17 Temmuz 2021 Cumartesi

HUZURSUZLUĞUN KİTABI

 



Fernando Pessoa

Can Yayınları

Pessoa, Portekiz ve dünya edebiyatının en önemli isimlerinden biri. Genellikle Lizbon’da yaşayan yazar, şair, eleştirmen, çevirmen Pessoa yaşarken birkaç kitap yayınlıyor ama asıl olarak o öldükten sonra sandığında bulunan binlerce sayfa el yazmasından yayınlanan kitaplarla tanınıyor.

Pessoa, yazmaktan başka şey düşünmeyenlerden. Karnını doyurmak için gündüz çalışıp bunun dışındaki zamanını tamamen yazmaya verenlerden. Biraz Kafka, Oğuz Atay, Tezer Özlü gibi. Yani yaşamaktan çok düşünmeyi, hayal kurmayı, yazmayı sevenlerden. Bu tür yazarlarda olduğu gibi tam bir yalnızlık düşkünü.

Huzursuzluğun Kitabı da böyle, bir çeşit yaşamadan yaşam öyküsü. Kitapta parçalar halinde yaşam kesitleri daha doğrusu düşünceleri var. İnsanlar, edebiyat, yaşam hakkında uzaktan yapılan gözlemler. Yaşamayı değil de izlemeyi seçen bir yazar.

Pessoa, eserlerini başka başka isimlerle yazıyor. Birçok karakter yaratıp kendindeki farklı yönleri bu karakterler yoluyla anlatıyor. Bu kitaptaki karakter de Bernardo Soares. Bu kurmaca karakter yoluyla kendini anlatıyor.

Dünya edebiyatının temel eserlerinden biri. Kaçırılmaz. Hayatın dışında olup hayatı anlatan kitap.

Not:4/4

46 yorum:

  1. oo tam not almış senden okurum ben de inşallah sınavlardan özgür kaldığımda :)

    YanıtlaSil
  2. Ne güzelmiş ya. Gerçi hayatını doyasıya yaşayamaması ve sadece gözlemci olarak kalması üzücü olmuş. Ama sen 4/4 vermişsen gözlemci olmasına değmiş olmalı. :) <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eylül su.

      çok güzel yorum yaptın yaa valla tam doğrusunu söyledin işteee :)

      Sil
  3. Senin 4/4lerin kıymetli benim için 🌷

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ters pabuçlar.

      çok şaşırtıcı bir kitap buuu :)

      Sil
  4. İzlerken yaşasa daha güzel olmaz mıydı ki acaba? Merak ettim okurum bir ara... Teşekkürler tanıtım için.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      evet iyi olurmuş de mi yani kendisi için çok keyifli bir hayat sürmemiş gibi duruyor ama edebiyat ve biz okurlar açısından çok iyi yapmış bir yandan da :)

      Sil
  5. Epeydir okumak istiyorum, en son Montano Hastalığı kitabında rastlamıştım, şimdi de siz yazmışsınız artık okusam iyi olacak:) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar.
    Hayatın dışında olup, hayatı anlatan bu güzel kitap tanıtımınız için emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. recep altun.

      evet işte yaşamadan da yaşamış gibi yazmak da ustalık :)

      Sil
  7. Bayramda boş zamanda okunabilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gazete 06.

      yok bu öyle kitaplardan değil. zor, ağır bir eser, çok yoğunlaşıp okunmalı :)

      Sil
  8. Bol alıntısı yapılacak, okudukça içinizdeki huzursuzluğu da ortaya çıkaran bir kitap.

    YanıtlaSil
  9. ceren hep bahsediyor blogunda pessoa’dan. sende de görünce okumak farz oldu. iyice meraklandırdı beni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kedi kedi kedi.

      evet cerenin başucu kitaplarından bu. hatta ıstırap molası ismi de bu kitaptan geliyor :)

      Sil
  10. Hem merak ettim hem de ismine bakarak içim kararır mı dedim. Ama okumalı, yazarla tanışmalı orası kesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ada denizi.

      hımm, için kararmadan okursan büyük bir edebiyat deneyimi olur :)

      Sil
  11. Huzursuzluğun kitabı ,adından dolayı herhalde, hep melankolik gelmiştir bana. Hayatın dışında olup hayatı anlatan kitap... Kitabı okumadım ama listeye alacağım bu tanımlamadan sonra, teşekkürleeer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beş senede devrialem.

      melankolik kitap değil. adam bir filozof. evet yazar, hayatı yaşamıyor, sadece izliyor, yaşanmamış bir hayatın biyografisini yazıyor. ne ilginç bir yaklaşım değil mi? :)

      Sil
  12. Galiba ben de hayatı yaşamayı değil izlemeyi seçenlerdenim Deep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      türkler genelde izleyici oluyor :)

      Sil
  13. Tam not verdiğine göre okunabilir diyorsun peki okuyalım,adından dolayı uzak durduğum bir kitap aslında.
    Depresif şeylerden bilinçli olarak kaçarım da ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kiremithanem.

      depresif bir kitap değil, adam, filozof çünkü. bir edebiyat eseri olarak çok etkileyici hatta çok şaşırtıcı.

