8 Mart 2022 Salı

2022 OSCAR ADAYLARI 3






En iyi film, yönetmen, oyuncu adayı olan 17 adet filmi izledim. Diğer birçok dalda da zaten yine bu filmler aday. En iyi uluslar arası adaylarını da izlicem. Sonra da tahminler yaparım.


Erkek oyuncu için şimdilik Garfield, Smith önde gibi, ardından Denzel, Benedict, en son da Bardem geliyor. Kadın oyuncu için şimdilik Stewart, Chastain, Colman gibi, ardından Penelope, Nicole geliyor. En iyi yönetmen şimdilik Branagh ve Campion gibi duruyor, en iyi film de şimdilik Dune, Belfast, Power Dog, King Richard gibi.


17 film arasında en sevdiklerim ise Spencer, Dune, Belfast, Parallel Mothers, Licorice Pizza. Tabii sevdiklerimiz başka, iyi kötü filmler başka, Oscar'ı kime verirler, o da başka. Gişe önemli, diğer festivallerdeki ödüller önemli. Örneğin, Dont Look Up'a Oscar verilebilir, hatta güçlü bir aday. Hangi film alsın ve gişe yapsın en çok, gibi düşünceler de var, bu ödülde.

EN İYİ FİLM:

CODA: Bir başarı öyküsü, dramı. Sağır olan ailede tek sağır olmayan bir kız müziğe meraklı ve müzikte başarılı olmak istiyor. Ailesi ise balıkçı. Kız ailesi ile kalmak ile müzisyen olmak arasında kalıyor. İnsancıl, sıcak, tatlı film, başarılı. Hayatımın Şarkısı adlı filmin tekrar çevrimi gibi ancak yönetmen önceki filmi izlememiş. Filmin yazarları da önceki filmden. Film çok iyi ancak orijinali daha enerjik, çılgın, neşeli, duygulu. Not:3/4

KRAL RICHARD: Bir başarı öyküsü, gerçek yaşam öyküsü. Yıllarca teniste dominant olan Venus ve Serena Williams kardeşler ile onları başarıya götüren babaları ve annelerinin başarı süreci. Etkileyici bir hikaye ve film. Babada Will Smith belki de kariyerinin en iyi rolünde ve kendini unutturmuş. Film baştan sona heyecanla izleniyor. Not:3/4

THE POWER OF DOG: Filmin ismi İncil’den alınma. Bir western, kovboy hikayesi. İki erkek kardeş ve çiftlikleri. Biri yumuşak bir karakter diğeri daha soğuk ve sert. Yumuşak olan karakter bir kızı sevip evlenip eve getirince diğer sert kardeş bundan rahatsız olur ve kadına karşı cephe alır. Kadının bir de oğlu vardır. Sert karakter oğlanla arkadaş olur. Sert karakterin geçmişinde annesi ile sorunları olmuştur. Hikaye etkileyici, oyuncular çok iyi. Not:3/4

BELFAST: Şekspir yönetmeni ve oyuncusu Kenneth Branagh’dan otobiyografik bir film. 1960’ların sonlarında Belfast ve dini, politik çatışmalar ve bunların ortasında bir aile. Anne, baba, büyük kardeş ve küçük kardeş. Film, küçük kardeş oğlanın gözünden. Aile çatışmalar arasında bir arada ve sağ kalmaya çalışıyor, bir yandan da çocukların geleceği için Londra’ya taşınma var gündemlerinde. Çocuk gözüyle olduğu için film masum, çocuksu, naif. Görsellik, müzik, her şey de konu da kurgu da iyi. Oyuncular da. Melodram da yok. Not:4/4

EN İYİ OYUNCU

MACBETH: Şekspir dramının sinemadaki son çevrimi şimdilik. İskoçya Krallığı, savaşlar, ölümler, Leydi Makbet, trajedi. İyi film ama izlemesi zor. Denzel ve Dormand, tabii çok iyiler. Denzel hak etmiş adaylığı. Not:3/4

34 yorum:

