14 Kasım 2017 Salı

HATIRLIYORUM



İnsan beyni tuhaftır işte. Neyi hatırlayacağını, neyi hatırlamayacağını bilmez. Olmadık anları hatırlarız ama bir zamanlar çok önem verdiğimiz insanları, olayları unutuveririz.

Bazılarımızın görsel hafızası güçlüdür ve onlar görmeden o insan hakkında bir yargıya varamaz. Bazılarımız isimleri unutur, bazılarımız kötü olayları. Bence, geçmişteki iyi durumları hatırlamaya eğilimliyiz.

Ben de mesela, yaşanmışlıkları unutmam. Geçmişe dayalı anıların en küçük ayrıntılarını bile hatırlarım.

Mesela annemin arkadaşlarından biri misafirliğe gelmişti bize yıllar önce. Her iki tarafın da iş güç telaşı, yaşam savaşı, gündelik hayat nedeniyle bir daha gelemedi o kız bize, bir türlü denk gelmedi bir daha, davet de ettik ama olmadı, gelemedi işte.

Annem de diyor ki evimize hiç ayak basmadı o. Ayıp valla diyor, herhalde üstüne düşmemizi istiyor, tekrar tekrar çağırmamızı. Ben de tamam evet uzun zaman oldu gelmedi dedim, ama gelmişliği de var bize. Öyle annemle polemiğe girdik, hayır gelmedi, hayır geldi diye.

Öyle bir kaptırmışım ki kendimi, nasıl derine indiysem yani,  anneme dedim, geldi,  perşembe günüydü, kayın validesi yoktu yanında.  Mavi elbise vardı üstünde, saçını kestirmişti,  lacivert far sürmüştü, gözlerinden tut çıkardığımız ikramlara kadar saydım. Çok komikti ama okadar ayrıntıyı anımsamam da ilginçti, yani şaşırmıştık.

62 yorum:

  1. Benim de çocukluk yıllarından cam gibi gözümün önüne gelen anlar var. O yıllarda daha çok oluyor demek ki. Yazılarını okurken hep görselle içerik arasında bağ kurmaya çalışıyorum. Bunda da kurdum, kırmızı meyve ye, hafızan güçlü kalsın. Oldu mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. begonvil sokağı.

      ben dört yaşıma dek inebiliyorum ancak :) yok görsel yazıyla ilgili değildi ama kırmızı meyveler çokoş ivit belki de hafızaya faydalıdır :)

      Sil
  2. Çok unutkan bir insan olmama rağmen bazı şeyler aklımdan hiç çıkmıyor. Mesela ilk yürüdüğüm anı hatırlıyorum. En eskisi o galiba. Yakın zamanı hatırlamak daha zor geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem e.

      ilk yürüdüğünü hatırlaman ne kadar ilginç ama güzel yaaa :)

      Sil
  3. Foreks çalışırken öğrenmiştim; kaybetmek kazanmanın iki-üç katı etkiliyormuş insanları. Demek oluyork ki: Bize acı veren anılarımızı daha çok hatırlıyormuşuz. acaba hatırladığımız şeylerin altında çoğunlukla olumsuzluklar mı var caba? Ne alaka derseniz anlarım; aklıma geliverdi işte böyle bir şey. benim değil beynimin suçu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. halil gönül.

      hımmm ben olumsuzları gerçekten hatırlamıyorum. hep hoş şeyleri hatırlıyom benim beynim de böyle suç işliyooo demekkisiii :)

      Sil
  4. Benim için adil olmak önemli böyle durumlarda. Şöyle söyleyeyim yapılan iyiliği asla unutmam, hep hatırlarım. Ama kötülüğü de hatırlarım. (Kin tutarım anlamında değil ama ona göre tedbirimi alırım bir daha incinmemek için)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      hımmm güzel bir alışkanlık :)

      Sil
  5. İnsan beyni çok ilginç Deep. Bize iyi ya da kötü travma yaşatan olayları saklayıp tekrar karşımıza çıkartabiliyor.
    Yalnız o meyvelerr.🙈 Bak Bursa'yı hatırlattı bana. Böğürtlen toplardım anneannemlerin bahçesinden.😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      çıkartmasıııın yaaa kötüleriii :) ay bak senin şu anıların hep çok tatlıııı :)

      Sil
  6. ben hatırladıklarımı bilmezlikten gelip sorgulardan kurtulmaya çalışıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. le yan.

      seni seni uyanıııık :)

      Sil
  7. “Beyin önemsiz saydığı şeyleri unutur. Önemsiz bir şey olmasa unutmazdın.” derler hep. Peki doğruluğu kesin midir?

    Belki de hepimiz şizofrenizdir deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. soluk gölge.

      ha haaa hepimiz cinnet geçiriyoz zaten bu ülkedeee :)

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. cem kazan.

      ayy nazar değimesiiiin :)

      Sil
  9. Sanırım hatırlamak istediklerimizi hatırlıyoruz daha çok. İlgimizi çeken,sevdiğimiz şeyleri çoğunlukla hatırlarız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      ben de öyle düşünüyorum, bence hoş şeyleri hatırlıyoruz diğerlerini siliyoz :)

      Sil
  10. Ben aksi gibi hep acı olayları daha ayrıntılı hatırlarım.Aslında iyi olanları ezberlemek ister g,b, kafamda tekrar tekrar oynatırım ama en aklımda tutmak istediklerim bile taslak olarak kalsa da ayrıntı olarak gidiyor.Sen bu yönden şanslı olanlardanmışsın sevindim senin için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daphne.

      hımmm acıları hatırlama yaaa off yaaa.

