6 Ekim 2017 Cuma

KARPUZ ŞEKERİNDE



Richard Brautigan

Altıkırkbeş Yayınları

Brautigan, bizde pek sevilen bir yazar. Karpuz Şekerinde de onun en iyi ve en sevilen romanlarından biri.

Diğer kitapları gibi bu kitap da kendine özgü mizahı ile dolu. Diğer kitapları gibi çok sade. Bölümler kısa.

Karpuzdan oluşan bir kasaba. Karpuz dışında da her şey değişik. Kaplanlar konuşuyor örneğin. Bütün aletler, yerler değişik. İnsanlar çok sade ve basit. Kasabanın adı benÖLÜM. Uğursuz işletmeler adlı bir fabrika ve orda yaşayan içtenKAYNAYAN adlı bir adam var.

Romanın kahramanı bir kitap yazmaya çalışıyor. Margaret ve Pauline adlı kız arkadaşları var. İkisi de kahramanımızı seviyor gibi. Kitaptaki her şey gibi onların ilişkileri de tuhaf, komik ve hayal ürünü. Hüzünlü de karakterlerin yaşamları.

Brautigan, bildiğimiz tarzda yazmıyor. Kendisi de zaten bir çeşit yer altı ve karşı kültür yazarı, beat yazarı veya hippi tarzı yazan yazarlardan. Basit bir kasaba ve basit insanlar, hepsi gündelik yaşamda ayakta kalmak ve hayallerine kavuşmak istiyorlar. Fakat her şey gerçek dışı.

Kasaba da zaten hayali. Her şey bildiğimiz dünyanın tersinde. Distopyadan çok ütopya. Kim böyle hayali ama hoş bir kasabada yaşamak istemez ki.

Kısa, değişik, gülümseten bir roman. Çok farklı bir dil keşfetmek isteyenler kaçırmasın.

Not:3/4

18 yorum:

  1. Brautigan,o benim yazarım.öyle çok seviyorum ki.Tarzına bayılıyorum.ve çok ağlamak istedim karpuz şekerinde kitabına burda rastlayınca.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aysan.

      daha yakında willard adlı kitabını da yazmıştım yaa :)

      Sil
  2. hiç duymadım ismini..yeni yeni yazarlar duymak ne güzel.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ertuğrul yıldırım.

      bu yazarı duymak iyidir :)

      Sil
  3. Bu yazarı hiç okumadım, tarzı gerçekten alışılmışın dışındaymış. Aklımda olsun. Sevgiler Deep...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kırmızı rujlu blog.

      çok iyidir brautigan :)

      Sil
  4. O severlerden biri de ben :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi.

      bizim kanalizasyon balığı cessie var bak o da çok sever. iki yıl önce beş kitabını okumuştu. ben de bikaç sene önce amerikada alabalık avını okumuştum. şimdi işte willard ve karpuzu okudum şimdilik. sefiyom ben de :)

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      eveet ismi çok hoş :)

      Sil
  6. Aaa, kurgusu çok hoşuma gitti! ^_^ Çok severim olağanüstü kurguları Deep. :) Emeğine sağlık nu arada! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem akay.

      bunu oku o zaman, o kadar denişik ki :)

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. elif sahin.

      iyi yazar iyi roman yiaaa :)

      Sil
  8. Yazarı da kitabı da ilk kez duyuyorum. Çok değişik bir tarzı varmış. :) Yaratıcı görünüyor. Ayrıca canım karpuz istedi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem e.

      iyi yazar keşfet iştee :) karpuz istenmez miii :)

      Sil
  9. Bende ilk kez duydum aklımda olsun:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kelebek etkisi.

      iyi yazar keşfet :)

      Sil