  1. Andrew Garfield çok severim ama Tik Tok Boom beni çok sarmadı bitirmiş olmak için bitirdim. Don't Look Up mesajı olan eğlenceli bir filmdi Oscar alabilir diğer adayları izlemedim ama 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pastel.

      garfield çok iyiydi, film evet haklısın, dont look up ben pek sevmesem de evet yani oskar alır :)

      Sil
  2. Belfast tam puan almış. Oscar'ı kucaklarsa filmi bir kez daha izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      leylak dalı, oytunla hayat, belfast a şans veriyolar sanırım oskarda :) hand of god da belfast gibi çok hoş film :)

      Sil
  3. Dune benim de favorilerimden :)

    YanıtlaSil
  4. Bir kısmını izledim, kimler alacak merak ediyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren.

      bu sene film sayısı çoğaldı adaylıkta :)

      Sil
  5. Dont't Look Up lütfen ödül almasın Deep. Küserim vallahi oscar amcaya :))

    Ben de filmleri bitirdim, kafamda ana hatlarıyla şekillendi tahminlerim ama filmleri yazmayı bitirmek şu anda ilk hedefim. Yazmayı bitirince de tahminde bulunurum.

    Belfast sakin sakin ne güzel anlatmış derdini... Sanırım en sevdiğim film o oldu. Gönlüm ondan yana ama sanki bu sene Teh Power of dog alacak gibi ödülü. O da kötü bir film değil ama benim gönlüm diğerine daha yatkın...

    Bakalım nasıl olacak ödüller...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oytunla hayat.

      belfast daha çok belgesel gibi, power of dog stresli ama iyi film :)

      Sil
  6. Ben hala Spencer'ı izliycem, oyhhh.
    Maşallah ne ara izledin bitti bu filmler Deep ya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      spencer, bu yıl en sevdiğim film oldu :) geceleri dizi ve film izliyom işte :)

      Sil
  7. BELFAST'ı merak ettim :))

    YanıtlaSil
  8. Selam... Bu aralar çok geriden geliyorum film konusunda. Fazlaca koşturuyorum sanırım. Ama sanırım ilk izleyeceğim The Power Of Dog olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülay akbal.

      eveet sorunlu eşcinsel kovboy filmi güzel film :)

      Sil
  9. ya 17 mi yazıyor orada ya, çok sinir bozucusun :D ayy yine gidip bir iki filme başlayıp yarıda bırakasım geldi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      he heee zaman yok sendeee :)

      Sil
  10. Hiç takip edemedim bu yıl :(

    YanıtlaSil
  11. Don't Look Up ödülü alırsa buralar karışır, net :) Tragedy of Macbeth'i henüz izlemedim, onun dışında neredeyse tüm filmlerde görüşlerimiz aynı yönde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vulnicure.

      macbeth ağır film, uykuluk :)

      Sil
  12. Başta hızlı giriş yapsam da bitiremedim ben. Seyrettiklerimden çok keyif almayınca arkasını bıraktım sanırım. Benden film yorumcusu olmaz yani...Belfast'ı bu Oscar olayından önce seyretmiştim ve kesinlikle sevmiştim. Macbeth'e başladım. Yani tiyatroyu sahnede tamam da ekranda beceremedim seyretmeyi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ada denizi.

      macbeth uykuluk film :) belfast çok tatlı :)

      Sil
  13. Kral Richard oldukça merak ettim :) bu tarz yapımları seviyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      williams kardeşler, valla insan hayret ediyor onlara, süper film :)

      Sil
  14. Fotoğraf çok güzel çekilmiş :)

    YanıtlaSil
  15. Makbet'i ve Belfast'ı kesin izlemek isterim. Don't Look UP'ı Netflix'te izledim bir ara uyudum, berbattı. Hiç sevmedim hiç. Oscar alacak bir film olamaz umarım almaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      belfast, spencer, hand of god, iyi ve hoş filmler, macbeth iyi tabii ama uzun biraz, teatral, dont look up evet oscar alırsa bu oskarı kapatıp anahtarı uzağa atmak lazım :)

      Sil
  16. Benedict abimiz ne oynarsa her daim oyum ona canim şerlokum benim

    YanıtlaSil