28 Aralık 2016 Çarşamba

BARDAK TATLISI





Anlatılamayacak kadar güzel. Ben klasik su bardağı kullandım. Siz istediğiniz ölçüdeki herhangi bir bardağı kullanabilirsiniz.

İçindekiler:

1 kilogram süt
2 yemek kaşığı un (tepeleme)
1.5 yemek kaşığı nişasta (tepeleme)
6 yemek kaşığı toz şeker (tepeleme)
1 paket vanilya
Bulamak için

Ayrıca, Hindistan cevizi ve üzeri için eritilmiş çikolata

Yapılışı:

Muhallebisi için süt, un, toz şeker ve nişastayı bir tencereye alın ve kaynayıp muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırarak pişirin. Kıvamına gelince ocağın altını kapatıp vanilyayı ekleyin. Su bardaklarını ıslatın ve muhallebiyi bu bardaklara paylaştırın. İlk sıcaklığı çıkınca bardakların ağzını streç filmle kaplayın ve buzdolabında dinlendirin.

Bir gün beklemek gerekiyor tam olması için. Bardaklarda bir gün bekletiliyor, sonra bardaklardan çıkarılıp, ortadan bölüp, Hindistan cevizine batırılıp, üzerine erimiş çikolata dökülüyor, bir de çikolatanın üstüne fındık.

Yani, kıvam alan muhallebiyi bardaktan çıkarıp birer parmak kalınlığında dilimliyoruz, ortasına krem şanti sıkarak iki dilimi üst üste koyuyoruz. Hindistan cevizine buluyoruz ve en üstüne eritilmiş çikolata gezdirip dilediğimiz gibi süslüyoruz.

Bittiiiiii.

113 yorum:

  1. Sütlü tatlıları da pek severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      ben daaaa bi deee çikolata ve muz :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. hayat kaydetmeye değer.

      sen eksik kalmaaaa taze geliiin tam sana göre işteeee :)

      Sil
  3. Ayy ben çok severim muhallebi yaaa bi de hindistan cevizi falan, uff yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burcuuk.

      of evet muhallebiiii çocuğu seniiii :)

      Sil
  4. ufff... Sabah sabah canım çekti deep ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oytunla hayat.

      of hemen bi puding yeee olur ya evde tatlı krizi için hazır kuvvetler :)

      Sil
  5. ayyy çok merak ettim.Ben tatlı canavarıyımm ördüğüm her değişik tatlıyı denemek istiyorum hemen :)) Ellerine sağlıkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sisterella.

      ah o zaman bu çok güzel. ben de sütlücüyüm işteee :)

      Sil
  6. Yaparken içine kakao koyarsan birde piştikten sonra parça çikolata atıp içinde eritirsen de çok güzel oluyor. Sütlü tatlı gibisi yok.

    YanıtlaSil
  7. hımmm sütlü tatlılara bayılırım son halinden de bi foto olsaydı keşke:)
    Şimdiden iyi yıllar dilerim canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sebuş.

      son hali çok süslü oluyor ben güzel süsleyemedim ondan koymadım ama nette bulabilirsin süslü hallerini :)

      Sil
  8. Ağzımın suyu aktı deep..
    Deneyeyim birgün :D

    YanıtlaSil
  9. Son halini fotolayamadan yediniz mi, bizde genelde öyle oluyor da :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne kalemi.

      ha haaa eveeet ben var yaaa beş altı kaseyi hemen bitiririm onbeş dakkada :)

      Sil
  10. ay Deepcim süpermiş, çok teşekkürler paylaştığın için, tam çocuklara göre, bol sütlü, besleyici, hem de şekil, yapayım ufaklıklara:)

    YanıtlaSil
  11. nede güzel gorunuyor olsa da yesekkkk:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bol kahveli.

      ay sen hemen yaparsın yaa :)

      Sil
    2. ahh keske vaktım olsa da yapsam :)

      Sil
    3. bol kahveli.

      aaa o kadar mııı yoğunsuun yaa :)

      Sil
  12. Ben hiç bekletemiyorum biliyor musun. Ilık, ılık yiyorum. Ondan annem ben evde yokken sabahtan hazırlar tatlıyı, akşam gibi soğur. Bazen şaşırırım tatlı vardı da neden demedin ki diye, sıcak, sıcak yemeyesin diye söylemedim der. İştah açıcı duruyor. :)

    YanıtlaSil
  13. Hımmm bayıldım ben buna... Frambuazlı Hayat ve Yani kitaplarım yolda:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. persephone.

      frambuazlı puding anladım :)

      Sil
  14. ohh miss hadi afiyet olsun :))

    YanıtlaSil
  15. Yanıtlar
    1. kaystros tyhra.

      hanıma söyle seeen o yapsıın :)

      Sil
  16. off. çok ihtiyacım vardı bu sıralar. eline sağlık. ve tşklr tarif için :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gönül telim.

      tatlıya her zaman ihtiyacımız var kiii :)

      Sil
  17. Eve gidince direk deniceeem deep hadi bakalımlım =D

    YanıtlaSil
  18. Eline sağlık deep çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  19. ayy mis gibii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlu yaşam.

      içeriği faydalı mı hocam :)

      Sil
  20. Ellerine sağlık Deeptone :)) Denersem ve güzel olursa tekrar gelip yazacağım. Güzel yapamazsam da yazarım :) Sevgiler sana :)

    YanıtlaSil
  21. Hamaratlığını hepimizin çok iyi bildiği Deep kızımız bizi yine yanıltmadı. Mutfak konusundaki becerileri ile :)

    O güzel reme bakarken kızımız bunları yaparken üstü başı kirlenmesin diye acaba puanlı mı, kareli mi, çizgili mi, çiçekli mi yoksa yeni yıl diye çam ağaçlı, çoban püskülü oylu yani -ilex-hangi önlüğünü giydi kim bilir diye düşünmüşüm.

