yok dedim teyzecim. Numarasını ben seçmem, sen seç. Diyelim aldım işte, üç numara veya otuzüç numara, sonra mesela kaza oldu, senin ayakların sakatlandı. Sonra ben bunun vicdan azabından kurtulamam ki.

Kaderini bana seçtirme Kader teyze.

58 yorum:

  1. Deep sana daha önde bu esrarengiz paylaşımlarını sevdiğimi söylemiş miydim? Söylemediysem, artık biliyorsun. ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem akay.

      ayyy tişkir ciciş :)

      Sil
  2. Sade ve Derin ve Hassas bir düşünce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıldız.

      öyle mi sahiden deee :)

      Sil
  3. Kader Hanım Teyze belki de artık kaderini kendi tayin etmek istemiyor. Böyle adlar insana ne çok şey düşündürüyor.
    Kısa ama güzel bir öyküydü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      ya doğru olabilir belki de istemiyordur.

      Sil
  4. Kadere iman bunu gerektiriyor.

    YanıtlaSil
  5. Rıza amcayı tanıyor mu? Kader ile Rıza uyumlu çift..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. begonvil sokağı.

      aa ne güzel uymuş kader ve rıza :)

      Sil
  6. Nasıl duyarlı bir öykü bu böyle...

    Sonra ne oldu, Kader teyze gidebildi mi? Kaç numarada? :))))))

    En sağlıklı, en kondurulamaz insanların da herkesin de başına ne geleceği hiç belli değil. Herkesin başına her an her şey gelebilir.Çok iyi yüzenler de boğuluyor, yılların sürücülerine de neler oluyor. Dileyelim kimselere bir şey olmasın.

    Ama en önemlisi ruhlar, bakışlar kısıtlı, özürlü olmasın. Değil mi?
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      gitti tabii. hatırlamıyom numarasını.hayat işte :)

      Sil
  7. Herşey incelikler yüzünden🙃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözlerinden öper.

      tabikiiii :)

      Sil
  8. Unuttum ya da fark etmediğimden değil. Atlamışım, sadece o.

    O kapı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      burgazda, sait faikin evinin hemen dibindeki ermeni kilisesinin kapısı.

      Sil
  9. Kader teyzenin akıbetini merak ettim şimdi.Tabii bu arada keşke herkes senin gibi bu kadar ince düşünebilse:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      gitti teyze, numarasını da kendi seçti :)

      Sil
  10. Error.404 not found.Yaziyi okudum.Bide yorumlari okudum.Suanda beynim mavi ekran verdi.Annne gaafammm yaniyooo😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büşra sağlam.

      neden kii. bu gerçekten olan bişeyi hikayeleştirip de yazdım işte :)

      Sil
  11. Allah korusun, Kader teyzeye birşey olmasın :(

    YanıtlaSil
  12. kader de varsa, yapacak bir şey yok :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büşra bayram.

      haklisin tabikide.

      Sil
  13. Yaşayacağımız şeyler varsa; ne düşünürsek düşünelim, ne yaparsak yapalım yaşanacaktır.

    YanıtlaSil
  14. Bazen gerçekten de böyle bir apartmanda mı yaşıyorsun yada hayalindeki apartmanı mı yazıyorsun diye düşünüyorum açıkçası .)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeşim.

      yok hayalimdeki apartman değil. bazen kendi apartmanımdan bazen de annemlerin apartmanından yazıyorum. bu öykü de gerçek işte. bazen de öyküleri azıcık süslüyorum işte :)

      Sil
  15. Okudum ve sadece ekrana bakmaya devam ettim..

    YanıtlaSil
  16. Kadere bak Kader Teyze, bence de kendi seçsin Deepcim, nolur noolmaz..:))

    YanıtlaSil
  17. İnce düşünceli insanlar :)

    YanıtlaSil
  18. evet aslında doğru tabi..

    YanıtlaSil
  19. Kaderini bana seçtirme Kader teyze :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. titania.

      böyle okuyunca komik de miii :)

      Sil
  20. Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      bazen lazım işteee :)

      Sil
  21. Nasıl ince bir düşüncedir bu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daphne.

      sen de düşünürsün ki incee :)

      Sil
  22. Kesinlikle aynı düşünürdüm kendi seçsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. huzur ve mutluluk.

      de mi ama yaa :)

      Sil
  23. Kaderin bir espri anlayışı olduğuna inanıyorum
    öykü güzel
    numaralar ilginç

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadriye.

      bence de vardır bir espri anlayışı haklısın :)

      Sil
  24. Son zamanlardaki otobüs kazaları otobüs yolculuğunda en güvenilir neresi acaba diye düşündürtmeye başladı. Bu konuda bir kaynak var mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rht.

      bilmiyorum valla ama şoförün arkası olmasın diyolar, diğer sırada önden ilk sıralar da olmasın, en arka sıralar da olmasın diyorlar. ortalar ve şoförün arkası olmayan taraf yanii :)

      Sil
    2. Deep;

      Biniyoz bi oturgaçlı götürgeçe, kimi erken varır kimi kalır geçe :)

      Sil
  25. Bileti alıyorsun numaraya mı takıldın kuzum sen yaaa:)) Herkes sağ salim gitsin dönsün ,Kader hanım da :))
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  26. bir şey diyemedim buna çingu yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      bişi deme o zaman :)

      Sil