11 Eylül 2017 Pazartesi

KİTAP ÇIKARAN BLOGÇULAR 10



TERS DÜZ

MERT OFLUOĞLU

Ece Duman ( Melis Birkan J) Bozbalık’a gidiyor. Her yazar gibi doğanın içinde yalnız kalıp yeni romanını yazmaya. Değil. Kaybolan babasının sırrını çözmeye. Bozbalık. Trabzon dolaylarında bir köy. Değil. Nette ararsanız, Bozbalık, “Murat Boz Balık Burcu Mu?”, “Murat Boz Balık mı seviyor?” gibi bilgiler çıkıyor. Bozbalık bir yok köy.

Bozbalık, William Faulkner’in hayal ülkesi Yoknapatavvpha gibi hayal ürünü bir köy. Romanda her şey orada olup bitiyor. Ece, babasını bulmak için Bozbalık’a gidiyor ve kardeşlerini görüyor. Bozbalık’tan 18 yıl önce ayrılan Ece bu dönüşünde İstanbul’daki yaşamına hiç benzemeyen bir hayata tanık oluyor.

Bitki örtüsü, yiyecekler, gelenekler, sözcükler her şey değişik. Ece, babasını ararken yeni romanını da yazmaya çalışır, kardeşlerini de tanımaya. Bir yandan da duygusal yaşamı karmaşıktır. Bir şehirlinin kırsal yaşama alışması ve çocukluğuna dönmesi gibi başlayan roman beklenmedik bambaşka bir yöne doğru gider. Aşk ve gizem ve gerilim.

Kitabın sonuna dek merak ediyoruz ne olacağını. Sonunda da heyecan hiç düşmüyor. Kitapta aslında üç ana yol var. Biri, Ece, kardeşleri ve babasının esrarı, ikincisi, karmaşık gerilim ve aşk, üçüncüsü ise, bu olay örgüsünden bağımsız olarak olayların gerçekleştiği ortam, doğa, gündelik yaşam detayları. Romandaki bu tür betimlemeler, okumayı daha keyifli hale getiriyor.

Mert’in de belirttiği gibi romanın dizisi çok güzel olur, sürükleyici olur, çünkü roman çok rahat canlandırılıyor okuyanın zihninde. Romanın olay örgüsü romanın popüler yönü, olay örgüsü dışındaki doğa ve yaşam tanımlamaları ise romanın edebiyat yönü.

Bir anda başlayıp kaptırıp gidip bitirilen bu keyifli ilk roman için arkadaşımızı kutlarız. Devamı gelecektir zaten. Biz de okuruz. Zaman içinde edebiyatçı kimliği ile tanınmasını isteriz.

22 yorum:

  1. Wattpad ne dedim kendi kendime . Neyse ki ergenler arasında yaygınmış ;)
    Kitabın konusu merakımı celbetti . Tanıtım için teşekkürler Deeppp

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve telvesi.

      güzel kitap vallası :)

      Sil
  2. Ya ne kadar hoş bir şey şu yaptığın tanıtım yazıları :)) Keşke ben de bir kitap çıkarsaydım da beni tanıtsaydın be deep diye iç geçiriyorum her gördüğümde :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir hayalperest.

      o da olur bigün kiii :)

      Sil
  3. Güzel bir kitaba benziyor hem de senden tam puan almış. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aden ferde.

      güzel roman yazmış işteeee :)

      Sil
  4. Bu kitap listemde vardı. Konusu güzele benziyor. Merakım gittikçe artıyor. Kitap çıkaranları görünce imrenmiyor değilim.Senin de emeğine sağlık,yazarın da yolu açık olsun.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      sen de niyetlen hadiiii :)

      Sil
  5. Hmm... Bir türlü sıra getiremedim TersDüz'e

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. calimero.

      okursun ki bigün yaaa nasıl olsaaa :)

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. irem akay.

      tımams şekerlik :)

      Sil
  7. Mert genç yaşına göre çok başarılı:) başarılar diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      işallah büssürü yazcak yaa :)

      Sil
  8. Beni de yazarsın umarım:) Ne zaman yazacaksam kitabı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. turgay aksoy.

      hayırlısıııı :)

      Sil
  9. İlk kez duyuyorum bu kitabı, sen böyle anlatınca bir merak etmedim değil ♥

    YanıtlaSil
  10. Yeni bir yazar, yeni bir kitap, yeni bir blog.. Liste giderek uzuyor (: Teşekkürler Deep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi olsun.

      ha haaa hayat işteee :)

      Sil
  11. Tebrik ederim. Yazmanın anlamı ve noktası kitap.
    Başta seni Derincim tüm kitap çıkaran blog sahiplerini kutlarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      ben de kutluyom yazmak isteyenleri deee :)

      Sil