25 Eylül 2017 Pazartesi

YOLDA 3

Work and Travel ile Alaska’da birkaç ay geçirdikten sonra orada işim bitmişti. Aramızda Amerikalı arkadaşlar da vardı. Diğer ülkelerden arkadaşlar da.

Hep beraber Amerika’ya gidelim, biraz da orda gezelim dedik, ülkelerimize dönmeden. Balık ayırmaktan iyi para da biriktirmiştik. Hep beraber A.B.D.’ye geçtik. Yedi sekiz kız olmuştuk yola çıkan birlikte.

Amerikanyaya geçince araba kiraladık. Çoğumuzun ehliyeti vardı. Yurtdışına çıkarken ehliyetleri uluslar arasına çeviriyorduk zaten. İki araba kiraladık ve Amerika’nın kuzeyinden aşağıya doğru inmeye başladık. Şehir dışlarındaki küçük motellerde geceliyorduk.

Önce Kansas’a geldik. Ordan St.Louis’e geçtik. Bu şehir müzik merkeziydi. Caz ve blues. Gece canlı müzik dinledik. İsteklerimizi minik kağıtlara veriyorduk. Çalıyorlardı. Sonra yola düştük yine ve aşağıya doğru inmeye başladık.

Mississipi nehri boyunca aşağıya indik. Yandan çarklı nehir gemilerini gördük, bindik. Tennessee eyaletine geldik. Burası da müzik merkezi. Özellikle country müzik. Nashville’e geldik. Oradan da Graceland’e geçtik. Elvis Presley’in evinin olduğu şehir. Onun müze evini gezdik. Çok kalabalıktı.

Oradan aşağıya indik. New Orleans şehrine. Fransızların zamanında Amerikalılara sattığı şehir. Cazın ilk çıktığı yer. Orda bir iki gece kaldık. Reservation Hall. Cazın ilk icra edildiği yer. Orda konser dinledik. Mardi Gras adlı şenlikleri var ama biz yazsonu gitmiştik.

Daha sonra da Texas’a geçtik. Önce Albuquerque. Ordan da Austin, Houston ve San Antonio. Bizim Amerikalı arkadaşların gittiği üniversiteler bu şehirlerdeydi. Austin, tam country müzik merkezi. Houston, Nasa’nın olduğu yer. Füzeler var. Aslında artık Houston’dan değil de Miami’den fırlatılıyor füzeler. Arkadaşları oralarda bıraktık. Yandaki New Mexico’da aşağılardaki Santa Fe sonraki durağımız oldu.

1. Ne güzel bir gezi olmuş.:)

1. ebemkuşağı.

gezmek her zaman güzel bişi kiii :)

2. Yanıtlar
    1. minik mini.

gezersin bi gün yiaaa :)

3. Yav diyorum bu deep ne paylaşıyor yolda yolda diye, workand travel görüyorum ilk cümlede o yüzden okumuyordum açıkçası :) meğer bir gezi yazısıymış ama özet geçmişsin, ben bunlar üzerine detay da beklerim, mesela çalgı çengicilerin kıyafetleri, kültürleri, texas mesela filimlerdeki gibi belalı mı?

1. yaz saklan kaç.

çalgıcılar çok renkli, kırmızı filan, texas belalı değil tabikide, sadece çok büyük :)

4. Uçakla yolculuk yapmış gibi hissettim kendimi ama Deepppp.. Biraz daha ayrıntı lütfen ;))

1. kahve telvesi.

yaz yaz bitmez ivit :)

5. amerika macerası devamm :-))

1. audrey.

amerika büyük bitmez :)

6. Alaska'daki balık ayıklama şirketinin iletişim bilgilerini verir misin? Belli ki eli bol ve iyi çalışma koşulları var, hiç bir şey için geç değil. Alaska serisinin devamında Deep tarz bir somon tarifi de olabilir mi?

1. begonvil sokağı.

e türkiyede ücretler düşük tabii. yurtdışında yüksek oluyor ve hayat da ucuz. somon muuu ayy yaa aşçı diilim beeen :)

7. Alaska balık işleme de çalışan başka arkadaşlarım da vardı :D o günkü sorum için de kusura bakma :D

1. kozmetik psikolojisi.

alaskada başka ne iş var kiii :)

8. Ne çok gezmişsiniz.İmrendim valla :)

1. daha mutlu yaşam.

ay gezmekten kolay ne var kiii :)

9. Muhteşem bir gezi olmuş :)

1. fatofotan.

gezmekler hep öylediir :)

10. Deep yurtdışını gezsin biz de şehir dışı yapalım vay bee ellerine sağlık :)

1. sevde.

şehir dışı da yeter yaaa hava değiştirmeyee :)

11. Kıskanılmayacak gibi değil :)çok güzel bir gezi olmuş belli :)

1. kitap güneşim.

gezmek gibi var yaaa :)

12. Balık üstüne tetlı çoklukla da helva eyrine amerikan arabeski. İlginç!

Çocuk bakmak amaçlı olsa da dil öğrenmek için de gidiliyor dışarılara. O kadar soğuk olmayan yerlerde ve balık kokusu olmadan çalışıyorlarmış. Belki böyle bir tecrüben de olur ve biz de okuruz Derin ablanın o deneyimini de :)))

1. acemi demirci.

e işallah tabikide :)

13. Ne güzel yaa gezmediğin yer kalmasın inş.

1. hatice yazıcı.

inşallaaah :)

14. Hayallerim vardı benimm:))
    Ahh Deep Ahhh ben burda inekleyim sen de Amerikalarda New Mexicolarda gez. Birgün ben de yapicam inşallah. Benim yerime de gez canım. Tadını çıkar. Senin adına çok sevindim 😙😙

1. hazal.

gezersin yaaa sen de bir süre sonraa :)

15. Oh ne güzeel :) Bol bol gezdiniz valla:))

1. bayan hohori.

hepimiz hep gezelimlim :)

16. Çok güzel anlatmışsın, çok ilginç, merakla okudum, reservation hall evet, Miami'de mi fırlatılıyormuş artık, çok ilginç:)

1. eren o.

ebeeet de miiii yaa :)

17. New Orleans'ı merak ediyorum. Mardi Gras'ı da.
    Afet sonrasini anlatan bir dizi çekmişlerdi. Caz başroldeydi. Adam gibi bir diziydi. Yazında mardi gras'ı okuyunca heyecan yaptım :)

1. film gündemi.

new orleans. ivit caz merkezi. mardi gras zamanı görmedim ama. gidersin ki bigün yaaa :)