3 Ağustos 2021 Salı

MUSEVİ/ESAT AĞABEY 8

 




Kafenin sahibi Esat Ağabey, ocakçı Niyazi’yi işe aldıktan sonra ona yardım etmeye de karar vermiş. Niyazi’nin karısı ev istiyor ya Niyazi de ev almaya korkuyor, emekli ikramiyesi ev almaya tam yetmiyormuş. Esat Ağabey Niyazi’ye bir sürpriz yapmak istemiş.

Kafede bir boş masaya çağırmış Niyazi’yi. Esat Ağabeyin yanında Niyazi’nin o güne kadar hiç görmediği orta yaşlı bir adam var. Niyazi korkmuş, birden buz gibi olmuş, her yeri titriyormuş. Eyvah demiş, olmadık bir şey mi oldu acaba? Evde bir şey mi oldu, hanım mı hasta, çocuklara mı bir şey oldu? Evhamlanmış. Soğuk soğuk terlemiş. Durumu fark eden Esat Ağabey;

“Telaşlanma Niyazi! Seninle hayırlı bir iş konuşacağız”. Bunu duyunca içine su serpilmiş Niyazi’nin.

“Bu gördüğün, çocuğumuz gibi, adı Kenan, bizim mahalledendir. Elimizde büyüdü. Şimdilerde emlakçılık yapıyor. Şu emekli ikramiyeni kurda kuşa kaptırmadan seni ev sahibi yapalım”

“Yarın bir yerlerde randevuleşin, Kenan sana uygun bir ev bulsun”

Sesini çıkaramamış Niyazi, çünkü emir büyük yerden gelmiş.

“Tamam abi” demekten başka çaresi yokmuş. Ertesi gün emlakçı Kenan ile buluşmuşlar. Kafenin arkalarına düşen yokuşun başında doksan metrekare bir daireyi görmeye gitmişler. Bir anda içi ısınmış, tam bize göre kutu gibi bir yer diye düşünmüş Niyazi. “Kaç para burası” diye sormuş.

"Niyazi Bey, bu daire dörtyüzelli ama sahibini iyi tanırım sana dörtyüze bırakır”

”Benim elimde üçyüz var. Belki hanımın bileziklerini bozarız, belki akrabalardan da biraz alırım bir şeyler ama olsa olsa üçyüzelli toplayabilirim, dörtyüzü bulamam”

“Peki abi bir çaresine bakarız “ demiş, öyle ayrılmışlar.

Aradan birkaç gün geçmiş, Esat Ağabey kafede Niyazi’ye yaklaşmış, kafe o zaman Kadıköy Yeldeğirmeni tarafındaymış ya, ertesi gün saat öğlen birbuçukta aşağıdaki Ziraat Bankası önünde buluşalım seninle, demiş.

“Hayırdır abi” diyecek olmuş Niyazi.

“Bırak şimdi hıyarı hayırı ne diyorsam öyle yap. Yarın bir buçukta gel işte”

“Olur abi”. Esat Ağabeye itiraz etmek de kolay olmuyor diyorlar zaten.


(devam edecek)

22 yorum:

  1. Ev sahibi oluyor sonunda desene :) Bu arada kupa çok büyük Deep. Kahve bağımlısı yapar seni dikkat et :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      günde iki kupa bol sütlü kahve içiyoms :)

      Sil
  2. Ya biraz pazarlık yapmasını becerse o evi 350'ye alırdı. Şimdi ister istemez Esat Abi'ye borçlanacak. Esat Abi de Niyazi'yi kendine iyice bağlamak için her türlü yolu deniyor. E, buldu çalışkan, dürüst adamı tabi, kaçırmak istemez. Bu devirde nerden bulacak Niyazi gibisini?:))

    YanıtlaSil
  3. Niyazi ev sahibi oluyor herhalde. Vallahi sevinirim öyle olursa:)

    YanıtlaSil
  4. Uuu merakla bekliyoruz👀

    YanıtlaSil
  5. Etrafımda gördüğüm kadarıyla borçla ev almak da hiç iyi olmuyor ya neyse.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      aman ya borç ne kötü bişi yaaa :)

      Sil
  6. Niyazi elindeki parayı kaptıracak diye düşünmekten kendimi alamıyorum. Bu devirde babana bile güvenilmez. Senin hikaye iyi sonla bitecek gibi ama gerçek hayatta olsaydı tam tersi olurdu.

    YanıtlaSil
  7. Ziraat Bankasından kredi alacaklar :))

    YanıtlaSil
  8. yeni hikaye başlamış, baştan okuyayım:)

    YanıtlaSil
  9. Bu devirde elini taşın altına koymadan mal sahibi olmak zor... Bir de böyle Esat abi gibi girişken, pozitif arkadaşları olmalı insanın.
    Hikaye güzel ilerliyor. Emeklerine sağlık deep⚘⚘⚘

    YanıtlaSil
  10. İş verdi, ev buldu, daha neler yapacak acaba Niyazi için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kedi mırıltısı.

      eveey haluk levent gibi biri çıktı esat amca :)

      Sil
  11. Merhabalar.
    İnsanın itiraz edemeyeceği bir büyüğü olmalı. Çünkü itiraz edemediğin kişi bilge kişidir, tecrübelidir, sana yanlış yol göstermez, o kişiler hep doğru yol üzeredir. Bana kalırsa Niyazi'yi eninde sonunda bir ev sahibi yapacaklar ve Niyazi de bir taşla iki kuş vurmuş olacak. Hem hanımının dırdırından kurtulacak, hem de bir ev sahibi olmakla birlikte ikramiyenin başına talihsiz bir iş gelmemiş olacak.

    Keşke benim karşıma da böyle biri çıkaydı da, bana yol göstereydi de sesim çıkmayaydı da ben de sağlıklı ve düzgün bir ev sahibi olurdum.
    Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Niyazi burada ev sahibi olacak ya, sanki ben ev sahibi olacakmışım gibi heyecanlandım ve mutlu oldum. İster inanın ister inanmayın. Laf olsun diye karalamadım bu satırları.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. recep altun.

      çok teşekkür ederim, sevindim :)

      Sil