6 Ocak 2024 Cumartesi

BCP ARALIK

 


Blogları Canlandırma Projesi etkinliğimiz ikinci yılını da doldurdu. İnşallah yıllarca devam edeceğiz.

Her ay için seçtiğimiz temada veya temalarda kitap, belgesel, film, dizi, anime, program, podcast, manga, ne olursa okuyor veya izliyoruz.

Aralık ayı teması taze eserler idi. Sinem Sal’ın son romanını seçtim. Mutlulukla okudum.


BEHİCE’NİN YARIM KALAN İŞLERİ

Sinem Sal

Karakarga Yayınları, 230 sayfa

Sinem Sal, aynen Aylin Balboa gibi öncelikle dergilerdeki yazılarıyla tanıdığımız yazarlardan. Ot, Kafa Dergi gibi. 

Dank, Bizim Zamanımız gibi kitaplarını okuduğumuz şair yazar Sal bu yeni romanında yine zeki, esprili, alaycı, komik ve hüzünlü. Genellikle eğitimli, okumuş, büyük şehir insanlarının ortak kültürünü okuyoruz onda. Kadıköy yaşamını anlatıyor bu romanında. Kitaplar, şarkılar, mekanlar, akımlar, ortak dil ve sözcükler tanıdık geliyor. Story’ler, Reels, Tik Tok, her şey var. Güncel, canlı bir dil.

Konu hüzünlü ama mizah kitabı gibi okunuyor. Acı bir mizah. Romanın kahramanı Ayşe Püren, dergide çalışıyor, editör. Annesini kaybediyor. Babası ve erkek kardeşi ile karşılaşmak zorunda kalıyor, miras için. 

Annesinin yaşadığı evin bahçesindeki gül ağacının dibinde annesinin dileklerini yazdığı bir kağıt buluyor, bu nedenle bu evden tek istediği o gül ağacı. Ayşe Püren, annesinin dileklerini yerine getirmeye karar veriyor. Dilekleri yerine getirirken sadece bir anne olarak bildiği kadının bir anne olmak dışında bir insan olduğunu da anlıyor, annesini yeni tanımaya başlıyor, annesini tanırken kendini de tanıyor.

Sinem Sal, içimizden biri olarak hayatlarımızı anlatıyor. Güleriz ağlanacak halimize gibi.

Çok başarılı. Not:4/4

54 yorum:

  1. Sinem Sal, daha önce okumadığım bir yazar. Kitabın ilginç bir konusu var. Okunmaya değer bir kitap olarak düşündüm. Güzel bir tanıtım. Teşekkürler.
    Sanırım bu ay Blogları Canlandırma Projesine sadece iki yazı yazıldı.
    Pazartesi konum hazır, yazacağım. (Ağaç Ev Sohbetleri.)
    BCP için daha sonra sıraya koydum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      yenilerden iyilerden bu yazar. fighting arkadaşımız aralık ayı raporunu yazdı, BCP'nin.

      Sil
  2. Not aldım deep, teşekkürler paylaşım için

    YanıtlaSil
  3. Aslında kitapta hepimizden var biraz gibi 4/4 tam puanlık çok okumak isterim alacağım inşallah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonsuzluk ve ötesi.

      aynen dediğiniz gibi evet :)

      Sil
  4. Kitabı duymamıştım ilgi çekici görünüyor. :)

    YanıtlaSil
  5. Hiç duymamıştım. Ama çok ilgimi çekti. Özellikle güncel olduğunu söylemen. Teşekkürler öneri için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bonheur.

      evet yaaa güncel yazarları okumak iyi oluyor :)

      Sil
  6. Kitabı çok güzel anlatmışsın, teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
  7. Çok ilgimi çekti. Zaten son dönem yerli yazarlardan okumak istiyorum bu yıl.

