22 Aralık 2017 Cuma

MUTFAĞIN HATIRA DEFTERİ



Nurşen Şenol Güllüoğlu

Ayizi Yayınları

Sıcak, yumuşak, duygusal, nostaljik bir anı kitabı.

Ankara’da çocukluğunu yaşayan küçük bir kızın yaşamı. Anneannesi, anne babası, dayısı, akrabaları, komşuları. Sofralar, mutfaklar, çocuklukta sevilen yemekler.

Anılar, kısa notlar halinde, çocukluktaki önemli anları hatırlatan kısa detaylar ve her detaya karşılık gelen bir yemek tarifi. Gülümseyerek, duygulanarak, ay ne tatlı, ay kıyamam şeklinde okunan yazılar. Tam Türk tipi, orta halli ailelerin yaşantıları.

Annelerimizden, anneannelerimizden duyduğumuz, onların evlerinde gördüğümüz eşyalar, yaşantılar, ortak kültür anıları bol. Şakir Zümre soba, öğle uykuları, oyun parkları, kağıt helva, çikolata jelatinleri, ağaçlardan meyve yemek, tornet, Vicks, macun tatlısı, lojmanlar, Şaşmaz deterjanı, doğumgünleri, bahçede oynamak, ilk buzdolabı, Amerikan süt tozu, Modesty Blaise, huysuz ama aslında şirin anneanne, sahurlar.

Bugünün gözüyle küçüklüğüne bakıyor yazar. Çok da ayrıntılı hatırlıyor, ilkokul öncesi günlerini bu kadar iyi hatırlaması da şaşırtıcı. Demek ki, doyasıya mutlulukla yaşanmış günler, iyi hatırlanıyor ve özleniyor. Aile akrabalar ve komşularla dolu dolu geçen günler, herkes de gerçekten canlı canlı yaşıyor. İnsanların hissederek yaşadıkları çok belli oluyor bu küçük kızın çevresinde.

Anılar da lezzetli anılara eşlik eden tarifler de. Okumaya doyulmuyor.

Not:4/4

Sevgili blog arkadaşımız, öğretmen ablamız Leylak Dalı'nın yazdığı kitap bu. Çok tatlı bir kitap.

40 yorum:

  1. Ayy çok güzel nostalji kokan bir kitap gerçekten:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatma nur.

      eveeeet öyleee kiiii :)

      Sil
  2. Çok mutlu oldum, çok teşekkürler. Kitap sevildikçe, insanlar kendilerinden bir şeyler buldukça "iyi ki" diyorum, amacım da buydu zaten. Çok sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. leylak dalı.

      devamını istiyom bana neeee :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. büşra bayram.

      oku tatliş kitap yaa :)

      Sil
  4. Merak uyandırdııı ^-^

    YanıtlaSil
  5. Ayy tam benlik bir şeye benziyor:)teşekkürler deep..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeşim.

      mahalle sıcaklığı var kitaptaaa :)

      Sil
  6. Leylak Dalı okumaktan keyif aldığım bloglardan. Kitabını da merak ettim şimdi. Yazarın da tanıtanın da emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      ay tatliş kitap yaaa :)

      Sil
  7. Çok sıcak, içten bir tanıtım olmuş. İnstagramda da görmüştüm.
    Okuma isteğim iyice pekişti. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      instaya da koymuştum fotosunu ivit. ya siz seversiniz bu kitabııı :)

      Sil
  8. Hayallerimden biri de çocukluğumun geçtiği şehri, anılarımdan yola çıkarak anlatan bir kitap yazmak...Ama cesaret edemiyorum bir türlü. Ne güzel olmuş bu kitap. Nostalji deyip geçiyoruz ama tarihe tanıklık ediyor bu tarz kitaplar.Geleceğe belge bırakıyor.
    Leylak dalı yeni keşfettiğim beğenerek okuduğum bir blogdu.Çok sevindim bu kitabın çıkmasına. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cam güzeli.

      heey tam düşündüğünüz gibi bi kitap bu işteee okuyuun :)