      Sil
  14. Okumamıştım. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  15. Yazdıklarını kendime yakın bulduğum yazarlardan. Bu kitabını okudum lakin bir kez daha okunmalı kitaplardan biri bana göe.
    İyi bAYRAMLAR DEEP :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. satır arası.

      eveet bu kitap her zaman okunabilir, aç aç oku yani. sana daa :)

      Sil
  16. Listemde olupta okuyamadığım kitaplardan. Bana da hatırlatma gibi oldu. Teşekkür ederim canım :)

    YanıtlaSil
  17. ilkay.

    bu kitabı senin çok seveceğini düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  18. müfred.

    ha haa valla süper yorum bu çok çok haklısın :)

    YanıtlaSil
  19. ilkay.

    hıhım ivit, bir de can dan yeni kapaklı olanı al bak, kapakta pessoa yürüyor :)

    YanıtlaSil
  20. ilkay.

    indirimli bulursan al. ben, otuzaltı liraya aldıydım, ama eski baskısı, 2013 yılı, dokuzuncu baskısını almışım baktım da şimdi, yerden sokaktan aldım ben tesadüf işte :) pessoa kapaklı baskısının kapağı daha hoş :) oku tabii, bu kitap sana çok uyar, yani sen ilerde okuyup yazınca yorum yaparım, şimdi değil, etkilememek için, yani bakalım kitaptan hangi şekilde etkileneceksin seen :)

    YanıtlaSil
  21. ilkay.

    bu tıklanmalar iki kez oldu. haziranda birkaç gün ve temmuzda bugünlerde birkaç gündür oluyor. twitterda sevkoz ve sessiz gemi ile konuştuk bunu haziranda. birçok yazımıza tıklanmalar oluyor. nedenini bilmiyoruz. istattistiklere girip bir bak. bu tıklanmaların hepsi isveç'ten oluyor. bu tıklanma artışı bizde, bloglarda gözüküyor ama sevkoz bakmış google analytics'de gözükmüyor. tıklanmalar gerçek de ama okunmaktan değil gibi duruyor sanki otomatik gibi. yani o yazılara hiç yorum gelmedi. nedenini bilemedik. belki isveç'te bir server var ve bizim blogları tıklıyor. okunma sayımızda artış oldu. belki de isveç'teki kimse o, yazılarımızı okuyordur işallah. isveçten olması ilginç. şişirme olsa bizim türkiyeden olan spam bloglar olabilir. onlar yapıyor bazen bunu. bahis blogları gibi örneğin, ya da ticaret. ama yine de sevinilmeyecek bir şey değil bencesi :)

    YanıtlaSil
  22. ilkay.

    hımm seninki ilginç oldu şimdiii. sevkoz, sessiz gemi, benim hep isveç oluyol. senin tayland, almanya, hımm o zaman sadece isveç ile ilgili bir durum değil, belli yazılarına tıklanma geldiyse ama bak belki tayland ve almanyadaki insanlara senin bazı yazılar ilginç gelmiş olabilir. örneğin bana en çok tıklanma gelen ülke nerdeyse pakistan, ama yazdığım pakistan dizilerinden dolayı bu. isveç tıklamaları ayrı tabii. valla evet sevindirici değil de daha çok tuhaf gibi, çook gizemliii, ama kötü bir şey gibi de durmuyor yani bloglarımıza bir zarar vermedi :)

    YanıtlaSil
  23. ilkay.

    hıhıms, pikiş :)

    YanıtlaSil
  24. Bu tam benlikmiş Deepcim bakayım:)

    YanıtlaSil
  25. O girişlerin sebebi Bot ( Spider crawler ). Botlar belirli aralıklarla bloglara toplu giriş yapıyor. Gerçek kişi değiller. Bu ülke olarak sürekli değişmekte. Geçenlerde Hindistan dı şuan İsveç.

    YanıtlaSil
  26. Yanıtlar
    1. kaystros tyrha.

      eveet bir başyapıt, oku tabii :)

      Sil