9 Eylül 2017 Cumartesi

AFFEDİLEMEYENLER



Philippe Dijan

Ayrıntı Yayınları

Dijan, efsane romanlardan Betty Blue’nun yazarı. Betty Blue, çılgın bir kızla bir yazar adayının yıpratıcı aşklarını anlatıyor. Filmi de efsaneleşenlerden. Yazarın bir diğer romanı Elle de, Huppert’in oynadığı O Kadın.

Bu romanda da yine bir yazar var. Ünlü bir yazar, birçok ünlenmiş kitap yazmış, ancak uzun zamandır yazmıyor. Yaşlanmaya başlayan yazar yeniden bir kitap yazmaya karar veriyor. Yazmak istiyor ama hayatı da yolunda gitmiyor.

Karısı ile arası iyi değil, kızı kaçmış. Sürekli olarak geçmişe dönüyor, ilk eşini düşünüyor. Yaşlanma konusu da kafasını kurcalıyor. Bir yandan da hayat devam ediyor. Fransız edebiyatında ve sinemasında sık rastladığımız burjuva yaşamının iniş çıkışları.

Yazar, karısını da kıskanıyor ve ondan şüphe ediyor, bu nedenle onu izlemek için birini tutuyor. Bu hayat devam ederken, yazar bir yandan romanı için kurgu yapmaya çalışıyor.

Bu romanı da filme çekildi yazarın. Inpardonnables, yönetmen de Andre Techine. Dijan, Fransa’nın yeraltı edebiyatçılarından.

Not:2/4

30 yorum:

  1. İlginç gerçekten...
    "Roman içinde roman kurgulamak."
    Hoş geliyor kulağa ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif.

      ne güzel kurgu değil mi sahiden dee :)

      Sil
  2. Ne yaptın sen Deerin? :)))
    Ev ödevi gibi bir tanıtım olmuş...

    Başkalarını bilmem; ama ben hep böyleydim. Okuduklarım hayattan olsun olmasın ucu mutlaka hayata değen şeylerdir diye bilirim. Gözlem ya da bilinç altı. O bilinçaltını besleyenler. Ucu hayat yani. İşte bu yüzden bu roman tanıtımı da içine çekiyor.

    Sanırım izledim bunu ya da benzeri bir filmi. Ama net değil. Bu arada akşam da televizyonda Pompei'yiizledim :)))

    Okuyunca yazarı düşünmeden olmuyor.İşi zor. Bu zorlukta kendi payı ne kadar, o kadar okumadım tabii. Kitabı okumalı onun için. Bakışa göre de değişebilir.

    Ama ev ödevi kısmı kalıcı akılda. Yazarın ilk karısına ne oldu? Neden hep eski karısını hatırlıyor? Suçluluk duygusu mu yoksa erken bir kayıp mı? Erken kayıpsa neden o konunun üstesinden gelmeden başka biriyle daha evlendi? Kızı neden kaçtı? Yazarın payı var mı bunlarda? Karısı ile arası bozuk; ama öte yandan da birilerini filan tutması. Karısı da tutmuş mudur ki acaba birilerini yazar için? :)))

    Anladığım kadarıyla ağır basan yaşlanmakta olmasının getireceği henüz bilemediği, kestiremediği şeyler karşısında adım atmaktaki tereddütleri. Ya da endişeleri. Bu da insanca ve haklı buluyorum. Yazar galiba en akıllı tutumu burada gösteriyor. Her insan gibi.

    Ama o yaşlanmakla ilgili kaygılar içindeyken çılgın kız neyin nesi? Bedenen yaşlanmakta; ama ruhu bedeni çok gerilerden mi izlemekte acaba? Bu da insanca :)

    İşte tüm bunları alt alta yazıp, çizip, toplayınca ev ödevi çıkıyor. İçinden çıkılamaz. Bir cevabım var;
    Akşam elektrikler kesildi ben çalışamadım ödeve :)))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      :) soruların doğru. çözümlemelerin deee. bunlar var romanda işte

      Sil
  3. Ne güzel, filmlere konu olan roman yazmak her faniye nasip olmaz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıldız.

      her romanı film oluyor evet ne hoş yaa :)

      Sil
  4. Kurgusu iç burkucuymuş Deep... Demek filmi de var, hoşmuş! ^_^

    YanıtlaSil
  5. Ayrıntı yayınları yeraltı serisinin tümünü okumak istiyorum. Aralarında çok güzel kitaplar var :) Kitaplarımın tümü Ankara'da maalesef :(

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. arif öztürk.

      hımm olabilir tabii :)

      Sil
  7. Üzücü bir kurgusu varmış Açıkcası yazınınokuyunca kitabını okuyup sonrada filimini izlemek isteği uyandı içimde:)
    Sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. incinin dünyası.

      filmini izlemek daha kolay :)

      Sil
  8. Filmi duymadım.Severim Fransız sinemasını :)

    YanıtlaSil
  9. kitabını okumam ama sanırım filmine bakacağım :) gerçi diğer yandan kitabı iyi olmasaydı filmini yapmazlardı diye de düşündüm kafam karıştı.

    YanıtlaSil
  10. Ne filmini ne de kitabı duymuştum! Hmm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nermin pınar.

      hımmm olabileer :)

      Sil
  11. Interesting post, Dear ❤
    I'd be happy friendship blogs ♥ Subscribe to your Blogger
    Julia Shkvo

    YanıtlaSil
  12. İlk kez duydum ben de ama filmine bakacağım ilk fırsatta

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel bir konusu varmış. Gerçek hayata dair bir şeyler anlatan kitapları oldukça samimi buluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eda demir.

      gerçek hayatın kurgusu bence de en iyisiii :)

      Sil
  14. Merak uyandırdı. . Özellikle de filmi. .kalemin dert görmesin ;)

    YanıtlaSil
  15. Elle'nin yazarı demek :). Kitaplarına bir ara bakayım merak ettim :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi.

      betty blue oku veya izle ama :)

      Sil