21 Mart 2019 Perşembe

Bloglardan Seçmeler 2



Kore Aşkım

Kore dizileri, yerli diziler, Hint dizileri yazıyor sevgili arkadaşımız. Başvuru kaynaklarımdaan.

https://koreaskim.blogspot.com/

Mavi Ay Danışma Odası

Birçok konuda makaleler, denemeler yazan birkaç arkadaşımızın blogu. Faydalı bloglardan.

https://maviayda.blogspot.com/

Nergis Mevsimi

Yemek ve tatlı tarifleri ile yıllardır aramızda sevgili arkadaşımız. Nefis bir blogu var.

https://nergismevsimi.blogspot.com/

Nehir İda

Çook eski arkadaşımız bloguna geri döndüü. Çok çok iyi yazar.

https://nehirida.blogspot.com/

Taner Koç

Öyküler, denemeler, anı, makale, doğa, çeşitli konularda güzelim yazılarıyla aramızda yenilerden arkadaşımız.

https://tanerkoc.blogspot.com/

Fatofotan

Biricik minnoş arkadaşımızın vloglarına bu yazısından ulaşabilirsiniz.

https://fatofotofan.blogspot.com/2019/03/studyo-vlog-5-paketleme-gul-eris-ozel.html

İman Power

https://imanpowerbloog.blogspot.com/2019/03/arkadaslarima-soruyorum-mim.html

Sessiz Kaldım

Sevgili Özlem'den Meloş'un efsane sözlerini yazmasını istediydim. Çok keyifli anlattııı.

https://sessizkaldim.blogspot.com/2019/03/melostan-inciler.html

Mor Misali

Evde cilt bakımı önerileri hakkında iki çok faydalı yazı yazdı. Bu link ve sonraki yazısı.

https://mormisali.blogspot.com/2019/03/evde-cilt-bakm-onerileri.html

Sahra

Aramıza yeni katılan öğretmen arkadaşımız.

https://sahrakesen1512.blogspot.com

20 Mart 2019 Çarşamba

Sinir Ölçeği



Rüyamda Japon evleri gibi bir evdeyim. Bambulardan yapılmış. Odaların kapısı sürgülü bambu kapıydı. Pencereler de renkli desenli kağıtlarla kaplıydı, bazısı da beyaz kağıttandı. Kumaş da olabilir, yağmurda ıslanır çünkü.

Üst kattaki evden gürültü geliyor. Hiç susmadan konuşuyor gülüyor ve zıplıyorlar. Kitap okuyamıyorum gürültüden. Odamın ortasında minik bir havuz var, suyun sesi bile sakinleştiremiyor, gürültüden ağlayacak gibi oluyorum.

Polisi arıyorum. Geliyor. Elinde birkaç tane grafik var. Kağıtları bana uzatıyor. Grafiklerden biri benim ne kadar bunaldığımı ve sinirlendiğimi gösteriyor. Diğeri de üst kattakilerin ne kadar gürültü yaptığını gösteren bir grafik. Üçüncü grafik de bu iki grafiği birlikte gösteriyor, uyumlarını. Gürültü arttıkça sinir katsayım artıyor.

Yani sinir olmakta ne kadar haklı olup olmadığımı ölçmüşler, ona göre müdahale edecek polis. Bana grafiğe bakıp ifadeni onaylıyor musun diye sorarak imzalamamı istediler. Zikzak yapmış yeşil kırmızı çizgilere bakıyorum. Evet bunlar doğru diyorum, imzalıyorum.

Polis tamam gidip sustururum şimdi onları diyor. Ben de şu minik havuzdaki balıkları besledim mi diye hatırlamaya çalışıyorum. Gürültüden bambu kapı bile kırılmış, açıp kapatırken zorlanıyor polis. Gidiyor sonra.

19 Mart 2019 Salı

Madamangoz



Annecim diyorum yaa, yaprak dolması tamam güzel de yani biraz da İtalyan yemekleri, Çin yemekleri yapsana, anne yapsana, ekmek de pek yemem ya Türk yemekleri ekmeksiz yenmiyor. Yap bir suşi, vejetaryen olanından, balıklısını değil, balıklısı tatsız acaip bir şey yaa. Yapsana yengeç avokado filan yani, California Rolls veya somon, karides. Wasabi, karnabahar kökü gibi tadı var. Restoranda pahalı oluyor, evde yap, modern yemekler yapınsana.

Böyle deyince de annem bana sen sosyetesin diyor, madamangoz, süslü sosyete. İyi bir şeyler almak için para biriktiririm de ondan öyle diyor. Annem, Kapalıçarşı’ya gider, Gucci alır Hermes alır, kemer alır, imitasyon ama süper kalite imitasyon yani. Anne derim, giymesene şunları, gerçeğini alsana.

