9 Haziran 2023 Cuma

MİNİ DİZİLER

 


AVUSTRALYA

Deadloch

2023 yılı devam etmekte olan komedi suç dizisi.

Feministlerle dolu bir kasabada bir cinayet işlenir, deniz kıyısında, fokların öldürdüğü düşünülür. Yerel komiser kadına yardım için bir de detektif kadın gelir. Yerel kadın prosedüre uygun giderken dışardan gelen kadın hiç de detektife benzemez, deli dolu kaçıktır biraz. Cinayetler devam eder. Bu ikili hiç anlaşamaz. Kasabadaki bütün kadınlar da ilginç ve komiktir.

Polisiye komedisi eğlenceli. Not:3/4


İSVEÇ

Barracuda Queens

2023 yılı soygun temalı mini dizi. Gerçek olaydan esinlenme. Zenginlerin yaşadığı bir semtte beş kız arkadaş, borçları olunca birlikte komşu evleri soymaya başlarlar. Kendi aile evlerini bile soyarlar. Soydukları malları satarlar da. Araba bile çalarlar. Kimse onlardan şüphelenmez. Tatlı dizi. Not:3/4


İNGİLTERE

Six Four

2023 yılı polisiye, suç dizisi. İskoçya merkezli dizide bir polis detektifi ile eski polis olan karısının kızları kaçırılır. Başka kızlar da kaçırılınca ikisi de bu olayların peşine düşerler ama ayrı ayrı. Araştırdıkça daha organize bir suç olduğu ortaya çıkmaya başlar. Tipik İngiliz polisiyesi. Not:3/4

Malpractice

2023 yılı tıp dizisi. Bir hastanenin acil servisinde çalışan en yetkili kadın doktor, iki hasta üzerinde çalışırken, hastalardan fazla uyuşturucu dozu alanı ölür. Başka doz aşımı ölümleri de olmuştur acilde. Şüphe çekince doktor kadını soruşturmaya alırlar. Bu durum daha büyük büyük dolandırıcılığın ortaya çıkmasına neden olur. Sürükleyici. Not:3/4

Maryland

2023 yılı aile dramı dizisi. Birbirlerine uzun zamandır çok da yakın olmayan iki kızkardeş, annelerinin ani ölümü üzerine annesinin yaşadığı köye giderler. Babaları ise başka yerde yaşamaktadır. Kardeşler, annelerinin kendilerinin bilmediği ikinci bir hayatı olduğunu öğrenirler. Babaları bile bilmez. Anneleri bu köyde kendi bildikleri annelerinden bambaşka bir karakterde hayat sürmektedir. Kardeşler için bir sürpriz olur bu durum ve annelerini keşfetmeye çalışırlar. Duygusal dizi. Not:3/4

No Escape

2023 yılı gizem, dram dizisi. Filipinlerde çekilen ve Filipinler ve Avustralyada geçen bu İngiliz dizisinde, iki genç kız bir tekneye binerler, bu teknede birkaç arkadaş dünyayı gezmektedirler, bu ikili de onlara katılır. Fakat tekne bir gün boş olarak bulunur, içindekiler yok olmuştur, sadece bu iki kızdan biri kurtulmuş gibidir. Teknedekilere ne olduğu bir sır gibidir. Heyecanlı dizilerden. Not:3/4


DANİMARKA

Greyzone

2018 yılı Danimarka/İsveç terör temalı dizi. Kopenhag ve Stockholm’da geçen dizide dron mühendisi genç bir kadın evinde oğlu ile birlikte tutsak alınır. Teröristlerin hedefi dron ile yönetilen bir bomba fırlatmaktır. Kadını tehdit ederek dron ile ilgili teknik bilgileri, şifreleri almak isterler, oğlunu öldürmekle tehdit ederler. Heyecanlı dizi. Not:3/4

Kriger

2018 yılı uyuşturucu çeteleri, suç dizisi. Genç bir polis kadın, uyuşturucu çetesini çökertmek için içeri sızmak ister. Bunun için, ölen eşinin asker arkadaşından yardım ister. Adam içeri sızar ve çetede yükselir, aralarında ilişki de başlar. Sürükleyici dizi. Not:3/4

Den Som Draeber-Fanget af Morket

Listedeki tek uzun dizi. Üç sezonluk. 2011 yapımı aynı adlı dizinin yeni versiyonu. Those Who Kill anlamına geliyor dizinin adı. Bu yeni dizi Darker yani daha karanlık.

