26 Eylül 2017 Salı

KİN DEFTERİ



Bazılarımız günlük tutar, bazılarımız da kin defteri.

Kin defteri, birileriyle yaşadığımız olumsuzlukları unutmamak anlamına geliyor. Aklımıza yazarız veya not tutarız bir yerlere.

İleride lazım olunca açarız. Bugün biriyle tartışırsak ona deriz ki, sen zaten üç yıl önce de şöyle yapmıştın. Sen zaten hep böyle yapıyorsun. Bu, sadece tartışmak amaçlıdır. Huzursuzluk yaratmak. Maksat, sürekli bir gerginlik olsun o kişiyle aramızda.

Veya, birine olumsuz bir şey yaparız, kızarız, bağırırız, yine sadece gerginliktir amaç. Şöyle deriz. Şimdi sana böyle davranıyorum ama bunun nedeni senin bana altı ay önce söylediğin o sözler. Sen o gün öyle şeyler dedin ki, ben bunu unutmadım ve şimdi o yüzden seninle tartışıyorum.

Böyle işte, bazı insanlar, arkadaşlıklarda, akrabalıklarda, evliliklerde hep böyledir. Sürekli bir atışma hali. Hiç huzur yoktur. Karşıdakini tedirgin etmektir amaç. Huzur bulmasın. Sürekli üzülsün.

Böyle sürekli bir döngü devam eder. İçine kapalı bir ilişki olur o iki kişinin arasında. Kin defteri hep canlıdır, aktiftir, her gün tazelenir.

68 yorum:

  1. Ayy benim liseden kalma bir tane var, gecenlerde tesadüfen buldum.. Öyle şeyler yazmışım ki okurken dudaklarım uçukladı :D inanamadım, içimde bir canavar varmış resmen o.O😸😹

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif.

      ha haaaa hepimiz insanız yaaa oluyo öyle şeyleer işteee :)

      Sil
  2. Allah'a havale etmek en iyisi sanki. :)

    YanıtlaSil
  3. Ahh bazılarının defter tutmasına da gerek yok. Heybelerinde yazık ki kinlerini taşıyorlar. Böyle insanların varlığına şahit birisi olarak; her cümleyi onaylayarak okudum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büşra gürbüz.

      aman aman rastlama bir daha öylelerinee :)

      Sil
  4. Tabii deep'ciğim, bu genellikle karşı tarafın tahrik ve densiz hareketleriyle olur. Bilhassa kadınların hiç kale alınmadığı, sevmeden yaşadığını hissedemeyenlerin, çok az da olsa verdiği bir iki tavizle, tüm arızalar çıkıveriyor erkeklerde. Senin gururunu yerle bir edip kenara çekilirse şöyle sıkı bir dürtmek gerekir. Tabii tam tersi de olabilir.(kadın da olabilir gıcık taraf) Kin zor bir şey, taşıması çok ağır. İntikam mana ifade etmese ve uygulama olmasaydı kelimesi de olmazdı sanırım.
    Bu yazına yorum yapmamın nedeni şu durumu açıklama isteği. ilk tanıdığında bir insan bambaşka olabilir ve sonra değişebilir. Herkes boş veremez. Karakterlerimiz kolay kolay değişmez, düşüncelerimiz de bizim karakterlerimizle paraleldir. Hırs ve tutkulu olabilir biri, yapısıdır, değiştiremez ve bunlardan kolay kurtulunmaz. Suçlu tahrik eden taraftır ve belki ders alması gerekiyordur. Eh bunu zaten bazıları yapmış çağlardan beri. Yoksa tatlı tatlı yaşamayı kim istemez ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ece evren.

      ah ece abla senin bu deneyimlerin of of yaa.

      Sil
  5. gerçekten var böyle insanlar, ne yapmalı galiba en iyisi Allah'a havale etmek.......