Oyuncağın bile sahicisi güzel. Oyuncaklar var ya hani işte, öyle yerinde dururlar, süs gibi, oynarsın mıncırırsın ama hiç hareket etmezler. Ayılar gibi. Tüylü oyuncaklar, biblo gibi hepsi. Halbüse artık gerçek oyuncaklar var. Canlı gibiler. Onlar daha çok keyif veriyor. Squishy gibi, Unicorn gibi. Onlarla canlı gibi oynarsın.

Annem de a şuna bak, istersem imitasyon alırım, nolcak yani, parayı kendim kazanıyorum, istediğimi alırım diyor. Ben de mesela Dior çanta için para biriktiriyorum. Yarısını biriktirip yarısını da annemden alırım hep. Böyle bir sistem var. Tabii sahicisini.

Annemin bütün derdi bana yemek beğendirmek işte. Brokoli çorbası yapar beğenmem. Brokoli taze filizlerinden salata yapar beğenmem. Annem hep der bana, sana yemek beğendiricem, sana giysi, makyaj malzemesi, çanta beğendiricem diye ben anksiyete yaşıyorum. Sen nerden çıktın ki, ailedeki tek sosyetesin.

18 Mart 2019 Pazartesi

Tavus Kuşu



Ben minikken hayvanat bahçesine gitmiştik, dört yaşında.

Ayılar falan vardı onları sevmemiştim çünkü yaklaşmıyorlardı. Arnavut taşlı genişçe yürüme alanları vardı. Ama ben minikim diye dünya kocaman görünüyordu o yüzden mesafeleri gerçeğe uygun hatırlayamam.

Tavus kuşu yolun ortasındaydı. İlk defa rengarenk bir tavuk gördüğümü düşünmüştüm. Yakalamak istedim. Muhabbet kuşumuz vardı on tane kadar. Belki onların yanına koyarım diye düşündüm. Kovalıyorum o yürüyerek uzaklaşıyor.

Sonra annem seslendi. Arkamı döndüm, fotoğraf çekecekmiş. Sonra tekrar döndüm kuş yok etrafta. İki saniyede kayboldu. Ben bir üzüldüm bir üzüldüm. Ama üzülünce ağlayan bir çocuk değildim. Nereye gitti diye düşündüm durdum sessizce. Başka hiçbir hayvanla ilgilenemedim, her yerde onu aradım.

Yıllar sonra fotoğraflara bakarken iki tane foto buldum. Birinde tavus kuşu benim arkamda. Diğerinde hemen yanımdaki biraz yüksekçe duran yuvasının tepesine tünemiş.

Boyum minik diye göremedim herhalde.

17 Mart 2019 Pazar

Senilita ve On Adam ve Bir Kadın



Senilita

Italo Svevo

Ada Yayınları

Svevo, İtalyan ve Dünya Edebiyatının en iyilerinden. En tanınmış romanı Zeno’nun Bilinci.

Svevo, bizim Tezer Özlü’nün en sevdiği yazarlardan. Yazar, genç yaşta iki roman yazıp sonra iş yaşamına atılıyor. Bu romanlar ilgi çekmiyor. Biri de Senilita bunların. Yaşlılık demek ama bunu çok genç yaşta yazar yazarımız. Çünkü kendini genç yaşta yaşlı hisseder. Daha sonra James Joyce ile tanışınca onun desteğiyle yeniden yazmaya başlar.

Romanlarında kendi yaşamı ve arkadaşları da var. Senilita aşk üzerine bir roman. Kahraman, biraz hayalci, beceriksiz, yaşamdan uzak. Yazarın kendisi aslında. Bir kadına aşık olur. Kadın da kendisinin tam tersi karakterde. Yazarın kızkardeşi Amalia da renksiz bir karakter. O ise ressam Balli’ye aşık olur.

Roman bu dört kişinin ilişkilerini anlatır. Kahraman Emilio, sevgilisi Angi, Emilio’nun kardeşi Amalia ve onun sevdiği Balli. Emilio, kendisi sıkıntılı olduğu için bir türlü keyifli bir ilişki kuramaz. Kardeşi Amalia da. Aşklar, ilişkiler sıkıntılı, keyifsiz ama yazarın bu ilişkileri ayrıntılı anlatışı çok iyi.

Svevo, bu ve diğer romanlarında kurgunun içine hep kendini ve yaşamını ve yaşadığı şehir Trieste’yi koyuyor.

Not:4/4





On Adam ve Bir Kadın

Alexandra Gray

GOA Yayınları

Yazarın ilk romanı. Hafif, eğlenceli bir ilişki, aşk ve kendini arayış romanı. Bir kadın, doğru erkeği bulmak için çeşitli erkeklerle tanışıyor. Romanda, erkeklerin isimleri de Lord, Bay X, Aktör, Milyarder ve benzeri şekillerde.

Aslında kadın kendini arıyor. Bu erkekler yoluyla kendini keşfetmek istiyor. Kendini arıyor, önce ne istediğini bilmesi lazım. Çerez romanlardan.

Not:3/4