17 Ekim 2017 Salı

TE STRUGA TE



Struga’ya gitmiştim okumaya. Yine değişim programı.

Struga, Makedonya’da, Ohri Gölü’nün kıyısında. Bir taraftan Ohri’ye gidiliyor, diğer taraftan da Arnavutluk’a. Şehirdeki şiir geceleri de ünlü. Bizden de şairler katılır her sene.

İstanbul’dan gittim. Netten okudum biraz, forumlardan bilgilendirme aldım. İndim şehre, e aylarca kalıcam bari tanıyım şehri değil mi, gezeyim de göreyim yani.

Yürüyom yürüyom, hep aynı yere çıkıyorum. Allahım çıldıracağım, bir kaybolayım değil mi, bir yeni yol göreyim, kafam karışsın. Olmuyor hep aynı yere çıkıyorum.

Millet yol bulamayınca ne yapar, adres sorar, e ben de hep aynı caddeye çıkıyorum, başka cadde de bulamadım, yoldan geçen bir amcaya yöneldim.

Amca, ben şehrin diğer caddelerine nasıl çıkarım? Adam da kolunu omuzuma dayadı iyi mi, bak çocuğum, aha te gürürsün dümdüz te bu caddey bildiğin tete bu e te başka da yoktur, dedi.

Sen kalk İstanbul gibi yerden tek bir caddesi olan yere gel, başıma kaynar sular döküldü, sanki dünyam yıkıldı. Sonra öğrendim bu tete teyze demekmiş ama amca bunu te yani işte bu anlamında kullanıyormuş.

52 yorum:

  1. Küçücük bir yer aslında :) Nasıl kayboldun anlayamadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      kaybolmak isteyip kaybolamamak işteee :)

      Sil
  2. Hikaye gerçek mi Deep_Gittin mi Struga'ya?Ben gitmiştim 3-4 sene evvel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze.

      hayal ettim ama gidicam :)

      Sil
    2. Hadi bakalım inşallah...

      Sil
    3. gamze e.e.

      mirsi :)

      Sil
  3. Bizim te bura dediğimiz oralardan gelmiş olmasın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. begonvil sokağı.

      ivit belki arnavut veya makedon türklerinin sözüdür :)

      Sil
  4. Ayy çok güzeldi gülümseyerek okudum yazı boyunca :)) özellikle amcaya :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadına dair her şey.

      tatliş di mii :)

      Sil
  5. Küçük yerler aslında daha kolaydır ve insanı rahatlatır. İstanbuldayken yaşamın tüm zorluklarını hissediyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen her şeyden.

      bazen o bazen öbürünü istiyoz işte :)

      Sil
  6. Eğlenceli, güzel bir gezi olmuş. Öyküsü de çok güzel olmuş.

    Te o kaa! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      te ka ekmek o ka köfte :)

      Sil
  7. Bazen hep yürüyüp aynı yere çıkıyoruz gerçekten. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nermin pınar.

      mesela hep aynı iskeleye :)

      Sil
  8. Deep'ten anılar. Özlemişim okumayı. Yoktum uzun zamandır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kerem esena.

      hoşgelmişin be yaaa :)

      Sil
  9. trakyada da te , işte anlamında ve çok sık kullanılır . Ayrıca Makedonya harikadır :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      yeşil ülke dıy mı :)

      Sil
    2. evet ya hem de nasıl bir yeşildir o öyle , bayıldık resmen :D

      Sil
    3. kitap eylemi.

      iyi etmişsiiiiniiz hihi :)

      Sil
  10. İstanbul'dan çok bunaldığım için küçük, tek caddeli yerleri çok seviyorum ben :)

    YanıtlaSil
  11. Ne kadarı kendinsin ne kadarı kurgu bilmiyorum ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hüznün tadı.

      yazının altında "öykü" diyorsa hepsisi kurgu işte :)

      Sil
  12. Hahaa amcanın cevabına çok güldüm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inciden notlar.

      de mi amaaa amca haklııı :)

      Sil
  13. Irmak bütün güzellikleri hak ediyor mu... Emin değilim. Sizce hak ediyor mu? ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kafa dergi.

      ben öyle istiyorum ivit :)

      Sil
  14. Yanıtlar
    1. hazalın dünyası.

      aah mazii :)

      Sil
  15. Ee nasıl geçti sonraki aylar?:)

    YanıtlaSil
  16. Ahaha :D İllaki amca yani :) Bende gidebilirim şu değişim şeysine biraz da korkum var benim de ya kaybolursam diye ama bulurum herhalde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif sağlık.

      korkma hemen giiit :)

      Sil
  17. Makedonyaa,ben de gitmek istiyoruum.🌝

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      gidersin kolay yaa :)

      Sil
  18. neşeli bir kayboluş öyküsü :-)))))

    YanıtlaSil
  19. Çok hoş bir öykü Deepcim:))

    YanıtlaSil
  20. Caddenin bir başından te öbür başına halay çekesim geldi. Tey tey teyy🎶

    YanıtlaSil
  21. Kahvemi aldım geldim komşuucuğuuum :D günaydın deepcim deepcim;) amcanın resmen kafamda sesi oluştu, hatta te te te diye ritm tutmaya başladık be yaa:) şu anda arya melodisiyle deepcim deepcim diyorum, le le le sakine melodisiyle te te te diyorum beynimde :D devrelerimi yaktıııın :)
    bol gülücüklü bir gün olsun, kocaman öpüyorum seni fıstıık ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      ha haaaaa ne hoş yoruum :)

      Sil
  22. canım te te derken birden dank oldu. Arsuya baktım blogu gitmiş ya :( iyidir inşallah gerçi insatada arada görüyorum ama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirkadın demir.

      iyi iyi. açar yinee. instadan bakıyom ben deee :)

      Sil
  23. Millet kaybolmak istemez, sen kaybolmak istersin Deep, alemsin! ^_^ Olsun, yeni yerler görmüş oldun böylece. :)

    YanıtlaSil