29 Mart 2022 Salı

OSCAR 2022 FİNAL

 




Oscar ödül töreni de bitti. Gece geç saatte olduğu için izleyemedim. Dün sabah ve öğlen yutuptan videolara bakıp izledim. Alin Taşçiyan, Mehmet Açar sohbetlerini yapmışlar. Videolarda The Godfather ekibi, Kevin Costner’ın En İyi Yönetmen sunumu, Belfast’ta oynayan küçük çocuğun sohbeti hoştu. Garfield ve Stewart’ın konuşmaları da. Kırmızı Halı ve kısa konuşmalar, sunumlar ödüllerden daha keyifliymiş. Sevgili Vulnicure töreni yazmış ayrıntıyla.

Etkinliği sevgili Oytunla Hayat düzenlemişti. Öncelikle ona teşekkür. Sonra da sevgili arkadaşlarımız Ada Denizi, Leylak Dalı, Film Gündemi, Vulnicure, Şule Uzundere arkadaşlarımız da katılınca eğlenceli, heyecanlı bir Oscar adayı filmleri izleme süreci yaşadık hep birlikte. Son birkaç yılda Nomadland, Suyun Şekli, Roma gibi filmlerle aday filmler ve kazananların sanki biraz kalitesi düştü gibi. Hepsi iyiler tabii de The Artist, Amerikan Güzeli gibi çok iyi filmler kazanmış yani 2000’lerde. Sanki, kazananlar artık unutulmaz filmler olmayacaklarmış gibi duruyor. Biyografi, belgesel tarzı filmler çoğaldı veya sanki fantastikler de.

Sonuçlara gelince, biz ortak izleyenler hemen hemen tutturduk gibi. Coda şaşırttı hepimizi. Herhalde, en çok gişe yapabilecek, yayın haklarını satabilecek film olarak görüldü. Power Dog, Belfast, Drive My Car gibi filmler çok geniş kitlelerce izlenmez gibi gözüküyor. Smith keşke vurmasaydı, ama hak etti tabii de Garfield alsaydı iyi olurdu. Stewart da. Chastain de hak etti tabii.

No Time To Die iyi oldu alması. Dune da bol bol aldı ödül. O da hak etti. Cruella da. Campion da hak etti. Film iyi ama sadece biraz soğuk, her zaman izlenmez. En iyi filmler sık sık izlenebilecek filmler oluyor. Özel Bir Kadın gibi. Yani aslında şimdi örneğin Drive My car sanat filmi gibi duruyor. Coda da popüler ticari film gibi. Ama yani sanat ve ticaret değil de iyi film kötü film var aslında sadece. Özel Bir Kadın örneğin hem iyi film hem de herkesin sevdiği.

DeBose ile Kotsur de iyi oldu almaları. Senaryoda Belfast ile Coda da iyi. Dune olabilirdi belki bu dalda da. İzleyebildiklerim arasında bunlar vardı. Sinemanın görkemi olarak Dune, dramda ise Spencer, kişisel en sevdiklerim oldular. The Hand of God da yani sonuçta İtalyan filmi. Akdeniz ruhu. Bizdenler yani.

38 yorum:

  1. Oscar da bozdu demek ki. :) Filmleri izlemedim, bir ikisini merak ettim ama ne zaman bakarım bilmiyorum. Oscar ödül törenlerini pek sevmiyorum, yapmacık ve sıkıcı geliyor. Halılar, kıyafetler, tebrikler vs. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      evet gösteriş yapıyorlar :)

      Sil
  2. Cruella taa ne zaman yayınlandı, hala konuşuluyor. O tasarımlar konuşulsun zaten. Unutmazsam tekrar izleyeyim o filmi. :) James Bond filminin ödül alması beni de sevindirdi. Ödül alamasaydı gerçekten üzülürdüm. Campion'un filminin içinde bilmece vardı. Gizemin ne olduğunu çözdükten sonra tekrar izlemek ne kadar keyif verir şüpheli. Çok uzun yıllar geçmesi lazım tekrar izlemek için. Bu yıl ki Oscar yazıları sayesinde dikkatimi Kostur ve lin-Manuel Miranda çekti. Miranda'nın düğün videosunu bile izledim meraktan. Ki çok tatlıydı :) Oscarlı Encanto, Tick Tick Boom ve Oscarlı Summer of Soul belgeselinin kadrosunda hep Miranda'nın adını gördüm. Yine unutmazsam bol ödüllü müzikallerinden birini -altyazısı varsa- izlemek istiyorum... Dune şarap gibi bir film olacak bence.:)
    Etkinliğimiz güzel oldu, son dakikacı olan ben sanırım 4-5 filmle kapattım sezonu. Gerçi vizyona giren her aday film vardı bende. Platform filmleri eksik kaldı ona üzüldüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      cruella ne eğlenceli film yaa :) hep izlenebilir. bond şarkısı ne güzeldi ivit :) filmi de iyiydi :) power dog evet yani çok sık izlenemez :) kostur ve miranda filmlerine bakayım ben de peki :) dune eveet :) eveet hepsine yetişemeyiz kiii :)

      Sil
  3. Oscar kazanan filmlerin kalitesinin düştüğüne ben de katılıyorum. Sanki 2000'den beri sinema her geçen gün kötüye gidiyor. İşin acı tarafı düzelecek gibi de görünmüyor.

