10 Mart 2023 Cuma

2023 OSKAR MARATONU

 


Geçen yıl maratonumuz çok heyecanlı geçmişti. Bu yıl, filmleri izlemeye başlarken deprem oldu ve dünyadan koptuk neredeyse. Depremden önce birkaç aday filmi izlemiştim. Elvis, Top Gun, Blonde ve The Quiet Girl. Geçtiğimiz birkaç hafta içinde ise Banshees, Triangle, Causeway izledim. Bu filmler çeşitli dallarda aday olanlar. Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da yeniden çevrimler, biyografiler, devam filmleri var listede. Kurgu sıkıntısı var yani, Amerikan sinemasında.

Öncelikle Causeway, The Quiet Girl, Banshees, bu üç filmi çok iyi buldum. Triangle, Blonde, kötü filmler diyorum. Top Gun izlemesi çok keyifliydi. Sanat olarak değil de teknik olarak hayret verici idi. Elvis de Bohemian Rhapsody gibi iyi idi, ancak oyuncu Butler filmden daha iyi. Aslında Elvis gibi kahramanların filmi yapılmamalı bencesi.

Causeway: Filmin hikayesi çok iyi, film de çok iyi, oyuncular da, yardımcı erkek oyuncu aday oldu ama Jennifer Lawrence de aday olmalıydı. Yardımcı erkekte aday, alsın ama rakipleri de sıkı, Banshees’deki her iki aday da müthiş. Not:4/4

The Quiet Girl: Her yönden iyi film, aday olması normal, oyuncu da aday olmalıydı. Alsın Oskarı bu film. Not:4/4

Banshees: Filmin hikayesi, film, çekildiği ortam, tüm oyuncular iyi. Dört oyuncu da aday oldu zaten. Banshees, bütün ödülleri toplarsa şaşırmam. Not:4/4

Bu üç film gözdelerim. Şimdi diğerleri.

Elvis: Keyifle izlenen iyi bir film ama biraz karmaşık. Oyuncu ise Elvisin kendisinden bile daha Elvis olmuş. Alsın Oskarı. Not:3/4

Top Gun: Teknik olarak çok çok iyiydi. İzlemesi çok keyifli ve heyecanlıydı. Ancak en iyi film değil de diğer ödülleri almalı. Not:3/4

Blonde: Çok kötü film. Utanılacak film. Monroe için üzücü. Oyuncu iyi de yani bu rol için kimse Oskar almasın. Not:2/4

Triangle: Kötü diyorum. Ostlund, Turist (Force Majeure) ile mutlu etmişti ama sonrasını getiremedi. Bu film de yani sözde eleştiri filmi gibi. Çok yüzeysel felsefesi var filmin. Almasın Oskarı. Not:2/4

Haftasonu sevgili Vulnicure’un yazısını okuyunca, o da sen de yaz deyince, tamam dedim, birkaç film daha izleyim. Vulnicure’un film, dizi, müziklerini hep sevdim. Onun yazdıklarından Aftersun, Bıçaklar Çekildi 2 seçtim. Sonra da zaten izlemek istediğim Women Talking, Tar, Living vardı. Haftasonu dördünü izledim. Genelde ağırkanlı filmlerdi. Bıçaklar Çekildi 2’yi de hafta içi izleyince tamam oldu. Böylece 12 film izlemiş oldum. Yeterli, şimdilik. Bu beş filmi de sevdim. Gözdem Aftersun oldu. Genelde, seyirciye mesafeli duran, soğuk, profesyonel filmleri değil de insan sıcaklığı olan doğal filmleri kendime yakın buluyorum.

Women Talking: Gerçek olaydan yola çıkan filmde kapalı bir toplumda kadınlara yönelik tacizler konu alınmış. Konu etkileyici, film düzgün, oyuncuların hepsi iyi, son Bond filmindeki Ben Whishaw da her zamanki gibi iyi. İlgiyle izleniyor. Not:3/4

Tar: Kurgusal bir karakter ancak gerçekten de yaşamış gibi izliyoruz. Bir orkestra şefinin yaşamı. Yetenekli, başarılı, biraz da şişik egolu bir şef. Ancak özel yaşamı nedeniyle hayatı bozuluyor. Film oldukça entelektüel. Sadece klasik müzik sevenler için diyebiliriz. Müzikle ilgili ayrıntılar, meraklısı için keyifli. Cate Blanchett çok fena iyi oynamış. Zarif, estetik film. Blanchett alabilir Oskarı. Not:3/4

