28 Eylül 2023 Perşembe

BCP EYLÜL



Blogları Canlandırma Projesi etkinliğimiz keyifle ve başarıyla devam ediyor, ikinci yılını bitiriyoruz.

Her ay için seçtiğimiz temada kitap, belgesel, film, dizi, anime, program, podcast, manga, ne olursa okuyor veya izliyoruz.

Eylül ayının temaları gotik ve gerilim. Oku oku bitmez, izle izle bitmez.

Edebiyatımızın verimli yazarı, herkesin duyduğu bir yazar olan Kerime Nadir'in yazdığı tek korku romanını seçtim.


DEHŞET GECESİ

Kerime Nadir

Oğlak Yayınları, 180 sayfa

Aşk romanları yazarından bir korku romanı. Romanları filme alınan yazar bu gotik korku romanını 1958’de yazmış. Yazarın Hıçkırık adlı romanının filmine televizyonda kanal gezerken hepimiz rastlamışızdır. Usta yazar sadece aşk değil korku yazabildiğini de göstermiş ki roman çok sürükleyici, heyecanlı, karanlık.

Gotik yani şatolu, vampirli, hayaletli romanlardan. Romanın baş kötüsü Prenses Ruzihayal. İkiyüz yaşında bir hortlak, cadı. Gündüzleri tabutunda uyuyor, geceleri şatosunda eğlenceler düzenliyor ve genç bedenlerle besleniyor.

İki de kurbanı var. Cengiz ve Mümtaz. Cengiz, şatoya gidiyor ve macerasını kitaplaştırıyor. Mümtaz ise bu kitabı okuyup şatoya gidiyor. İki kurban da şatoya davet ediliyor, çeşitli bahanelerle.

Kitap bir roman içinde roman. İlk romanı okuyan ikinci kahraman kendi macerasına atılıyor.

Şato, ülkemizin doğusunda ve kayalıklar üzerinde. Civarda haydutlar yol kesiyor.

Romanın atmosferi Drakula ve Uğultulu Tepeler gibi. Karanlıkta, gece atlı arabalar, yolcular, kırbacını şaklatan arabacı, bir hana yaklaşır. Şimşekler çakar, yağmur yağar. Tuhaf bir hancı kapıya çıkar. Kahramanımız gazeteci, arabadan iner. Bir baykuş öter.

Yerli hortlak hikayesini okumaya doyum olmuyor. Not:4/4

44 yorum:

  1. Bu etkinliği bir öğretmen mi düşündü acaba. 😀
    ödev gibi her biri.
    Yada ben alışamadım böyle şeylere.
    Kendimi eleştiriyorum. Yanlış anlaşılmasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyuşuk hayalperest.

      ya bloglar arası yorumlaşmayı arttırmak için buuu :)

      Sil
  2. Hımmm ay buna bakacağım yerli korku nasıl oluyor öğrenmem lazım. :)

    YanıtlaSil
  3. Korku gerilim benden uzak olsun keza çok negatif etkileniyorum. Ama BCP için yine de bu ay gotik sanat eserleri icerikli bir kitap okudum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deniz.

      gotik sanat ve mimarlık da var tabii :)

      Sil
  4. Eylül ayının teması "Gotik ve Gerilim" olarak belirlenmiş. Gotik deyince mimari bir tarz canlanıyor kafamda. Yazıda "gotik korku romanı" denmiş.
    Ben mi yanlış anladım acaba ?
    Kerime Nadir'in bu gerilim tarzı kitabını okumadım.
    Esenlikler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      haklısınız ki, gotik deyince mimarlık anlaşılıyor önce ancak gotik edebiyat ve gotik sinema da var gotik müzik de :)

      Sil
  5. Kitabı çok merak ettim. Bu tür kitapları okumayı da severim. Uğultulu Tepeler gibiyse epey güzeldir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir pembesever.

      eveet yerli uğultulu tepeler atmosferi ama aşk yok :)

      Sil
  6. Yazarı hiç bilmiyordum. Aşk kitapları sevmem ama bu ilgimi çekti. Kapağı da ne kadar hoşmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      kapak ne zarif de mi yaa :) hayalet romanı bu ne güzel yazmış ama :)

      Sil
  7. yerli vampir biraz garip geliyor ama çok öncelerden beri bizim masallarda öykülerde de varmış da çok bilinmiyormuş zaten :) ben bir süre blogla ilgilenemeyeceğim için bcpye de ara verdim ne yazık ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      hımm eskiden bizde vampir mi varmış yaniii :)

      Sil
  8. Valla yazarı bilmiyormuşum, utandım sen böyle iyi yazar deyince de... Kitap ilginçmiş, not alayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilkay.

      kerime nadir, aşk romanları yazarı, hıçkırık adlı film var yaa, devamı son hıçkırık :) televizyonda sık sık oynayanlardan :)

      Sil
  9. Deep tam olarak bu projede ne yapıldığını anlamadım, senin açıklayıcı bir yazın vardır illa ki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      blogları canlandırma projesi, bir süre önce başladık, her ay için bir tema seçiyoruz, temaları yılbaşında seçtik hep birlikte, ay içinde o tema ile ilgili kitap okuyoruz veya film, dizi, anime, manga izliyoruz, ya da benzer şeyleri yapıyoruz, ay bitince herkes blogunda o tema ile ilgili ne yapmışsa yazıyor.

      ekim ayı seçmeli temaları, uzakdoğu edebiyatı, manga, anime, webtoon. ekim ayı içinde bu temalardan seçip ya kitap okuycaz ya da webtoon, manga, anime izlicez veya okuycaz.

      ekimin sonunda veya kasımın ilk haftasında da yazıcaz :)

      Sil
    2. şenay bn.

      eveeey :)

      Sil
  10. Aslında korku unsurlarının kültürümüzde ne kadar geniş bir yere sahip olduğunu Istırancalı AbdülHaris Paşa kitabında görmüştüm. Vampirler de yerel korku kültürümüzün bir parçasıymış. :)

    YanıtlaSil
  11. Deep bu etkinliğe nasıl katılıyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nurgül k.

      katılmak için herhangi bir şey yapmak gerekmiyor. istediğin zaman katılabilirsin. seçilen temada bişiler okuyup izleyip blogunda yazcan işte. ekim ayı seçmeli temaları uzakdoğu edebiyatı, manga, anime, webtoon. ekimde bu temalarla ilgili oku veya izle veee ekim sonunda veya kasım başında yaz işte :) bak üstte şenay bn yorumunda da yazdııım :)

      Sil
  12. Yerli yersiz hortlak her türlü ürkünç :)

    YanıtlaSil
  13. Vampirler, hortlaklar hiç ilgimi çekmiyor. Biraz fazla hayal mahsulü ve gerçek değiller, belki bu yüzden:)

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar.
    Ne Ağaç Evler, ne de Blogları Canlandırma Proje kapsamında bir paylaşım yapamadım. Ancak, zaman zaman denk gelirsem projeler kapsamında paylaşım yapmış blog yazarlarımızın paylaşımlarını okuyorum. Şu anda "Eylül Yazıları" adında değişik bir proje daha blogcularımız arasında göze çarpıyor.

    Kerime Nadir'in romanından sinemaya uyarlanan "Hıçkırık" filmini hiç unutamam. Fizil Akın ve Ediz Hun rol almışlardı. Hatta Ediz Hun bir deniz subayıydı. Filiz Akın, filmin sonunda ince hastalıktan vefat ediyordu. Yanlış hatırlıyorsam düzeltin lütfen!
    Selam ve saygılarımla birlikte sağlıklı ve mutlu günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. recap altun.

      eylülde evet hergün bir yazı yazdılar bazı arkadaşlarımız :) eveet ediz hun hülya koçyiğit. acıklı ve güzel film :)

      Sil
  15. Bayılırım gotikli şeyskere:) listeme aldım ki:)

    YanıtlaSil
  16. Yerli hortlak iyiymiş.😊 Beğendim.

    YanıtlaSil
  17. Kerime Nadir'i hep aşk romanları yazar sanırdım. Bu tür gerilimli şeyler yazdığını bilmiyordum. Daphne de Maurier'den mi etkilenmiş acaba çünkü o dönemler (eğer aklımda yanlış kalmadıysa) o kadının gerilim romanları çok ünlüydü ve çoğu filme uyarlanmıştı. (Ben de çok severim kendisini)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müjde dural.

      evet yazıyormuş yaa :) hımm olabilir tabii :) drakula etkisi var gibi bu romanında :)

      Sil
  18. Vampirli, hayaletli kitap okumayı gerçeği yansıtmadığından pek sevemiyorum. Kerime Nadir'in romanı olması ilgimi çekti sadece.
    Kitabı okuyup değerli paylaşımınıza teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç.

      hımm anladım ben kurgu severim, her türlüsünü :)

      Sil
  19. Yerli ve milli hortlak yani Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      vallahi öyle aynen :)

      Sil
  20. ayy tam benlik, 58'de yazılmış vay be, listeye eklendi:)

    YanıtlaSil
  21. Ellerine sağlık güzel bir paylaşım olmuş. Kerime Nadir'in korku üzerine yazdığını bilmiyordum. Vampirler, hortlaklar ülkemizde çok eskiden beri kullanılan korku ögeleri ve sinema ve edebiyatta da bizden çıkmış çılgın fikirler var vampir kovmak için sarımsak kullanmak gibi :3

    YanıtlaSil