23 Eylül 2016 Cuma

DEEP NOT






Arkadaşlarım bazen, yazılarımı nasıl yazdığımı anlattığım yazıları çok sevdiklerini söylerler. Şu öyküyü nasıl yazdım veya bloga nasıl yazıyorum gibi. Genelde gündelik yaşam içinde yazmak aklıma gelmez, işler filan, işlerim genelde yabancı dille ilgili, sonra evde ev işleri, yemek, sonra da kitap film dizi müzik, bir de yürüyüş ve gezi, Büyükada ve Balat gibi favori mekanlarım. Aklımda bişey olmaz. Blogu açınca veya laptopu açınca o anda birden yazasım gelir ve yazarım işte, günden kalanlar dökülüverir.

Mesela, "Pazara turşuluk salatalık almaya gitmiştim. Ona rastladım". "Birinci kattaki kızın mutfağının lavabosunun altındaki boru patlamış, merdivenler su içinde kalmıştı". Böyle bir cümleyle giriş yaparım, sonra arkası gelir, gelmezse silerim başka cümle yazarım, o cümleleri de unuturum. "Vertigo yüzündendi bütün bu espriler, zihni açılmıştı". Ya da,"Kıyıcılar vardır, hep öldürür onlar, hapse girerler, yirmidört yıldır cezaları, diyelim ondört yılda aftan çıkarlar, çıktıkları gün bir meyhaneye girerler, kavga ederler ve yine öldürürler. Sorarsanız, ne yapsaydım, ben mi ölseydim, derler. Fikrisabit psikopattır onlar". Ya da, "Karnı çok şişmişti, hamile gibi hissediyordu kendini, aldığı ilaçlardandı tabii".

Böyle girebilirim herhangi bir yazıya. Mesela, "Ausviç kampındaki Polonyalı kadın Kanada bölümündeydi, bunlar öldürülmezdi. Kadın, bir kaynaktan, kızkardeşi ve çocuklarının kampa getirileceğini duymuştu. Bir Nazi subayına rica etti, adam ondan hoşlanıyordu. Subay, kardeşini getirebilirim belki ama çocukları öldürürler dedi. Gerçekten de kızkardeşi geldi o bölüme ama kızkardeşinin iki çocuğu yakılmıştı. Kadınla subay aşk yaşadılar, o iki kadın da yıllar sonra kamptan çıktılar". Bu gerçek bir olay ve ne güzel bir öykü veya senaryo olur.

Ya da yeni bir karakter oluşturmak isteyebilirim. "Madam Adonis, büyükannesi Ankara'dan Lübnan'a göç etmiş 1915'te, Ankara'lı Ermeni yani". Şöyle de olabilir, "Bizim kızlar itfaiyecileri beğenirler, onları çok çekici bulurlar".

Yazılar, öyküler bu şekilde çıkıyor işte. Şimdi de sevgili Turgay Aksoy arkadaşımızın Frambuazlı Hayat adlı kitabımla ilgili yorumusu:


Not: Fotoda, aldığım notlar. Bir ilaç firması ajandası üstüne solda, yeni tanıtacağım blogçular, ortada şimdi aldığım notlar, yazmak için, sağda da yeni okumak istediğim kitap.

47 yorum:

  1. Güzeller :) ilac ismi yazinca :) garip olmuş

    YanıtlaSil
  2. resimdeki not stiline bayıldım :D

    YanıtlaSil
  3. deep uzun zaman olmustu bloguna ugramayalı :) pek buralarda olamadım bazı sebeplerden ötürü sende pek ugramamıssın :) turgay beyın yorumuna da en kısa zamanda bakıcam :)
    Acıklama ıcın dee ayrıcaaaa teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Bütün sırlarını öğrendik Deep, ne olacak şimdi :P

    YanıtlaSil
  5. Kabiliyet meselesi belli ki yazma pratikliği ve becerisi :) Bakalım kitabını nasıl yorumlamışlar.

    YanıtlaSil
  6. Way way wayy:) bizlere de ornek oluyorsun

    YanıtlaSil
  7. Nasıl yazdığını öğrenmiş olduk. Farklı bir tarzın varmış gerçekten. :)

    YanıtlaSil
  8. Farklı bir stil gerçekten ve aha da sırrı öğrendik. :D

    YanıtlaSil
  9. Laf lafı açar misali:)) bende bazen başlıyorum indikçe 5 çeşit konu oldugunu görüyorum bölmek en iyisi sanırım:D

    YanıtlaSil
  10. Aynı beeennnndennnnziiimmmm de öyleyimdir....Bizim gibilere estrikli derler bilinnn mi ?

    YanıtlaSil
  11. eyvah güzelim senin yaşlılığın hiç çekilmeyecek :D çok mu konuşacaksın napcaksın :) ama epey sistemlisin tebrik ederim. askeri disiplin gibi:p
    ilaç sipariş kartı da çok uymuş ama di mi deepcim. şifa niyetine yaz bakalım ;)
    sevgiler <3

    YanıtlaSil
  12. Ay çingusu benim gibi yaziyomuşun sen de ama r harfini v gibi yapiyosuuun :) ben buna takildim yazi boyunca :) haa bi deee ben de böyle kelime kelime not aliyom hep ama sonra dönüp bakınca ne için not tutmuşum diye düşünüp kendi notuma yabancılaşıyorum anlamsizlasiyo unutuyom hepsini ya :D herhalde kısa süreli notlar için ideal ama ben ömürlük saklıyom, neredeyse bir ay sonra anlamsız gelmesi normal di mi ^^