    Çok keyifli bir etkinlikti. Umarım seneye daha güzel filmlerde buluşuruz :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere.

      sinema sanki başka bir şeye dönüştü :) evet işallah :)

      Sil
  4. drive my car ile cruellanın aldığı ödül tamam ama diğerleri pek de ödüllük değildi bence belki birkaç performans ama bilemedim her şey değişiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahmet ozan.

      eh evet değişiyor. dune iyi ödül aldı ama bu iyi :)

      Sil
  5. Kristen almadı diye bir miktar üzgünüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      evet ben de spencer filmine hayran oldum :)

      Sil
  6. Bu sene hiç ilgimi çekmedi Oscar ödül törenleri

    YanıtlaSil
  7. Ben bi tek elbiselere bakıyorum, bi de tokat olayını gördüm 🤣

    YanıtlaSil
  8. The Hand of God filmini Maradona'nın biyografik öyküsü sanıyordum. Sanırım Dünya Kupasında elle attığı bir golü hakem fark etmemiş ve geçerli saymış, ünlü futbolcu bunu daha sonra itiraf etmişti. Futbolla pek aram olmadığı için bu filmi elemiştim ama sen bahsedince ilgimi çekti şimdi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaplan diary.

      yok yok maradona değil konusu. iyi bir italyan filmisi :)

      Sil
  9. Çok eğlendim burada etkinliği sürdürürken, bir sonraki sene de yapma şansımız olur umarım :) Törenin eski saygınlığını koruyamaması konusuna katılıyorum ben de. En son Parasite hem geniş kitlelere hem de ciddi seyirciye hitap etmenin ortasını bulmuştu; ben o ödüllendirmeden sonra böyle devam ederiz, farklı fikirlerin önü açılır diye düşünüyordum ama pandemi de araya girince çok öyle olmadı gibi. Yine de biz elimizden geldiğince izlemeye devam :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vulnicure.

      ya evet yaa sen derslerine rağman, yetişemem diye düşünmene rağmen çok aktiftin ne güzeeel :) evet izleriz bizz :)

      Sil
  10. filmi beğenmedim yumruk meselesi iyice cılkı çıktı tabi böyle bir şey asla yapılmamalı diye düşünüyorum çok kötü bir örnek oldu bu dönemde bence oscarı geri alınmalı derim hatta ..

    YanıtlaSil
  11. Çoğumuzun aklında tokat sahnesi kaldı ve gerçek güzellikleri gölgeledi :(

    YanıtlaSil
  12. İyi ki katıldın deep ♥
    Ben de teşekkür ederim arkadaşım, gayet şenlikli geçirdik birlikte bu sezonu.
    Seneye yeniden tekrarlarız inşallah :)

    YanıtlaSil
  13. Yumruk mu tokat mı, kurgu mu gerçek mi diye öyle bir gündem oldu ki bir iki günlüğüne başka bir evrene ışınlandık sanki...paralel evren dedikleri bu muydu yoksa :)

    Dune güzel ödüller almış. Cruella'yı okuyunca hangi ödülü almış diye baktım hemen :) Birkaç sene daha aynı kategoriden ödül alabilir bence. O denli iyi ve akılda kalıcıydı zira kostümler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vakti dem.

      gerçekten de kurgu da olabilir, planlı olabilir :) parelel evren gibi doğru, belki de hepsi şovdu :) dune da iyiydi cruella da keyifliydi :)

      Sil
  14. Ben daha hiçbir filmi izleyemedim yahu. Sadece oscar gecesi skandalı kalmış aklımda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dada.

      bu oscar evet yumruk ile hatırlanacak :)

      Sil
  15. benim aklımda tek kalan will smith olayı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren.

      öyle oldu valla unutmayız artık :)

      Sil
  16. The Hand of God yarım benim, hiç çekmedi beni ya, :( Tokat ciddili miydi en çok o konuşuldu sanırım konuşulacak başka bir şey kalmamıştı :D Filmleri hiç izleyemedim bu yıl ama seneye daha iyi olacağımı düşünüyorum bu konuda, elenmezsem tabii :D

    YanıtlaSil
  17. Will abimiz tokatı aşk etti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      eveet osmanlı tokadıııı :)

      Sil
    2. yaşamdan yazılar.

      eveet osmanlı tokadı hehehe :)

      Sil
  18. ilkay.

    drive my car ivit, sana göre :)

    YanıtlaSil
  19. Ben de izleyemedim ama ara ara videolara baktım🤭

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      evet ben de yutup tan özetleri izledim :)

      Sil