    YanıtlaSil
  6. Ben güzel şeyler için defter tutmaktan yanayım. Kin tutacak kadar uzun ömrümüz mü var ki? Huzur bozan, ağzımızın tadını bozacak şeylerden uzak durmak da beni mutlu ediyor.Böylesine kindar insanları anlamakta da zorlanıyorum. Ama maalesef varlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      evet evet hemen uzaklaşmalı böyle insanlardan :)

      Sil
  7. aklımda tutuyorum ben yapılanları, kalbime inen sadece kırgınlıklar oluyor. o kadarı da olsun dedim sonradan, nihayetinde ne ermişim ne de robot

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadriye.

      aman aman aklında da tutma kiii :)

      Sil
  8. Ben unuturum, isteyerek değil aklımda tutamıyorum. Can bazen deşer dıdısının dıdısını, eskiden cevap vermeye çalışırdım geçen gün dedim ki: Güncel kavga çıkartma konusunda bir sorun yaşamadığımıza göre eskileri niye çıkartıyorsun ki ortaya, hiç enerjimi harcayamayacağım, çok kavga edesin geldiyse bana yeni konularla gel, kendini tekrar etme :D

    YanıtlaSil
  9. Bu konuda biraz farklı düşünüyorum sanırım. Hayatımda kimseye kin tutmadım. Ama kırıldım, incindim. Yıllarca günlük tuttum. Şimdilerde okurken çoğu kez üzüldüğüm olayları not aldığımı fark ediyorum. Kimselere dedikodu gibi anlatmamışım, defterimle paylaşmışım.Ve unutmuşum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      hımm demek ki günlüklere daha çok üzüntüler yazılıyor. ama yazıp kurtulmak unutmak ne iyi kiii :)

      Sil
  10. Deepçiğim güzelim ben kin defteri diye bir şeyi ilk defa duyuyorum. Canım bence olmasın. Kin insanın üzerine yüktür. Geçmişte yaşanan kötü şeyler unutulmalı değil mi ama?. Güzellikler güzel şeyler hatırlanmalı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hanife mert.

      eveeet yüktür ki haklısın unutmak ve affetmek insana iyi gelir diy mi :)

      Sil
  11. Böyle defter bende de bir ara vardı.. Ama kin tutmak için değildi yazdıklarım. Daha çok içimin öfkesi soğuması için.. İsim yazmadan yazdıydım.. Bir ara atılacakları ayırmaya çalıştıydım da orada bulduydum kağıtları. Kime yazdığımı bile hatırlamıyorum :)) Attım hepsini gitti. Yeter ki şu öfke kontrolünü yapabilsek, her şey daha güzel olacak gibi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bayan hohori.

      evet bak bence de böyle durumlarda kağıtlara yazmak sonra da atmak unutmak iyi bir yöntem işteee :)

      Sil
  12. Kabul etmek lazım kadınlar bunu daha çok yapar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sezer e.p.

      ivit kadınlar geçmişi iyi deşer diy mii :)

      Sil
  13. Yanıtlar
    1. kağıt salıncak.

      evet çok haklısın :)

      Sil
  14. O zaman;Allah kin defteri tutanlari yanimizdan,yolumuzdan uzak tuttsun insallah...Kotulukle beslenerek hayat mi gecer ya?Bana ne yapti ne dedi diye dusunurken beynim yanar benim.Yorulurum.Oyhhhh anlatmaya calisirken bile tukendim bak😁😁Çokta şaapmamak lazim yani💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büşra sağlam.

      evet uzak durmak lazım huzurumuz içiiin :) ivit şapmamak lazıım :)

      Sil
  15. Maalesef var bu tipler Allahim hepimizden uzak etsin.Onlara da her türlü kontrolu ihsan eylesin :))

    YanıtlaSil
  16. İnsanoğlu işte affeder belki ama unutmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kiremithane.

      unutmaya çalışmak daha iyi yaaa :)

      Sil
  17. Dedemin varmış ondan bir tane , babam hep yazardı diye anlatıyor :D bana komik geliyor kin tutmak , geçenlerde biri vardı , kime sözleri ile susturduysa onları yazıyormuş o da çok saçma geldi , şey mi diyor acaba filan zamanda ben filancayı nasıl kapak etmişim ama , offf filan mı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saliha.

      ha haaaa komikmiş sahiden deee :)

      Sil
  18. Hayat zaten zor çoğumuz için bir de daha zor hale getirmeye çalışan insanlara üzülüyorum :( Kin defteri ne bee :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne kaleminden.

      aman bizi üzmesinler deee :)

      Sil
  19. Ben affederim ama Allaha havale ederim.
    Eskiden dediğin gibiydim.Ama zamanla insan yaşadıkça kin tutmanın aslında sadece sana zarar verdiğini anlıyor.
    Içimizdeki negatif enerji hayatımızda daha etkin oluyor.
    Oyüzden kim ne yaptıysa mutlaka günün birinde karşılığını alır.
    Eden buluyor, bırakalım onlar yaptıkları kötülüklerle yaşasınlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inciden notlar.