    YanıtlaSil
  13. Deep ben de şu sıra bloga günde ikişer ikişer yazmaya başladım. :)

    YanıtlaSil
  14. Not alma üslubunda kendimi buldum. Ama ben not aldığım defteri ya da kağıtları kaybedip duruyorum. Bu yüzden dört beş tane not defterim oldu :(

    YanıtlaSil
  15. vay harikaymış ya yazılarını nasıl yazdığın çok ilgimi çekti belki de bloga geçince klavye de akışına bırakınca dökülenler bu özellik çok az kişide bulunur bence...bende kalemi elime aldığımda kağıda yazıveriyorum :D aslında blogda işi görür de bloga çok oturamıyorum yoksa var bende de birşeyler ama bir türlü açığa çıkaramıyorum :)
    olur zamanla ne yapalım senin gibi yetenekli değiliz

    YanıtlaSil
  16. Kıskandım Deep. Ben ne kadar girizgah yapsamda kolay kolay devam ettiremem. Öyle amansız anda gelir aklıma cümleler ki kalem kağıt için ortalığı ayağa kaldırırım. Zorla olmaz bende anlayacağın, kendiliğinden oluveriyor. İham kaynağı diyelim buna. Ama neyden kaynaklanıyor bu ilham sorsan hala çözebilmiş değilim. O yüzden dedim ya kıskandım diye.
    Başlayıpta ne yarım kalmış hikayelerim var köşede bir bilsen.. O yüzden tek bölümlük kalan hikayelerim var devam ettirmek istediğim. Neyse çok konuştum ben :) Yeni yazılarında görüşürüz :D

    YanıtlaSil
  17. Güzel tüyolar;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Kitabını okumadım ama alcam canım benim :)

    YanıtlaSil
  19. Demek mükemmel yazı böyle yazılıyormuş.Teşekkürler Deep. ^_^

    YanıtlaSil
  20. Süpersin Deepcim:) çok sevdim bu yazını, bu arada düzenlisin de notlar almışsın, şimdi yazıdan karakter tahlili yapıcaz, g leri ters yapman anlık kararlar verdiğini gösteriyor, m lerin kıvrımları nazik ve düşünceli olduğunu gösteriyor...:)))

    YanıtlaSil
  21. Bunun adı kabiliyet:) Tebrikler...

    YanıtlaSil
  22. deep in minik sırları ortaya çıktııı yahuuu :)))

    YanıtlaSil
  23. Başlangıçlarda kötüyümdür ben de fakat senin başlangıçlarını çok sevdim. Ayrıca yazında benim olmam da çok sevindirici bir olay oldu :) Ben de yakında takip ettiğim bloglar yazımda senden bahsetmeyi unutmayacağım :)

    YanıtlaSil
  24. Yöntemden ziyade yetenek gibi bir şey galiba bunun adı :))

    YanıtlaSil
  25. Dipicik nerelerdesin unuttun mu yoksa özgürlük peşinden koşan savaşçısını :)

    YanıtlaSil
  26. Ben de oraya buraya notlar aliyorum yoksa aklimdan uçup gidiyor yazacaklarim. Genelde münasebetsiz zamanlarda gelir artik telefona bile not aliyorum.

    YanıtlaSil
  27. çok doğalsın deep, ben de işte en çok bu tarafını seviyorum ...

    YanıtlaSil
  28. Tabi ya bu işin sırrı not tutmakta. Bizde, deep herşeyi nasıl kaçırmadan takip ediyor diyorduk. ;))

    YanıtlaSil
  29. sevgiliiii şiriiiin arkadaşlarııım, şeker yorumlarınız için teşekkür ederiim :)

    balın kokusu. hoşgeldin yaa. aklımdasın ki tabiiii. diyordum benim kitaplarııı ne zaman da okuyup yazacaaak, almıştındı yaa :)

    özgürlük savaşçısı. ay neden unutayım seni ayol :)

    YanıtlaSil
  30. Çok temiz bi not alma sayfası olmuş ama. hani nerede onun bisküvi kırıntıları, çikolata ya da kahve lekeleri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buzlu kalem.

      ay daha yeni tuttuğum not sayfası olduğu için öyleee yaaa :)

      Sil
  31. https://islamguzelahlaktir.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. la tahzen.

      yazılarını okuyorum çok da güzel blogun ama yorum kutun değişik, yorum yapamıyorum.

      Sil
  32. bu sefer resmen tüyo vermişsin Deep -ki sen kolay kolay kendinden bahsetmezsin.Hala merak ediyorum bir insan nasıl bu kadar spontane geliştirip yazabilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merube.

      nasıl yazabildiğimi ben de bir bilebilsem :)

      Sil
  33. İyi bari imzalı kitap alamadık bari el yazını gördük bunada şükür :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arsu.

      imzalı kitap da aklımda ki onun da bulucam bakalım bi formülünü :)

      Sil
    2. Takılıyorum sana be sıkma canını :) sende bana esra diyonn naber :)

      Sil
  34. Deepp ! Not defeterine bayildim 😀 benimkinin icide boyle aynen hatta daha karisik ya disi suslu puslu ama icini gosteririim bi ara sen cok duzenliymissin ya masallah deep ime 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tekinay.

      sistemli gidiyom hiçbi arkadaşımı unutmayım diyee :)

      Sil
  35. Deep, yazmanın sırlarını vermişsin bize :)

    YanıtlaSil