2019-2023 yıllarına ait dizide suç profilcisi bir kadın her sezonda başka bir polis birimi ile çalışır ve genelde seri katillerin profillerini çıkarıp onların yakalanmasını sağlar. Başarılı dizi. Not:3/4

Foto: Greyzone

45 yorum:

  1. Polisiye-suç ve mini dizi seven biri olarak bu listeye teşekkürlerimi bırakıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ruşyena.

      bu listedekilerin hepsi izlenebilir :)

      Sil
  2. Hiç bildiğim dizi yok aralarında. :)) Tıp dizisi ve Kriger konularıyla ilgimi çekti.

    YanıtlaSil
  3. Mini dizileri seviyorum. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Six Four ve No Escape'i seyrettim fena degillerdi diğerlerini bilmiyordum sonuncusu ilgimi çekti bakacağım. Keyifli seyirler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      sonuncu dizinin yıllar önceki öncül ü de gizel :)

      Sil
  5. İlgimi çekenler oldu. Teşekkürler Deep🤗

    YanıtlaSil
  6. hi Maira is here.. I think this is interesting.. look a very enjoyable read thanks for sharing..

    online shopping in Canada
    women’s jewelry

    YanıtlaSil
  7. Hem bu kadar şey izleyip hem bu kadar şey okuyup aynı zamanda bu kadar şeyi nasıl yazıyorsun inanamıyorum :D Feminist kadınlar kasabasını merak ettim :) Soyguncu zengin aile kızları da komikmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem witt.

      iki dizi de keyifli. ya geceleri film veya dizi izliyorum, akşam yaklaşık 1 saat blogdayım :) kitap ise gündüzleri boşken okuyorum, metroda kafede filan :)

      Sil
  8. İsveç, Danimarka dizisi hiç izlememiştim, teşekkürler paylaşım için Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      kuzey dizileri kaçırılmaz yaa :)

      Sil
  9. Amerikan dizi ve filmleri o kadar tekrar girdi ki aynı sözcüğü kırk farklı lehçe ile dinliyor gibi hissediyorum çok zamandır. Farklı ülkelerin dizi ve filmlerine yöneldiğim bu dönemde hazine gibi oldu yazın..teşekkürler ve sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mai.

      amerikan dizileri bıktırıyor insanı :) kuzey avrupa, ispanya filan keyifli :)

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. yüreğimin iklimi.

      yaşasın kitaplar filmler müzikler diziler :)

      Sil
  11. çok orijinal şeyler var, bir de zaman olsa..:)) eline sağlık DEepcim:)

    YanıtlaSil
  12. Polisiye komedi nasıl oluyor ki Deep :) Bi izlemek lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      eveet polisler komik bu dizide :)

      Sil
  13. Mini dizileri seviyorum. Uzun uzun şeyler izlemeye pek tahammülüm kalmamış artık. :)

    YanıtlaSil
  14. Dizi arayışı olduğum bir dönemdi :)

    YanıtlaSil
  15. Valla hiçbirini izlemedim. Şu aralar 6 yıl filan önce başlayıp yarım bıraktığım House of Cards'a en baştan başladım. Bu sefer azmettim final yapmadan vazgeçmeyeceğim ama merakımdan dayanamayıp finalde neler olacağını okudum. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      hihi, hiç okunur mu yaaa :) house of cards izlemedim ama iyi dizilerden olduğunu biliyorum :)

      Sil
  16. Uzun soluklu diziler iyi de arada mini dizilerle mola vermek gerekiyor. Güya mini dizi severim ama listedekilerin hiçbirini izlememişim bu arada:)
    Sevgiler Deep...

    YanıtlaSil
  17. Deep;
    Hiçbirini izlemedim. Hoş ben son bir senedir bir şey izlemedim ki doğru dürüst. Şimdi kurs dönüşü TRT dinle üstünden radyo tiyatrosuna sardım. Tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  18. Deadloch izlemeyi istediklerim arasında ama henüz fırsatım olmadı

    YanıtlaSil
  19. Yeni birçok dizi keşfettik yine, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  20. tarık.

    ooo hoşgeldiin :)

    YanıtlaSil
  21. Tam puan verdiğin dizi olmamış bu yazında ama yine de bazılarının konusu ilginç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yurdagül çelik.

      hepsi iyi diziler ama yani efsane değiller :)

      Sil
  22. Minileri bir araya toplaman harika olmuş deep. Maryland ilgimi çekti. Kadın köy yerinde nasıl farklı bir hayat yaşamış olabilir ki? Fragmana baktım şimdi. Köy bildiğim köylerden değilmiş.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      ingiliz köyleri işte ne güzel ama değil mi :) dizi güzel, kızların annesi ikili bir hayat yaşıyor :)

      Sil
  23. Kendi aile evlerini bile soymak da ne bileyim:)))))Allah insana hayırlı evlat, hayırlı torun vs. versin.:)))ayyy güldüm ama çok kötü bir şey hakikaten.

    YanıtlaSil