      eveeet kin daha çok bizi üzer yaaa haklısıın :)

      Sil
  20. kinden nefret ediyorum, nefrette güzel bir duygu olmasa gerek:)ama sevmiyorummm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. meltem sert.

      böylesi nefret iyi bişi ama işteee :)

      Sil
  21. Kin defteri tutmasak da izleri kalabliyor. Bu durumda kendimizi korumak adına makul bir mesafe ayarı yapmak ve tedbirli olmakta fayda var gibi geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıldız.

      aman uzak mesafe yapmalııı :)

      Sil
  22. gerçekten kin tutmayı güzel özetlemişsin. ne yazık ki kin denen şey birçok insanın yüreğinde büyük yer kaplıyor ve nice arkadaşlıkların nice ilişkilerin bitiş sebebi oluyor. keşke dünyada böyle bir duygu olmasaydı. güzel yazın için teşekkürler deeep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sümeyye kip.

      ah ah evet keşke böyle yüklerimiz olmasaaaa :)

      Sil
  23. Defter tutacak kadar kini olmamalı insanın. En güzeli Allah'a havale etmek. Bi de affedebiliyorsak affetmek. Zira dünya kimseye kalmıyor, kalmayacak (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi olsun.

      affetmek en iyisi yaa bence de iyi gelir insana :)

      Sil
  24. Ben de inanılmaz kin tutan bir insanım ama ister istemez oluyor bu. Hoşuma gitmeyen bir şey söylendiğinde bana ya da yapıldığında direk bir köşeye kaydediyorum. Asla yüzüne vurmuyorum ama zamanla doluyorum o kişiye karşı. Kin oldukça korkunç bir duygu aslında. Uzak tutmak lazım kendimizi bundan, çok zarar veriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eda demir.

      ay evet sen de uzak tut aman yaaa :)

      Sil
  25. Bu kinleri sırtımızda taşıyıp yük ederiz kendimize.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. turgay aksoy.

      evet ya aman aman kaçmalı bundan :)

      Sil
  26. Ben genelde beni üzen kişilerle ilişkimi tamamen kestigim için, bir daha aynı şeyi yaşamıyorum ve atışmaya da gerek kalmıyor. Ohh sedam olsun..:)
    Beni seven beni kırmaz zaten...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hazal.

      bence de tamamen kesmeli haklısın :)

      Sil
  27. yok mu dolu etrafımızda bunlardan , hem kendilerine hem çevrelerine zehir ederler hayatı , ben de kin tutarım ama sınırı o kadar zor geçersin ki resmen mücadele edersin :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      evet evet kin kontrolu lazım o zaman demek ki :)

      Sil
  28. Günlük tutmayı severim. Beni çok üzen şeyleri çok mutlu olduğum anları veya ilginç şeyleri yazarım. Birisi beni üzünce uzun süre unutmam ama sonra sadece kırgınlık kalır. Kin beslemem. Zaten günlükte anlatınca rahatliyorum ve konu kapanıyor benim için 😀😂😂
    güzel bir noktaya değinmişsin Deep :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. farklı diyarlar.

      günlük tutmak çok faydalı ivit. her şeyi oraya hapsediyoruz. ben de günlük tutarım çoktandır :)

      Sil
  29. Zarar, zarar, kalbe zarar, akla zarar, herkesten önce kendine zarar.

    YanıtlaSil
  30. Şu hayatta bir kişiye kin duydum. Kin tutmayı da hiiç sevmem. :D

    YanıtlaSil
  31. ne güzel anlatmışsın deeptone.ne sık karşılaştığımız durumdu bu değil mi. kin tutttuğumuzu çoğu kez farkında bile değiliz üstelik. ne kısır bi döngü ne çıkmaza giren bir ilişki.

    YanıtlaSil
  32. Ne güzel açıklamışsın Deep! Şu kin defteri olayı gerçekten çok üzücü. Kin insanı yavaş yavaş öldürür... Emeğine sağlık, çok öz bir yazı olmuş! ^_^

    YanıtlaSil
  33. Birisini sevemeyince böyle oluyor.

    YanıtlaSil
  34. Kin defteri bizi üzmekten ve enerjimizi tüketmekten başka işe yaramıyor ama ... :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      aman aman tutmayalım biz öyle şeyler :)

      Sil