15 Eylül 2023 Cuma

KİTAPLAR 6

 




BENİ NEDEN SEVMEDİN ANNE?

Esra Ezmeci

Destek Yayınları, 279 sayfa

Eğlenceli, hafif bir psikolojik gerilim romanı sayılabilir.

Yazar psikolog olunca psikoloji temelinde işlenen roman bir tür kişisel gelişim kitabı da sayılabilir. Çok rahat okunuyor.

Temelinde zayıf anne kız ilişkisinin ileride kızlarda yol açtığı güvensizlik, sevgisizlik bulunan romanda bir psikolog olan Ezgi’nin annesi, iş arkadaşları, sevgilisi ile ilişkileri anlatılıyor. Ezgi, psikolog olsa da kendisi bir psikoloğa danışıyor ve çocukluğundaki travmaların geçmesini arzuluyor. Başına sevimsiz olaylar da geliyor.

Kurgu ile gerçek karışımı bir kitap olduğu belli oluyor. Not.3/4

GÜZEL DÜNYA, NEREDESİN?

Sally Rooney

Can Yayınları, 326 sayfa

Yazarın, ünlenen romanı Normal İnsanlar’dan sonra yazdığı bu roman diğerine göre daha sürükleyici, keyifli.

Diğer romanda olduğu gibi bu romanda da İngiliz tarzı insan ilişkileri, aşklar, hayatlar bulunuyor. Bu kez iki kız arkadaş, Elileen ve Alice, birbirlerinden uzakta düzenli olarak birbirleri ile yazışıyorlar, hayatlarını anlatıyorlar birbirlerine, ikisinin de işi sanat ile ilgili. Bir süre sonra ikisinin de düzenli ilişkisi oluyor. Bu romanda bol miktarda mizah da var. Yazar, bir tür günümüz yaşantısını karikatürize etmiş. Not:3/4

İNSANLAR

Matt Haig

Domingo Yayınları, 280 sayfa

Yazarın Gece Yarısı Kütüphanesi’nden önce yazdığı romanlardan biri İnsanlar ve diğerine göre oldukça komik. Diğer romanı gibi bu da sonunda kişisel gelişime bağlanıyor. Yazar, depresyon sonrası roman yazmaya başladığı için romanları sonunda gelişime, aşka bağlanıyor. Bu da yazarın bir formülü olmuş gibi sanki.

Diğer romanda da bilimkurgu vardı, bunda da var. Bu kez, dünya dışından bir uzaylı, bilimsel amaçlarla dünyaya geliyor ve bir bilim adamının bedenine yerleşiyor, bir insan gibi yaşamaya başlıyor. Zaman içinde insan olmak istiyor. Klasik bir bilimkurgu konusu ancak yazar bu konuyu mizahi yönden anlattığı için roman hiç sıkmadan okunuyor. Not:3/4

32 yorum:

  1. Sally Rooney'in kitabı güzel görünüyor, bir ara bakayım. Keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      rooney okunur yazarlardan ama çok ingiliz yani :)

      Sil
  2. İlk kitap ilgimi çekti. Psikoloji üzerine olan kitapları seviyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      tv programları yapıyormuş yazar :)

      Sil
  3. Güzel kitaplar. İlki gayet iyi okunur. 😊

    YanıtlaSil
  4. Esra Ezmeci ismine önyargım var sanırım. Çok fazla youtube önünde olduğundan olacak. Bir de kişisel gelişimden çok psikoloji yönü ağır basan kitapları seviyorum ben. Kişisel gelişim kitaplarına da önyargılıyım. İyiler de elbet vardır ama... Ama :) O yüzden pas.
    İkinci kitabı ve -her ne kadar sevmeyeni olsa da- Normal İnsanlar'ı da merak ediyorum.
    Heh işte, kişisel gelişimi bilimkurguya bağlamak yaratıcı bir şey. Buna tamamım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilkay.

      sally ve haig günümüzün popülerlerinden artık :)

      Sil
    2. Şu an İnsanlar'ı okuyorum :)

      Sil
    3. ilkay.

      güzeeeel :) eğlenceli kipat :)

      Sil
  5. Üç kitap da benlik gibi Deep :) Güzel Dünya, Neredesin ilk tercihim olurdu ama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      hıhım keyifli roman :)

      Sil
  6. İlgi çekici kitaplar hepsi. Ben Matt Haig'in bir kitabını okumuştum, Rahatlama Kitabı'ydı ismi yanlış hatırlamıyorsam. O da tam anlamıyla kişisel gelişim olmasa da depresyonla başa çıkma sürecini ele alıyordu, roman değildi. Yazarın genel tarzı bu demek. Sally Rooney'in bu kitabının ismi çok hoşuma gidiyor bu arada. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vulnicure.

      evet yazar kendi hastalıklarından kurtulma yolu gibi yazıyor :)

      Sil
  7. "güzel dünya neredesin" bu kitabı acil okumam lazım :))
    ey güzel dünya neredesin acaba diyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. düş tasarımcısı.

      uzaklarda olmasııın :)

      Sil
  8. Merhaba :) Güzel kitaplar gerçekten tavsiyen için teşekkür ederim 💐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonsuzluk ve ötesi.

      yaşasın kitaplar :)

      Sil
  9. İkinci kitap hayatın içinden gibiymiş sahiden :)

    YanıtlaSil
  10. Kitapların konularını beğendim. Listeme ekleyeyim. Teşekkürler Deep :)

    YanıtlaSil
  11. İnsanlar'ı ben de okuyacağım ilk fırsatta.

    YanıtlaSil
  12. Esra Ezmeci yi annesi de sevmiyormuş ben de sevmiyorum..Teşekkürler kitap tavsiyelerin için deep❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayşe.

      bu kitap gerçek ise evet sevmiyormuş yani :) ezmeci yi tanımıyorum ilk bu kitabını okudum :) yani bir yazar değil tabii ama bu kitaptaki dil akıcı :) ancak tabii bu tür psikolojik temelli romanlar genelde iyi olmuyor yani yazan kişi edebiyatçı değilse iyi olmuyor :) budayıcıoğlu gibiler :)

      Sil
  13. İnsanlar'ı alacaktım ama konusuna bakmamıştım bile. Sanırım Haig ne yazsa okurumcu oldum. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      haig okumak keyifki ivit bu insanlar konu klasik ama eğlenceli yazmış :)

      Sil
  14. Üç kitaba da bakacağım. Okuyan gözlerinize sağlık olsun.
    Masa örtüsünün ( pike de olabilir ) renklerini çok sevdim. Üzerinde bulunan kitapların dışındaki objeler de pek hoş durmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç.

      pike ivit en sevdiğim renk bu yaa :) koltuk altı ve pudra :)

      Sil