    Fark edince çok güldüm :)))))

    Hnagisini giymişitin, sahi? :)

    YanıtlaSil
  22. ama deepcim canım benim şimdi canım çekti ya :) deneme lazım bunu güzelmiş :))) Ellerine sağlık güzel insan :)

    YanıtlaSil
  23. Sütlü olsun tatlılar :))

    YanıtlaSil
  24. Kesilebildiğine göre bayağı katı olması lazım herhalde. Geçen gün ben de sütlaç yapmıştım ne zamandır yememiştik, iyi geldi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      ay ben de sütlaç yapmıştım da sütünü az koymuşum galiba sert oldu bıçakla kestim adını da laç koymuştum :)

      Sil
    2. Aradabir icat da lazım. Ben de pek tariflere uymam böyle şeylerde. :)

      Sil
  25. Ya ben bu tarifi hep görüyorum da hiç yapmadım , birazdan yapacağım sakızlı muhallebide bir değişiklik yapsam mı :)) Ellerine sağlık Derin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özlem b.

      yaparsın bi araa evdekileree :)

      Sil
  26. Deep ne beceriklisin 😍😍😍

    YanıtlaSil
  27. aysan.

    aaaa ne şansmış yaaa, instada binlerce insan var yapmıştır birileri tabisii :)

    YanıtlaSil
  28. bardaktan çıkıyorsa ne ala :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büşra bayram.

      ha haaa bardaktayken bitiririm diyosuun sen de benim gibisiin :)

      Sil
  29. O zaman size afiyet olmuştur bile :)

    YanıtlaSil
  30. eLLERİNE SAĞLIK SENDEN BİR TATLI TARİFİ ALMAK NE GÜZEL OLDUKÇA DA LEZZETLİ SEVGİLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özgen.

      görmeseydiiin sana dicektim zateeen ama kimse senin eline puding dökemeeez :)

      Sil
  31. Ben de dün tek kişilik olanını yapmıştım Deep;)1 su bardağı süt, 1 tepeleme kaşık pirinç unu ve 1 kaşık şeker ile;) Afiyetler olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. feride.

      hımmm az yemek için herhaldeee :)

      Sil
  32. Sütlü tatlılar en iyisi :) Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  33. şaka gibi ama bloguma yazmaya vaktim yok:(( mimleri yazamıyorum yi mi:))eniyisi cepten kısa postlargirmek:))tatlı da bildiğim ve sevdiğim bir tatlı ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  34. Olsaydı da yeseydik :)

    YanıtlaSil
  35. Coğrafya sınavına girmeden önce toprak çeşitleriyle kafayı bozmuşken bu tatlı harika geldi deep ^^

    YanıtlaSil
  36. Eline sağlık. Tatlıyı çok severim ama yaşlanıyorum artık, az yemem gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif şahin.

      eveeet sen üç otuzuna geldin tabiii :)

      Sil
  37. Finallerim bitince kendimi mutfağa kapatmayı düşünüyorum, bu tarifi de yazdım listeme :)) Elleriinee sağlıık :)))

    YanıtlaSil
  38. Bunu yapiciiim, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  39. ayyy çok basitmiş denerim ben bunu.Malzemelere de baktım da tamam tamam öğrenci evi için lüks sayılcak şeyler de değilmiş :) kaptım tarifimi gidiyorum

    YanıtlaSil
  40. Aahh bu tatli sevdasiiii:) vazgecilmiyor ya huu... Kilolarin en sevdigi şey:) yemeden de olmuyor kii.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir hayal kur.

      hele de sütlü tatlıııı de mii :)

      Sil
  41. Ellerine sağlık ve afiyet olsun Deep...

    YanıtlaSil
  42. yutupta son halinede baktım tatlının çok tatliş :)
    diyet bitsin deniycem aklımda hihihi :) çok hoş ama :)

    YanıtlaSil
  43. Ellerine sağlık, deneyebilirim umarım :)

    YanıtlaSil
  44. harika görünüyor bunu not ediyorum kesin yapılacaklar arasında ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  45. Baktım yorum sayısı 98 dedim 99 olsun. En sevilen yazılar kategorisinde bu yazın var, mutfak seni çağırıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. begonvil sokağı.

      evet yaaa en çok okunanlardan biri olduuuu :)

      Sil
  46. Yanıtlar
    1. sibella.

      bunu da yaparsın sen nolcak yaaaa :)

      Sil
  47. Benim bu tatlıyla ilgili değişik bir anım var. Misafirlikte ikram edildi. Benim kız ikinciyi istedi. Sorun bu değil. Sevdin mi dediler. Annem hiç yapmıyor ki dedi. Ben kızarıp bozardım çünkü en yeni tatlılar börekler kurabiyeler bendeydi o zamanlar. Mutfak derslerine giriyordum meslek lisesinde. Eline sağlık. Ben yapmam ki zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özden ak.

      ha haaaaa kızın gömmüş seniiiii :)

      Sil
  48. diiiip eminim ki senin kadar tatlı olmuştur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neşeli kitap vagonu.

      yaniiii sana benzemiiiş eveet :)

      Sil
  49. Bardak değilde tabakta olsaydı adı tabak tatlısı mı olurdu?

    YanıtlaSil
  50. Sütlü tatlılar favorim, çokta güzel yapmışsınız ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayat gemisi.

      oleeey ben de sütlücüyüm zateen :)

      Sil
  51. Deep bu çok güzel bir tarifff ama bir gün illa beklemem mi gerek ona göre iftar için yapacaktım.

    YanıtlaSil