2 Nisan 2023 Pazar

KİTAPLAR 2

 




ŞAİRİN ROMANI

Murathan Mungan

Metis Yayınları, 580 sayfa.

Şairden bir şiir romanı. Fantastik, ütopik bir dünya, hayal, masal ve şairler. Şiire saygı romanı. Bir yol hikayesi. Yazar, kitabı 15 yılda yazmış. Not:3/4


ELLİ PARÇA

Murathan Mungan

Metis Yayınları, 550 sayfa

Şair, yazarın kitaplarından parçalarla oluşturulmuş. 11 kitabından 50 parça. Not:3/4


TANRILARIN ŞİFRESİ EINSTEIN VE EVRİM

R. Zülfü Mandal

Akmat Yayıncılık, 485 sayfa

Çekim yasası üzerine bir kitap. Evrende her şey birbirini çekerek bir arada oluyor. Bir tür zorunluluk bu. Kitap, atom, görecelilik, Big Bang, Einstein yoluyla gündelik yaşamı, evrimi inceliyor. Not:3/4





ALKALİ DİYET

Ayşegül Çoruhlu

Okuyan Us Yayınları, 176 sayfa

Doğru beslenme ve alkali beslenme ile formda olmayı anlatan bilimsel kitap gerçekten de çok faydalı bilgiler içeriyor, uygulanabilir tarifler ile. Not:3/4


MÜREBBİYE

Hüseyin Rahmi Gürpınar

İş Bankası Yayınları, 172 sayfa

Paris’li hayat kadını Anjel İstanbul’a gelir, bir konakta mürebbiye olur. Anjel güzel bir kadındır. Bu nedenle konaktaki bütün erkekler onun peşine düşer. Geceleri evde hayaletler yani erkekler dolaşmaya başlar. İşler iyice karışır. Tam komedi bir roman. Tiyatro gibi. Not:3/4


GÖNÜL

Natsume Soseki

İthaki Yayıncılık, 344 sayfa

Yaklaşık 100 yıl önce yazılan bu Uzakdoğu romanı, o kültürün inceliği, zarifliğini gösteriyor. İnsan ilişkilerini anlatan bu roman tüm sakinliğine rağmen oldukça heyecanlı ve sürükleyici.

Genç bir üniversite öğrencisi oğlan, kendisine hocam dediği orta yaşlıca bir adamla tanışıyor. Bu yaşlıca hoca çok içine kapanık, sessiz, biraz da dertli gibi biri. Oğlanın ısrarı ile arkadaş oluyorlar. Oğlan, hocayı konuşturmak istese de bu karamsar adam konuşmuyor. Oğlan, adamın evine gidip eşi ile de tanışıyor. Eşi de sessiz biri. Oğlan sonra okulunu bitiriyor, ailesinin yanına gidiyor. Daha sonra da bu adamdan bir uzun mektup alıyor genç adam. Bu uzun mektupta bu adamın dramatik hayatını okuyoruz. Arkadaşlık ve aşk hayatını. Ve adamın bu gizemli sessizliğinin nedenlerini anlıyoruz. Tam doyurucu edebiyat diyebiliriz bu roman için. Not:4/4

31 yorum:

  1. Gönül'ü okumalıyım kesinlikle:)) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      bu yıl şimdilik okuduğum en iyi roman :) uzakdoğulular edebiyatta çok iyiler yaa :)

      Sil
  2. MUHTEŞEM KİTAPLAR! Keyifli okumalar. 🤓

    YanıtlaSil
  3. Gönül kitabı ilgimi çekti, not aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitaplara kaçanlar.

      güzel kitap evet :)

      Sil
  4. ama hepsi de çok ilginçmiiş :)

    YanıtlaSil
  5. 15 yıl aynı kitapla uğraşmak nasıl bir şeydir acaba :) Mürebbiye'yi aldım, ben de çok okumak istiyorum onu. Çok eğlenceli duruyor kitap :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vulnicure.

      çok sıkıcı olmalı bu :) mürebbiye eğlenceli :)

      Sil
  6. Gönül 2023'te okuduğum en güzel kitaptı benim de. Kültürleri, yaşam tarzları çok ilgi çekici, yazarın kalemi de mükemmel, okutuyor kendini. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      benim de şimdilik öyle :)

      Sil
  7. şairin romanını bende okumuştum. Gerçekten de güzel bir kitap. Diğer kitapları okumadım. Ama okumak isterim doğrusu. İyi okumalar deep.

    YanıtlaSil
  8. Gönül'ü merak ettim. Bakayım bu kitaba.

    YanıtlaSil
  9. Herkes gönül kitabını merak etmiş. İnceleyelim o hâlde:)

    YanıtlaSil
  10. Selamlar deep, Murathan Mungan'ın iki kitabı vardı bende sevdiğim bir yazar. Bahsettiğin kitapların her ikisi de ilgimi çekti. Japon yazarın kitabı Gönül'de ilgi çekici ve 4/4 lük :)
    Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      gönül evet duygu emanet te görüp okudum :)

      Sil
  11. Çok güzel kitaplar. Bir ara İthaki'den kitap almıştım gidip bakayım Gönül'ü almış mıyım? Tanrıların Şifresi kitabı da çok ilgimi çekti. Kafamın içini besleyen kitaplardan olacak gibi duruyor. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bonheur.

      oleey kitaplar olmadan olmuyoor :)

      Sil
  12. Murathan Mungan okumayı seviyorum en çok da " Yalnız bir Opera" isimli şiirini severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. düş tasarımcısı.

      yaz geçer de ne güzel şiir :)

      Sil
  13. ilkay.

    mungan ın yaz geçer adlı şiiri ne güzel yaa :)

    YanıtlaSil
  14. Japon edebiyatını yeni yeni okumaya başladım.Bu kitaba da bakayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      bu yazar aklında olsun o zamansa :)

      Sil
  15. Tanrıların şifresini merak ettim 🙂

    YanıtlaSil