27 Nisan 2024 Cumartesi

DAISY JONES AND THE SIX



DAISY JONES AND THE SIX

Taylor Jenkins Reid

Ballantine/Random House Publishing, 375 sayfa

Daisy Jones and the Six bir biyografi romanı. Bir müzik grubunun hikayesi. Günümüze dek gelen bir pop rock/folk rock grubunun 1970’li yıllardaki kuruluş, yükselme, gerileme dönemleri.

Roman, röportaj tarzında yazılmış. Grup üyeleri anlatıyor, günümüzden bakıp geçmişi anlatıyorlar, yapımcılar, hayranları, aileleri, arkadaşları hepsi grubun en heyecanlı dönemlerini hatırlıyorlar.

The Six, altı kişiden oluşan bir grup. Grubun lideri, gitarist ve şarkıcı Bill Dunne. Grubu sürükleyen çekici kişiliklerden. Daisy Jones ise müzik dünyasında yeni parlayan yıldızlardan. Yetenekli, plansız, biraz çılgın.

Bu ikisi de o dönem Amerikan/İngiliz müzisyenlerinde yaygın olan uyuşturucu, alkol etkisindeler ancak bu durum onların müziğini etkilemiyor çünkü ikisi de doğuştan yıldız müzisyen.

Daisy Jones da bu gruba katılıyor ve yedi kişi oluyorlar, albümler çıkarmaya başlıyorlar, single’lar, doğal olarak bir anda ünleniyorlar A.B.D.’de. Konser turnelerine çıkıyorlar. İkisi de, diğer grup üyeleri de şarkı besteleyip yazıyorlar. Haliyle aralarında anlaşmazlıklar çıkıyor ancak çok başarılı oldukları için çözülemeyen sorunları olmuyor.

Kitabın sonunda albümlerindeki şarkıların sözleri de bulunuyor. Sonlara doğru şaşırtmacalar, sürprizler de var.

Rahat okunan, ilgi çekici, başarılı bir roman.

Taylor Jenkins Reid, bütün romanları liste başı olan bir Amerikalı yazar. Bizde romanlarını Yabancı Yayınları basıyor. Yabancı Yayınları, kitap seçiminde çok başarılı. İyi yazarlar her zaman. Jaguar ve Siren Yayınları da öyle.

Not:4/4

DAISY JONES AND THE SIX, TV dizisi, 2023, A.B.D.

2023 yılında roman diziye uyarlandı. Dizi de roman gibi başarılı, eğlenceli. Kitap da dizi de yurtdışında çok tutuldu. Daisy Jones rolünde Riley Keough (Elvis’in torunu) ve Bill Dunne rolünde herkesin sevdiği Sam Claflin bulunuyor. Diziyi rock ve müzikseverler çok sevecektir.

Dizinin müzikleri de ünlendi. Şarkılar, roman, dizi artık efsane olmuş müzik gruplarından İngiliz/Amerikan grubu Fleetwood Mac’i andırıyor.

Not:4/4

Not: Romanı orijinal dilinde okudum ama Türkçesi de Yabancı Yayınlarında bulunmakta.

30 yorum:

  1. Daisy Jones and the Six kitabının konusunu okurken tam filmlik bir kitap diye düşünmüştüm. Dizisini çekmişler :)) Paylaşım için teşekkürler deep. Dizisini izlerim, 10 bölüm ideal benim için 😊🙏

    YanıtlaSil
  2. Hmm, hiç bilmem, bir dinleyeyim araştırayım. Seversem kitabına filmine de bakarım. Yeni gruplar, müzisyenler tanımayı seviyorum. Sağ ol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zeynep c.

      yutupta dizinin trailerları, klipleri var, full album de var, daisy and the six, albümleri de aurora :) ayrıca fleetwood mac'e de rumours albümüyle başlayabilirsin yani :)

      Sil
  3. Başarı öykülerini anlatan biyografileri okumayı severim. Dizisi de varmış. Daha ne olsun. Teşekkürler Deep 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıldız.

      özellikle spor ve müzikte başarı anlatan eserler çok iyi motivasyon kaynağı oluyorlar :)

      Sil
  4. Grubu dinlemişimdir belki ama anımsayamayınca gidip şarkılarını açtım. Evet keyifli bir grupmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ada deniz.

      aurora-daisy jones and the six albümü, dizinin albümü iyi :) gruba ilham veren grup fleetwood mac de :)

      Sil
  5. Dizisini görmüştüm ama konu itibariyle bana pek cazip gelmedi o yüzden bu kitabı da pas geçiyorum. Keyifli okumalar😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      müzik ve spor dizileri önceliğim var :)

      Sil
  6. Böyle farklı hiç ilgimin olmadığı insanların bile hayatlarını okumayı öylesine seviyorum ki insan olmanın ne denli bambaşka olduğunu gösteriyor insana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nil.

      evet evet özellikle bizden çok başka hayatlar yaşayanları okumalı :)

      Sil
  7. Bu grubu biliyorum ama dizisi sayesinde keşfetmiş olabilirim (üzgünüm -,- ) Yani dizisini de izlemedim ama karşıma müzikleri çıkmıştı ve araştırmıştım. Bu tip kitaplar güzel olabilir gibi hissediyorum. Özellikle de müzisyenlerin yaşamını konu alanlar. İlginç insanlar oluyorlar çünkü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilkay.

      evet evet :) daisy jones and the six in aurora adlı albümü, yani dizinin albümü iyi :) bu grup aslında yazarın kurgusu ancak fleetwood mac adlı gerçek gruptan ilham almiş. ve dizideki iki baş oyuncu da şaşırtıcı şekilde müthiş şarkı söylüyorlar :) fleetwood mac ten de rumours albümü gözde albümlerden :)

      Sil
  8. Tam filmlik derken dizisi çıkması. Merak ettim. Hemen bakmaya gidiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nurgül k.

      evet evet ya dizi çok iyi. yani dizidekilerin hayatları bizim için farklı olsa da dizi çok iyi çekilmiş :)

      Sil
  9. Sanırım bende izlemedim ve okumadım da. Dizisini izlemek isterim. İlgi çekici görünüyor. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peliş.

      müzik, spor dizilerini kaçırmam :)

      Sil
  10. Ağaç Ev Sohbetinin konusu hazır bak istersen. 😉
    https://pyknkaya.blogspot.com/2024/04/agac-ev-sohbetleri-245.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peliş.

      eveet oleeey ne güzel konu seçtin amaa :)

      Sil
  11. süpermiş Deepcim, ikisini de listeme ekliyorum, teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  12. gerçek bir grup gibiydi, efsaneydi!

    YanıtlaSil
  13. Meraklılarının sevebileceği eserler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      eveeey bu tür müzikleri sevenler için :)

      Sil
  14. Hiç bilgim yoktu, öğrenmiş oldum :)

    YanıtlaSil