      Sil
    2. Biz,kim deep ? 😞😞

      Sil
    3. cam güzeli.

      ayy yani kibar yazcam diye öyle dedim, düşündüğün gibi yaniiii yaaa :)hani demişsin yaaa, hayalim bir kitap yazmak, ben de diyom ki leylak dalının kitabı işte senin yazmayı düşündüğün gibi bi kitap :) anılar, çocukluk gibi. evet ya belge bir de tabii. leylak dalının çocukluğu ankarada geçmiş ama ankara pek yok kitapta. daha çok ev içleri ve insanlar var. mekanlar pek yok :)

      Sil
    4. İlahi deep 😂 kibarlığını sevsinleer 😂😂 ben de dedim ki noluyoruz 😮😯

      Sil
  9. Bir Maniniz Yoksa Annemler Size Gelecek - Ayfer Tunç okudun mu bilmemem, tanıttığın kitap bana onu hatırlattı. Özellikle kırk yaş ve üzeri okuyucunun çok seveceğine eminim senin tanıttığın kitabı. Bizler o zamanları yaşadığımız için, bu tür kştaplar bizi alıp götürüyor anılara. Ve çocuklarıma da hep söylüyorum, keşke sizler de atmışları,yetmişleri yaşasaydınız bu ülkede. Her şey bambaşkaydı. Seksenden itibaren her şey bozuldu, o zarafet kayboldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevda şahin.

      okudum evet bana da hatırlattı gerçekten dee :) 2000'den sonra nasıl peki söyleseneeee güzel miiii :)

      Sil
    2. Aman daha da berbat oldu her şey, hiç zarafet kalmadı, insanlar kabalaştı, mektup yazmak yerine mesaj atmak moda oldu, şiddetli bir sınıf ayrımı yaşanıyor, insanlar pahalı bir şeylere sahip olurlarsa diğer insanlardan üstün olduklarını sanıyorlar, genel kültür diye bir şey kalmadı vs vs yaz yaz bitmez. Ben bizim köyde annanemlerin tahta evini özledim yaa, orada gaz lambasında el iş yapılırken dönen sohbetleri özledim 😞😞😞😁😁😁😘😘😘

      Sil
    3. sevda şahin.

      ne güzelmiştir tabii o sohbetler :) şimdilerde değerler fiyatla ölçülüyor işte yaa.

      Sil
  10. evt,çok şeker 🍬 bi kitap..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ertuğrul yıldırım.

      ivit ev baklavası gibii :)

      Sil
  11. Kitabın ismi ve kapağı çok tatlı görünüyor, konusu da tatlıymış, ne güzel. ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem akay.

      evet hepsi öyleee, mozaik pasta gibiii :)

      Sil
  12. Blog yazarlarının kitapları çıkınca çok mutlu oluyorum ben. Çok samimi ve iyi yazarlar çıkıyor bloglardan :)
    Samimi, çocukluğumuzdan bir parça gibi kitap. Sen de çok tatlı tanıtmışsın deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alice.

      ama valla anne keki gibi tatlı kitap bu yaaa :)

      Sil
  13. Ben de Leylak Dalı blogunda görüp merak ettim, senin yorumlarını okuduktan sonra daha çok merak ettim 😊 Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi.

      merak et ve okuuuu :)

      Sil
  14. Bende bende okumak istoyorum :( aa hep uzak kaliyorum deep :( tesekkurler💕😊 yinede tavsiylerin icin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadına dair her şey.

      olsun ya zamanın olmuyodur üzülme kiii :)

      Sil
  15. Leylak Dalı'nın blogunda da görümüştüm. Şimdi de iyice merakım arttı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      cici kitap işteee :)

      Sil
  16. Sıcak şeyleri anlatan, insanın içini ısıtacak bir kitaba benziyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. binkelam.com

      eveet ondan ondan işteee :)

      Sil
  17. Bi kere o benim hemşerim ve bi kere ben onun imza gününe de katıldım :)) kıskan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. füsun t.

      ayyy instada vardı imza günü ivit ayy ne güzel yapmışsııın :)

      Sil