4 Mayıs 2023 Perşembe

BCP NİSAN




Blogları Canlandırma Projesi etkinliğimiz keyifle devam ediyor. Nisan ayının konusu belirli yazarlar yönetmenler idi. Daha önce birkaç kitabını okuduğum bir yazar olan Ayfer Tunç'u seçtim. Yeşil Peri Gecesi, Kapak Kızı, Suzan Defter gibi nefis kitaplarını okumuştum. Şimdi de dört kitabını seçtim.

MAĞARA ARKADAŞLARI

Can Yayınları, 220 sayfa

Yazardan bir öyküler kitabı. Öyküler 1990’lı yıllarda yazılmışlar. Öyküler kısa değiller. Kitaba adını veren ilk öykü, en ilginci aralarında. Öykünün kahramanı bir apartman. Yaşlanmış bir apartman artık uyumak istiyor. İçinde yaşayan insanlar da yaşlı veya sanki hepsi hayatın dışında kalmışlar gibi. Her türden insan var, bir yazar da var. Apartmanın yaklaşık 50 yıllık yaşamını, içinde yaşayıp ayrılanları öğreniyoruz. Eski atmosferli, nostaljik bir öykü. Not:3/4

ÖMÜR DİYORLAR BUNA

Can Yayınları, 188 sayfa

Yazardan gerçek hayat öyküleri. Makale, deneme, söyleşi tarzında. Hüseyin Rahmi, Zeki Müren, Mina Urgan gibi ünlüler yanında birçok ünsüz kahraman da bulunmakta kitapta. Beyoğlu’nda yaşayan yaşlı teyze Şapkacı Arlet’in hayat öyküsü nostaljik bir film gibi. Ankara’da çevirmenlik yapan Fatma Hanım’ın hayatı da dram filmi gibi. Not:3/4

BİR DELİLER EVİNİN YALAN YANLIŞ ANLATILAN KISA TARİHİ

Can Yayınları, 530 sayfa

Bir akıl hastanesinde geçen kitap uzun, eğlenceli ve bol kahramanlı. Hastane ile ilgili herkes bir şekilde birbirine bağlanıyorlar, ya arkadaş ya akraba. Hastanenin tarihini okurken yüzlerce insan çıkıyor karşımıza ve günümüzdeki olaylar da bir yandan devam ediyor ve sürprizlerle bitiyor roman. Çok kahraman olması biraz zorluyor okuru. Kim kimdi yakalamak zor ama roman keyifli. Not:3/4

OSMAN

Can Yayınları, 504 sayfa

Osman yazarın en iyi eserlerinden ve Kapak Kızı ve Yeşil Peri Gecesi’nin devamı, üçüncü kitap yani. Adalet Ağaoğlu’nun üçlemesi Ölmeye Yatmak, Bir Düğün Gecesi, Hayır benzeri.

Bu kitapta Osman’ın yaşamı bulunuyor. Zengin ailenin çocuğu, mühendis, kültürlü, ince zevkli, yakışıklı. Babası ve erkek kardeşi ile iyi geçinemiyor. İyi para harcıyor, kadınlarla arası iyi. Sonra, önceki kitaplardan bildiğimiz yaralı Şebnem’e aşık oluyor, onunla evleniyor ve ondan sonra yaşamı dibe vuruyor. Her şeyini kaybediyor, barlarda müzik yapıp para kazanmaya çalışıyor.

Osman, bir yaşam nasıl harcanır, onu anlatıyor. Roman, günlükler ve Osman’ı tanıyanlarla sohbetler şeklinde ilerliyor. Heyecanlı, sürükleyici, dramatik ve ayrıca iyi edebiyat. Not: 3/4

32 yorum:

  1. Yeşil gece perisi, kapak kızı ve osmanı bende okudum.

    YanıtlaSil
  2. Henüz yazarın kalemiyle tanışamadım.
    ... derin bir iç çekiş...
    Okunacak o kadar çok kitap var ki. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okurix.

      eveet oku oku bitmiyor kitaplar :)

      Sil
  3. Bir deliler evinin yalan yanlış anlatılan tarihi şey değil mi ya bizim evin halleri,ana tarafıynan baba yarı heh tam işte bizim sülale enn delisi de ben 😂😂😂😂

    YanıtlaSil
  4. Yazarı hiç okumadım, ileride olur muyum bilmem ama Osman'ın konusu ilgimi çekmedi.