    YanıtlaSil
  8. bu yıl yaşayan türk yazarların eserlerini okumaya karar vermiştim merak ettim kitabı not aldım teşekkürler. bu yıl hangi temalarla ilglili kitapların okunacağına dair bir liste var mı acaba deepp

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nil.

      o zamansa ahmet büke de oku :) BCP temaları netleşmedi daha :)

      Sil
  9. Güzel bir kitaba benziyor. Arada yeni yazarlara bakmak gerekiyor. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peliş.

      eveey yenileri okumak keyifli oluyol :)

      Sil
  10. Bilmediğim bir yazar...Hem Kadıköy yaşamını anlatması hem de konu bakımından bir hayli ilgimi çekti bu kitap. Listeme ekleyeceğim sevgili deeptone.
    Okuyan gözlerinize sağlık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç.

      evet evet oku ya keyifli roman :)

      Sil
  11. Konusu güzel bir kitaba benziyor Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nurgül k.

      eveet bizim ülke konularından :)

      Sil
  12. Merhaba. Blog panelime giriş yapamıyorum da bu hata sende de var mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilkay.

      olmuş galiba birkaç arkadaşta :)

      Sil
  13. Tamam girebildim. Biliyorsun artık korkuyorum ya. Yine bir şey oldu sandım valla. Aman tahtalara vuruyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilkay.

      evet evet öyle şeyler geçirme aklındaan :)

      Sil
  14. Kadıköy'den mekanlarından bahseden, ismi güzel kitabı sevdim. Tanıtım için teşekkürler, harika bir yazıydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. foto hasta siempre.

      çok keyifli roman çünkü :)

      Sil
  15. Ağaç Ev Sohbetleri ni yazdım. Bu aralar ailece sağlığımız iniş çıkışlı.
    Derin ve Kaplan Bey , her zaman küçük ziyaretler yaparlardı. Umarım sağlık durumlarınız iyidir.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      geçmiş olsun size. iyiyim yaa bazen çevirilerim çok yoğun oluyor ondan işte bikaç gün giremedim bloga :)

      Sil
  16. Listeme alayım bunu da. Acı mizah severim. İnsanı düşünmeye sevk ediyor.

    YanıtlaSil
  17. Selam deep. :) geri döndüm. özlemişim buraları. :) Güncel popüler kültüre değinmesi ilgimi çekti. Konusu daha da çok. :) Paylaşım için teşekkürler <3

    YanıtlaSil
  18. Kitabı hiç bilmiyordum, inceleyeceğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      aylin balboa da öğütlerim :)

      Sil
  19. Selam Derin, "uzun zamandır yoktum, geri döndüm" cümlesini yeniden kurmak için kendimi burada buldum :) Neler oldu? Neler kaçırdım? diyerek bir selam yorumu iliştiriveriyorum, şuracığa...

    YanıtlaSil
  20. Hiç duymadım bu yazarı 😊

    YanıtlaSil
  21. Vay ilginçmiş, merak ettim. Çağdaş yerli hiç okumadım neredeyse, ama buna bakmak istiyorum.
    Ah insanları kaybettikten sonra tanımak ne acı 💔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tefrika.

      yeni yazarları okumak keyifli oluyol :)

      Sil
  22. Konu hüzünlü ama mizah kitabı gibi okunuyor, yazmışsın ya deep senin yazılarına benziyor gibi hissettim.
    Bu arada ben bu kitabı hiç duymamıştım, not alayım. Konusu güzel bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. my real.

      ay hüzünlü olsa da hep komik bitiriyom ivit yaa :) yeni yazarlar iyi yaa :)

      Sil
  23. Sayende yazarı ve kitabı tanımış oldum, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  24. Epeydir Türk yazarlardan kitap okumuyorum.
    Teşekkürler paylaşımın için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir pembesever.

      yerli yeni yazarlar iyi amaa :)

      Sil
  25. Başarılar dilerim. Ülkede yazarlık zor. Kendimden biliyorum yani tanınmamış, ünlü olmayan, ilk kitabı çıkanların şansı çok az, ünlü yazarlarla rekabet etmeleri zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürük ve ben.

      hıhım ivit vallahi haklısın :)

      Sil
  26. Güzel tanıtım olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil