5 Eylül 2023 Salı

YAZI NOTLARI 3



Öykü, günlük, anı, deneme yazarken tuttuğum notlardan:


.................


Kelebekler özgürdür diyorlar. Ömürleri de kısa imiş. Ölürken de aynı yere gidip ölüyorlar. Bir apartman boşluğu, lobi gibi sessiz loş yerlere gidiyorlar ve ölüyorlar, onlarcası.

……………

Kurban poşeti diye bir torba var. Kurbanda kesilen etleri taşımak için. Polisiye dizi izleyince insan kurban poşetlerine alışıyor. Polisler, ormanda veya ıssız sokakta ceset bulurlar, incelemelerden sonra bu kurbanlar siyah poşetlere konuyor ve adli tıbba taşınıyorlar.

…………………..

Hayal kurmak için otobüse biniyoruz, Gönül durağında iniyoruz ve Düş Deposu’na giriyoruz.

………………

Yaz mevsimi deyince sıcak, nem geliyor insanın aklına, sıcak ve nem insan psikolojisini bozuyor, sinir kalmıyor insanda. Ama şanslı olanlar yazı teknede veya düğünlerde geçirebiliyor. Teknede koylara gidip yüzmek, akşamları da kır düğünlerinde göbek atmak, güzel yemekler yemek yazı hoş geçirmek için iyi. Yazın ardından kışa dek sonbahar yağmurları ve serinliği de ne güzel oluyor.

………………….

Yazı dondurma, kavun, karpuz ile geçirenler şimdi de armut domatesler ile domates sosu yapıyorlar. Hayatın bu detayları, incelikleri çok hoş.

……………….

Yazın şehir boştu ne güzel. Tatile gidenlerden, sıcaktan dolayı yollar tenha idi. Okullar açılınca dolacak yine yollar. Şimdi artık BİM’den, A101’den defter kalem alma zamanı geliyor.

38 yorum:

  1. Nem cidden psikoloji bozuyor deep, Ağustos nemi özellikle mahvetti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      vallahi ya bitsin gitsin artık :)

      Sil
  2. BİM'den defter aldım bile Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      defter koleksiyonu yapıyoruz :)

      Sil
  3. İlham veren notlar 👍😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. böyle not alıp sonra öykü filan yazıyom işte bu notlardan :)

      Sil
  4. Güzel notlar ve üzerine yazı yazılacak türden. Not almak gerekiyor.😊😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peliş.

      eveet yazı yazmak için not almak gerekiyor aklımıza gelenleri :)

      Sil
  5. Hayal kurmak için otobüse binmek güzel fikir.
    Yaz mevsimini pek sevmiyorum çok sıcak ve nemden dolayı.
    Defter alışverişi için listemiz hazır:)
    Kurban poşetleri bana ürkütücü geliyor nedense.
    Kelebekleri pek severim ömürlerinin kısa oluşu biraz üzse de ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      ayy tabii okullar açılıyor sizin evde dee :)

      Sil
  6. Son iki not bizim ailede yaşanıyor şu an :)

    YanıtlaSil
  7. Bim'deki şeyler bile pahalı olduğundan eski kapışmalar kalmamış :))
    Bugün de kelebeklere üzüldüm... :(

    YanıtlaSil
  8. Armut domatesler marketlerde 8-9 TL/kg a kapış kapış gidiyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaplan diary.

      ağustos eylül domates ayı ivit :)

      Sil
  9. hayal kurmak için otobüse biniyoruz diyerek başlayan not yüzümü gülümsetti :) içim ısındı birden, ne kadar doğru :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özlem ekici.

      sen de yapıyorsundur ivet :)

      Sil
  10. Kurban poşeti yeni çıktı sayılır. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyuşuk hayalperest.

      bizim zamanımızda yoktu diyosuun :)

      Sil
  11. ne de güzel yazmışsın öyle :))

    YanıtlaSil
  12. "Hayal kurmak için otobüse biniyoruz, Gönül durağında iniyoruz ve Düş Deposu’na giriyoruz." bunu çok sevdim. :)
    Yaz mevsimini ise hiç sevmiyorum, artık bitsin bence.

    YanıtlaSil
  13. Otobüse binince tek hayalim bir an önce inmek oluyor. :)) Çekilmiyor insan kalabalığı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      senin uzun otobüs yolculukların oluyor ivit :)

      Sil
  14. Sevdim notlarını, ne güzeller

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzman amatör.

      senin yazılar da öyle kısa kısa de mi :)

      Sil
  15. Yazın otobüse binmek demek parfüm ve ter kokularinin birbirine karıştığı anlar aklıma geliyor tatile gidenlerden olmayı isterdim maalesef gidemedim nem trafik kalabalık hasılı kelam şehir yazın zor zor zor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonsuzluk ve ötesi.

      ah işte en doğrusunu söylediin :)

      Sil
  16. Ne güzel tespitler bunlar! Ben Eylül ayı insanı olduğumu fark ettim mesela. Hava güzel ama yakmıyor, serin ama üşütmüyor. Domates salatalık desen mis, incir üzüm harika :) Armut ve şeftaliye de sevgiler... Vallahi şu zehirlenme haberleri çıkmasa benim de kışlık domates sosu yapmaya niyetim var. Bakalım kısmet :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annabell.

      şeftali zamanından incir zamanına geçtim ben de :)

      Sil
  17. Yaşasın kırtasiye alışverişi :)

    YanıtlaSil
  18. Sıcak ve nem olsa da yazı sevenlerdenim ben:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      aa nem sevilen bişey olabiliyor mu :)

      Sil
  19. Kelebeklerin ömrü çok kısa ama tırtılken bahçedeki bütün yaprakları yiyorlar 🤣

    YanıtlaSil