    YanıtlaSil
  5. Dünya Ağrısı romanını çok sevmiştim, Yeşil Peri Gecesi'nde ortada kaldım biraz. Ayfer Tunç'un iyi bir yazar olduğunu düşünüyorum ama bende her kitabını okurum hissiyatı oluşturmuyor nedense. Keyifli okumalar, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      dünya ağrısı ivit iyiydi o da :)

      Sil
  6. Çok kaliteli bir yazar seçmişsin Deep. :))

    YanıtlaSil
  7. Çok ama çok seviyorum Ayfer Tunç'u, çok :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçmiş bahar mimozası.

      etkileyici dili var ivit :)

      Sil
  8. Ayfer Tunç'un sanırım ilk kitabıydı: "Bir Maniniz Yoksa Annemler Size Gelecek" Güzeldi. Bu kitaplarını okumadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      o kitabı çok tatlııı :)

      Sil
  9. Bir Deliler Evi çok iyi değil miydi ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap eylemi.

      kitapları genelde iyi zatensi :)

      Sil
  10. Deepcim bugün doğum günün mü nice yıllara canım 💞🎂🎂🎂🎂🎂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. derya.

      feyste de mi o hesap benim değil yaa :)

      Sil
  11. Kapak Kızı'nı okumuştum o yüzden Osman'ı merak ettim :)

    YanıtlaSil
  12. Ayfer tunçun hiçbir kitabını okumadım iyi ki yazmışın bu yazıyı bir yazar daha öğrendim. Ben de BCP nisan yazısını bu akşam yazabilirim umarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deniz.

      çok yazar var tabisi hepsini duyamayız :)

      Sil
  13. Yeni bir sürü kitapla tanışmış oldum, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  14. Osman kitabı ilgimi çekti en çok. Adalet Ağaoğulunun üçlemesini çok severek okumuştum. Ayfer Tunç pek haşır neşir olduğum bir yazar değil ama Osman aramızı yapar belki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oh yoon joo.

      hımm seversin gibi gözüküyor o zamansa :)

      Sil
  15. Okumadım ben yıllar sonra göz doktoruna gidip gözlüklerimi yenilettim artık kitap okumanın keyfini tekrar çıkartabiliyorum:) bunları okumadım şu anda Graham Greene okuyorum iki kitabını aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      graham greene büyük yazarlardan eveet :)

      Sil
  16. Ben de hiç okumadım Ayfer Tunç'u :'( Kitapların hepsi de çok ilginç duruyor. Deliler Evi'nin hikayesi çok karakter olması hasebiyle ben balık hafızalı bir insanın okuyabileceği bir kitap değil maalesef.
    Üçleme derken, önceki kitaplarda yan rollerde bulunan karakterlerin ana karakter olmasından bahsediyoruz, değil mi? Osman var mıydı önceki kitaplarda ve Şebnem çok yer kaplıyor muydu?
    Emeğine sağlık kısacık ama özlü yazıyorsun birkaç parakrafta üç beş eser öğreniyoruz, çok seviyorum bunu. Ben çenemi tutamadığımdan :D bunu asla beceremem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tefrika.

      ayfer tunç, en iyi yazarlarımızdan, günümüzün, diyebilirim. üç romanda da şebnem ve osman var. üçüncü romanda daha çok osman, ikincide şebnem, ilkinde de başkaları gözünden şebnem. yani aslında iki ana kahraman var. osman ve şebnem. ikisinin ilişkisi :)

      Sil