12 Eylül 2017 Salı

FİLM SEÇKİSİ 22



YAŞAMAK İÇİN

Vivre Pour Vivre

Claude Lelouch, 1967, Fransa

Karısı ile sevgilisi arasından kalan bir televizyon muhabirinin yaşamı. Fransız usulü aşk filmlerinden. Başrolde ünlü şarkıcı Yves Montand. Not:3/4

MADO

Claude Sautet, 1976, Fransa

Bir işadamının iş dünyası ve özel hayatı. Tam Fransız tarzı filmlerden. Yönetmen de zaten tipik Fransız filmleri çekiyor. İyi film. Not:3/4

FARGO

Coen Kardeşler, 1996, A.B.D.

Coen kardeşlerin ünlü filmlerinden. Karda, kışta, soğuk Minnesota eyaletinde geçen kendine özgü, komik bir dram. Adamın biri zengin olmak için plan yapar ancak iş büyür, cinayetler başlar, birçok insanın hayatı değişir. İyi film. Not:3/4

NELLY VE MÖSYÖ ARNAUD

Claude Sautet, 1995, Fransa

Yönetmenin, Hayat Bağları, Ayazda Bir Yürek gibi en iyi filmlerinden biri. Yaşlı bir adam, yazacağı kitap için kendisine yardımcı olacak genç bir kız tutar. Birlikte çalışırlarken aralarında güzel ve özel bir bağ oluşur. İnce film. Not:4/4

KIRMIZI BALON

Le Ballon Rouge, 1956, Fransa

Unutulmaz klasik filmlerden. Ufak bir oğlan yolda kırmızı bir balon bulur ve onunla hiç ayrılmazlar. Saf, masum, duygusal, incelikli film. İnsancıl. Not:4/4

26 yorum:

  1. Kırmızı Balon hoşuma gitti, özellikle 'insancıl' kelimesini okuyunca ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif.

      en iyi çocuk filmi bence yaaa :)

      Sil
  2. Eski Fransızları seviyorum. Ama lahmacunu da seviyorum. Ne olacak şimdi ? Kırmızı Balon iyidir iyi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sirakuzu.

      ay yemek sinemadan daha güzel bişi yaaa :)

      Sil
  3. O kadar film izlerim.Mutevazi olamayacagim bu konuda film arsivimde oldukca fazladir.Ama bunlarin hicbirini izlememem????Screenshot yapildi bile.🖒🖒

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büşra sağlam.

      sen bendeki film seçkilerini film listelerini bi inceleee :)

      Sil
  4. Mösyölü filmi beğendim :) Uygun zamanda izlemek isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      ne film ama yaa :)

      Sil
  5. Kırmızı Balonu bende insancıl bulmuştum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arif öztürk.

      doğruuuu işteee :)

      Sil
  6. Fargo 👍🏻👍🏻 Fransız filmleri yani çoğu 👎🏻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      fransız sineması gözdem yaa :)

      Sil
  7. Fargo hariç hiçbirini izlememişim. Son iki filmi de listeme ekledim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aden ferde.

      sonuncuyu izle mutlakaaa :)

      Sil
  8. maalesef hiç birini izlemedim ama sayende öğrenmiş oldum mutlaka izlerim içinden seçtiklerimi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. betül yaşar.

      sonuncuyu izleee :)

      Sil
  9. Kırmızı Balon ilgimi çekti Deep, konusu da tuhafmış. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem akay.

      tuhaf ama anlamlı :)

      Sil
  10. Zengin olmak isterken , cinayet mi yapmış yani :( hırslar çok korkutucu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saliha.

      hırslar evet ölümcül olabiliyooo :)

      Sil
  11. Özellikle 4 verdiğin filmlere bakacağım :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi.

      ikisi de çok iyi film yaaa :)

      Sil
  12. Biri bana film, şarkı filan soracak diye ödüm kopar.
    Aklıma gelmez tek bir tane :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      isim hafızan zayıf demekkisi :)

      Sil
  13. Fargo'yu çok duymuştum ama bir türlü sıra gelmedi ona, artık izlemeliyim ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kirazkahve.

      filmini de dizisini de izleee :)

      Sil