      Sil
  11. Yanıtlar
    1. handan.

      işteee en iyisi buuuu :)

      Sil
  12. Belki de senin için o gün çok önemliydi Deep. Ama bu kadar detay vermen de hafızanın ne kadar güçlü olduğunu gösteriyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ezgi.

      ya hafızam güçlü ivit iyi bişi sanırımsam :)

      Sil
  13. Bende şaşarım ,gençler değilde hadi onlarda hafıza taze, yaşlılar uzun uzun anlatırlar.Sonra bir yerde okumuştum aslında çoğu şey hatırlanmazmış da eksik olan kısımları insan hayal ederek,kendi tamamlarmış, diye.Beyin önemliçok önemli..Hafızana sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehtap.

      evet ya insan beyni aslında galiba kendi işine gelecek şekilde tamamlıyo. bir de yaşlılar genelde son yılları değil de çok eskileri iyi hatırlarmış.

      Sil
  14. ben de hep iyileri hatırlıyorum bazen keşke kötüleri de unutmasam da insanları hayatımdan kolaylıkla çıkarsam diyorum; ama nerdeee bugün kızsam yarın iyi günler, hatırlıyorum ot bok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. meltem sert.

      :) iyileri hatırlamak daha iyi boşveer :)

      Sil
  15. bu gerçek mi Deepcim? senin hafızanın da böyle kuvvetli olduğuna inanıyorum, görsel süper bu arada:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      ivit ivit gerçek hafızam da güçlü hele de yabancı dilde bi de kitaplar filmler müziklerdeee :)

      Sil
  16. Bende görselciyimdir kolay kolay unutmam.;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatofotan.

      hımm görmeden anlamayanlardansın o zamaan :) ama bak sanırım mantıklı bu çünkü sen bir çizersin :)

      Sil
  17. Yaşanmışlıklar unutulmamalı..ama şimdi o kadar hızlı yaşıyoruz ki, hiç bir şeye değer vermeden, hiç bir şeyi önemsemeden.. Hatırladığımız güzel şeyler hep geçmiş zamana ait şeyler, son zamanlarda yaşanan şeyleri pek yazamıyoruz beynimize.. insan beyni zaten çok tehlikeli, karmakarışık bir organ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zeynep.

      gerçekten de bence en çok çocukluğumuzu hatırlıyoruz özlüyoruz bence en güzel yıllarımız onlar :)

      Sil
  18. Galiba bende sadece iyileri hatırlayanlardanım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadına dair her şey.

      benim gibisiiin :)

      Sil
  19. evet insan çok minik ve önemsiz detayları hatırlayabiliyor bazen :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      di mi di mi acaip bişiiii :)

      Sil
  20. Hafıza için ne kullanıyorsan bana da lütfen :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeşimle her telden.

      hımm bilmiyom belki genetik filan olsa gerek :)

      Sil
  21. ben 2 saniye sonrasını hatırlamıyorum :)) maşALLAH.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iman power.

      ay sen balık hafızalısın yaniii :)

      Sil
  22. Böyle fotoğraflardan bazen yazılar okunmuyor! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bol kahveli.

      ha haaa ne hoş meyveler diy mii :)

      Sil
  23. Ben de aynı şeyleri yaşarım çoğu zaman. Nedensizce olayın ayrıntılarını sayarım, hatta pek çok konuda tarihleri de gelir aklıma, rakamlara da takıntım var sanırım. Eşim de hep 'Beyine külfet bunlar, bunu nasıl hatırladın?' diye şaşırır. Ama ben külfet olsun diye tutmam o bilgileri, kendiliğinden tutulur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elifin hikayesi.

      evet sanırım haklısın, istemsizce hatırlıyosundur :)

      Sil
  24. Ben de çok hatırlayanlardanım, gördüğüm duyduğum pek çok şey istemsizce yerleşiveriyor, en ince ayrıntısına kadar hatırlıyor ve anlatıyorum. Gerçi ben normalde de detaylı anlattığımdan her şeyi normal geliyor bana. Bu da hem bir nimet hem bir sınav. Bazen unutmak da istiyor insan çünkü. Çok uzattım sanıyorum.
    Kaleminize sağlık, Allah'a emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. varolan.

      hımm iyi bişi olsa gerek böyle hatırlaman. evet ama biçok şeyi de unutmak daha iyi olabilirdi ama di mii. istediğin kadar uzun yorum yazabilirsin kiiii raat ool :)

      Sil
  25. Vay vayy hafizaya bak :) bende cok kizdigim seyi asla unutmam kötülükleri filan ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annesinin prensesi.

      ha haaaa unutma pekiiii :)

      Sil
  26. Bende hafıza namına hiçbir şey yok :D Sabah ne yediğini hatırlamayanlardanım maalesef :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esseve rin.

      iyi bişi bence aman öyle hayat daha kolaay :)

      Sil
  27. Maşallah sana..bense tam tersi:(

    YanıtlaSil
  28. Bu bir öykü ama bizi etkileyen şeyleri daha net hatırlıyoruz. Belki konuşmalar ilginçti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      iyi etkileyenleri unutmayalım ama yaaa kötüleri unutalıım :)

      Sil
  29. arada oluyor böyle hafızaya kazınanlar ama unutkanlık daha gündemde:)))

    YanıtlaSil
  30. Kendime detaycı diyemem bu yazıdan sonra. Sen üstat seviyesindeymişsin. Ayrıca 57 yorum ne kıskandım millet biraz da bana gelin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahsen şimşek.

      gelirler yaa biraz blog gez göster kendiniiii yiaaa :)

      Sil
  31. Abla bende dün ne yediğimi hatırlamam vallahi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elena.

      ayyy balık hafızalıııı :)

      Sil