Living: Bir yeniden çevrim. Filmde Ishiguro ve Kurosawa eli var. Başrolde Bill Nighy her zamanki gibi mükemmel. Oskarı alabilir. Film, klasik İngiliz romanı havasında. Yaşlı bir amca devlet memuru, sıkıcı bir yaşamı olmuş, hasta olduğunu öğrenince bari bundan sonra iyi yaşayım diyor ve ölmeden önce iyi bir şey yapmak istiyor, bir iyilik. Başrol çok keyifli. Aynı zamanda komik de, dramatik olmasına rağmen, Bay Zombi, filmdeki lakabıyla. Not:3/4

Glass Onion: Bıçaklar Çekildi, ilk film pek hoş idi, bu da hoş. Eğlenceli, komik bir polisiye. İlk film gibi Agatha Christie romanları havasında. Bu kez de birkaç kişi bir adaya davet ediliyor. Bir bulmaca ve cinayet var. Oyuncu kadrosu ünlüler geçidi gibi. Filmde sinema meraklılarının seveceği çok da espri var. Not:3/4

Aftersun: Mücevher gibi, mükemmel film. Bir baba kız, Türkiye’ye yaz tatiline geliyorlar, yıllar önce, güzel zaman geçiriyorlar. Kız normal kız işte, baba biraz sıkıntılı. Kızın annesi ile yeni boşanmışlar. Kız, uzun yıllar sonra bu yaz tatilini hatırlıyor. Film anı parçaları şeklinde. Duygusal film. Baba ve kız rolündeki iki oyuncu da müthiş, film de öyle. Oskara aday olmalıydı. Not:4/4

Böylece, 12 film izlemiş oldum. Dört filmi çok sevdim ve ayrıca çok iyi filmler olduğunu düşünüyorum. Causeway, The Quiet Girl, Banshees, Aftersun. Diğer altı adet film de iyiler, Women Talking, Tar, Living, Glass Onion, Elvis, Top Gun. İki filmi ise hiç sevmedim, ayrıca da kötü filmler. Blonde ve Triangle. Causeway, The Quiet Girl, Aftersun, bu üç film de en iyi film ve en iyi yönetmene aday olmalıydı. Şimdi adaylarım:

En iyi film: 10 filmin 6 tanesini izledim. Adayım, Banshees.

En iyi yönetmen: 5 filmin 3 tanesini izledim. Adayım, Banshees.

En iyi kadın oyuncu: 5 filmin 3 tanesini izledim. Adayım, Tar.

En iyi erkek oyuncu: 5 filmin 4 adedini izledim. Bu dalda seçim çok zor. Elvis, Aftersun, Living. Üçü de alabilir.

En iyi yardımcı kadın: 4 filmin 1 adedini izledim. Adayım Banshees.

En iyi yardımcı erkek: 4 filmin 2 adedini izledim. Causeway ve Banshees.

En iyi uluslararası film: 5 filmin 1 tanesini izledim. Adayım The Quiet Girl.

37 yorum:

  1. ya bu aralar izlemekten ziyade okumaya döndüm ama, tabiisi baksam iyi olur listeye :) haydi bakalım kolay gelsin

    YanıtlaSil
  2. Selamlar deep :) Nereden başlasam bilemedim. Turist'in çıkış noktası çok iyiydi. O konu mıhlanmıştır aklıma. İzlemediklerim yazdıkların arasında çok var. Triangle, Causeway, Blonde, Women Talking, Bıçaklar Çekildi 2 izlemediklerim. Aftersun, Living, Sessiz Kız ve Banhees aralarında en sevdiklerim oldu. Sıcaklıklarını izleyiciye geçiren filmler hepsi de. Bu filmleri yapanların elleri boş dönmez umarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      causeway bu yıl şimdilik en sevdiğim film :)

      Sil
    2. İzlemediklerimden Causeway'ı izledim ve onu da çok sevdim deep. Birbirlerinin yaralarını kanatıp arkadaşlıklarını sağlam bir rotaya doğru yönlendirdiler. Filmin bittiği yerde devamını kafamda canlandırdım ve çok iyi bir iz bıraktı film.
      Hoş geldin :)

      Sil
    3. film gündemi.

      causeway ve geçen seneki spencer, gözdelerim :) ayy yaa 6 hafta deprem molası verdim, kabus gibi haftalardı vallahi haberler nedeniyle. saol.

      Sil
  3. Çok iyi izlemişsin. Ben kısa kısa diziler izledim bu dönem.

    YanıtlaSil
  4. Söz, bu haftasonu The Quiet Girl'ü izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş bahar mimozası.

      ne güzel film yaa :)

      Sil
  5. Yazmana çook sevindim. Umarım gelecek yıllarda daha iyi şartlar altında yapabiliriz bu etkinliği.

    Amerikan sinemasına dair tespitine katılıyorum, zaten geçen sene de bunu konuşmuştuk. İçine düştükleri bu kısırlığın yanında Avrupa ve özellikle Asya sineması müthiş bir yükseliş yaşıyor. Eleştirmenlerden ve seyirciden iyi yorumlar alan ve gişede de yapımcıları mutlu eden güzel Avrupa-Asya işleri izliyoruz son dönemlerde.

    Causeway'i ben de beğendim. Keşke daha çok ilgi görseymiş bu film. Top Gun da gerçekten teknik meselelerde insana müthiş bir izleme keyfi veriyor. Triangle'ı beğenmemene üzüldüm, ben ona bayılmıştım hehe :) Aftersun hepimizi esir almış galiba, buralarda kimi okusam favorisi o çıkıyor. Sahiden ne filmdi o öyle. Bence ileride açar açar izleriz.

    Hafta sonu göreceğiz bakalım kimler neleri kazanacak. Çok heyecanlıı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vulnicure.

      avrupa ve asya eveet :) triangle görsellik güzeldi, oyuncular da, konudan sıkıldım :) aftersun eveey :) izlemediklerim kazandı :)

      Sil
  6. Sümbüllerin kokusu buradan burnuma geldi. Ne güzel çiçekler şu sümbüller. Çok geniş çaplı bir yazı olmuş. Bende seyirciye uzak olan değil de sıcacık olan filmleri daha çok seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nil.

      eveet sıcak içten filmler ne güzel oluyor :)

      Sil
  7. Top Gun, bana 80'li yıllarda gösterilen Tom Cruise'un filmini hatırlattı. Listede yazdığınız sanırım başka Top Gun filmi.
    Glass Onion ilgimi epey çekti. Bu filmin birincisi de varmış yanlış anlamadıysam. Unutmamak için not alayım. Zira film izlemeye pek zamanım olmuyor. Sizin gibi izleyenleri okudukça hem gıpta ediyorum hem de sizleri tebrik ediyorum.
    İzleyen gözlerinize ve emeğinize sağlık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç.

      o filmin devamı bu top gun. yine tom cruise var artık eğitmen :) glass onion ilki de ikinci de iyiydi :)

      Sil
  8. Bu sene ne kadar çok sevilen film var. Bakalım ödülleri kimler alacak?

    YanıtlaSil
  9. Ben pek izleyemedim bu sene. Sanırım da izlemeyeceğim :(

    YanıtlaSil
  10. Filmleri izlemiyorum ama yazıları takip ediyorum, her şeyi güzel özetlemişsin deep, bakalım hangi tahminlerin tutacak. :))

    YanıtlaSil
  11. filmleri biliyorum ama hiçbirini izlemedim deepcim, senin öngörülerin tutar bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. düş tasarımcısı.

      izlemediklerim kazandı :)

      Sil
  12. Çoook güzel detaylı süper bir yazı olmuş Deepcim, eline sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. Önerdiğin filmleri izlememişim, dikkatimi çekenlere bakacağım inşallah. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  14. Resimdekiler de sümbül sanırım. Buram buram kokusu geldi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir pembesever.

      sümbül ne güzel kokuyo dey mi :)

      Sil
  15. Öncelikle fotoğraftaki çiçeklere bayıldım :)

    Filmlerden Aftersun'ı filmekimi'nde izleyememiştim aylarca mubi'ye gelmesini bekledim, hakkında çok konuşuldu yazıldı çizildi ve belki de bundan beklentim bir hayli yükseldi ve izleyince o kadar da wow olmadım ve böyle olacağını da biliyordum çünkü hep böyle olur :/ en iyi film seçilen filmi de henüz izleyemedim :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğa çeşnicisi.

      evet hep öyle olur :) ben de izleyemedim henüz :)

      Sil
  16. Oo maraton yapılmış ne güzel. Ben baya bir uzak kaldım tabii, filmleri falan da hiç izlemedim imrendim şimdi size. Yaa bıçaklar çekildi 2 çıkmış mı yazında gördüm şimdi sevindim onu bir izleyeyim çok merak ediyordum. İzledikten sonra gelirim yine, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebrar.

      bıçaklar çekildi 2, ilki gibi eğlenceli :)

      Sil
  17. Hiçbirini izlemedim ama Elvis'i merak ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary o meri.

      elvis i oynayan oğlan çok iyi oynamış :)

      Sil
  18. ilkay.

    quiet girl izleyebilirsin :)

    YanıtlaSil