1 Eylül 2017 Cuma

KİTAP ÇIKARAN BLOGÇULAR 9


DÜŞ BATIMI

Hanife Mert

Adından da anlaşılabileceği gibi düşlerin batışını anlatıyor bu hüzünlü roman. Bir ailenin yıllara yayılan hüzünlü öyküsünü 1980’lere kadar getirmiş yazarımız. Ama bu romanın bir devamı olmalı ve Elif’in neler yaşadığını öğrenmeliyiz.

Yazarın blogundan da alışık olduğumuz dili bu kez bize uzun bir hayat öyküsü sunuyor. Taşrada, kırsalda, köyde geçen bir roman bu. Zamanla küçük büyük şehirler de girse romana genelde bir köy romanı diyebiliriz.

Köy yaşamının incelikleri ve biz büyük şehir insanlarının hiç alışık olmadığı bir dil var anlatıda. Yerel köy dili. Ancak çok sevilesi ve tatlı bir dil bu. Neyin ne olduğunu nette sözlüklerden buluyoruz. Sanırım yazarımızın iş gereği köylerde olmasından geliyor bu dil.

Otobiyografik içeriği olan bu hüzünlü anlatıda yazar köylük yerde parçalanmış bir ailenin dramatik yaşamını gösteriyor bize. Ve geleneklerin kadın üzeründeki baskısını. Kırsal alanda boşanmanın daha zor olduğunu da anlıyoruz.

Romandaki Zeynep ve Elif özellikle acılı kadınlar ve onların yaşamı destansı. Ailelerin parçalanması kadınlar üzerinde daha olumsuz etki yapıyor ve hayatlara yazık oluyor. İyiniyetli cahillik var hep karakterlerde.

Hanife Mert arkadaşımızdan müthiş bir ilk roman bu. Büyük şehir insanlarının sahte hayatlarından sonra bu roman çok gerçek geliyor bize ve mutlu ediyor. Böyle bir hüzünü seviyoruz.

Not:4/4

Hanife arkadaşımızın blogu


Youtube’da Hanife arkadaşımız

26 yorum:

  1. Kitabın konusunu okumak bile hüzünlendirdi... Ne kadar dokunaklı bir kitap olduğunu tahmin edebiliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem akay.

      ivit öyle yaa. blogcuların çıkardığı en iyi kitaplardan biri bu. gülsen varolun albümdekiler adlı romanı da çok iyi :)

      Sil
  2. Hiç duymamıştım, hemen uçuyorum bloguna :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif.

      kanatlarını takmayı unutmayasıııın :)

      Sil
  3. Daha önce duymadığım bir blogtu Konusu ilgi çekici gerçekte.
    Sayende yeni bir şey daha öğrendim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. incinin dünyası.

      ivit iyi roman :)

      Sil
  4. Ne güzel, okuyucusu bol olsun:)

    YanıtlaSil
  5. oo tebrik ederim, başarılar dilerim, harika:)

    YanıtlaSil
  6. aa ben izlemiştim videoyu, hatırladım şimdi, süper:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      genişletilmiş ikinci baskısın yaptııı :)

      Sil
  7. Ne güzel bir başarı kitap çıkarmak. Kendisini ve blogunu tanımıyorum fakat hemen bakacağım. Kitabını da alıp okumak isterim. Bu tarz hayat öyküleri epey ilgimi çeker.

    YanıtlaSil
  8. Sevgili deepçiğim sana çok teşekkür ediyorum, kitabımı ikinci kez sayfanda paylaştığın için. Benim vefalı arkadaşım. Bu aralar ikinci kitaba yoğunlaştığım için bloglara pek uğrayamadım. Neyse ki bitti, sanırım bayramdan sonra basılacak. Bu müjdeyi de sayfandan vereyim. Bir de düş batımı kitabımın ikinci baskısı yapıldı. Hem kapak resmi hem de içerik biraz değişti...:) Deepçiğim tekrar teşekkür ediyorum canım öpüyorum, seni. Ayrıca kitabımla ilgili yorumlarını paylaşan blogerlere de çok teşekkür ediyor, sevgilerimi bırakıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hanife mert.

      ikinci baskıyı görmüştümdü ama içeriğin biraz değiştiğini bilmiyodum, dikkat etmemişim :) ikinci roman sonundaaa oleeey okuruz artıkın :)

      Sil
  9. Tebrik ediyorum Hanife arkadaşımızı. Yolu açık,başarıları daim olsun.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      ikinci romanı da çıkıyooo :)

      Sil
  10. Duymamıştım. Hemen bakıyorum :)

    YanıtlaSil
  11. Sayende duymuş oldum deepciğim 😊😊 Kitapevine gittiğimde almak için kenara not ettim bile :)) İkinci kitabı da hayırlı olsun

    YanıtlaSil
  12. Ben de severek okudum, Hanife'cim sağolsun, imzalayıp kargoyla gönderme inceliğinde bulunmuştu, başarılarının devamını diliyorum. Senin de eline sağlık tanıttığın için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      ikinci kitabını da okuruz işallah :)

      Sil
  13. Çok sevdiğim Hanife Mert'i tekrar kutluyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      ikinci kitabı da çıkıyooo işallah :)

      Sil