25 Ocak 2024 Perşembe

BLOGLARI CANLANDIRMA PROJESİ 1




Blogları Canlandırma Projemiz devam ediyor. Katılımcı sayısı düşmüş olsa da etkinliğimizi heyecanla ve mutlulukla sürdürüyoruz. Şimdilerde etkinliğimizde yaklaşık 10 katılımcı bulunuyor.

Ocak ayının temaları komedi/mizah/müzik. Kitap, dergi, webtoon, manga, film, dizi, şov, anime, her türlü katılabiliyoruz. Okuyarak, izleyerek, dinleyerek.

Bu yıl, temaları her ay ayrı ayrı seçeceğiz. Şubat ayı henüz belli değil ama yakında belli olur.

Ocak ayı temalarının üçüne de katıldım. Anime, kitap, dizi ile.


KOMEDİ

JAPON MANGA UYARLAMASI ANİMELER

MELEK KOMŞUM BENİ ŞIMARTIYOR

Otonari No Tenshi-Sama Ni Itsu No Ma Ni Ka Dame-Ningen Ni Sareteita Ken

2023 yılı 12 bölümlü komedi/romantik/lise dizisi.

Mahiru okulun popüler güzel kızı, güzelliği bir melek gibi. Amane ise okuldaki sıradan bir oğlan. İkisi de okul civarında bir apartmanda oturuyorlar. Amane bir gün yağmurda Mahiru’ya şemsiye verince birbirlerini tanıyorlar, arkadaş oluyorlar. Mahiru, Amane’ye yemekler yapıyor, arkadaşlıkları yemek yemek üzerine kurulu. Kız çalışkan, oğlan ortalama. Dizi boyunca arkadaşlıkları gelişiyor, çok iyi iki arkadaş oluyorlar. Aslında birbirlerini karşı cins olarak da sevseler de bunun farkına varmıyorlar. Masum, tatlı, olaysız dizilerden. Not:4/4


APTAL MELEK ŞEYTANLA DANS EDİYOR

Oroka Na Tenshi Wa Akuma To Odoru

2024 yılı 12 bölümlü komedi/fantastik/lise dizisi.

Akutsu bir iblis ve dünyaya geliyor, bir okulda öğrenci oluyor. Amacı kendine yardımcı olacak insanlar seçmek, meleklerle savaşmak için. Lisede bir de bir kız var, Amane, bu kız ise bir melek. Bu ikisi arkadaş olurlar. Aslında birbirlerine rakiptirler. Akatsu, Amane’ye aşık olur. Misyonu tehlikeye girer, çünkü bir düşmana aşık olmuştur. Not:4/4


YILDIZ TELEPATİSİ

Hoshikuzu Telepath

2023 yılı 12 bölümlü komedi/bilimkurgu/lise dizisi.

Umika hayalci bir kız, başka dünyaları, uzaylıları, roketleri hayal ediyor, okul arkadaşları ile anlaşamıyor, herkes de onun uzay merakı ile alay ediyor. Akeuchi de okula yeni nakil olan bir kız ve o uzaylı. Ancak dünyaya gelince hafızası siliniyor. Akeuchi, telepati yoluyla zihinleri okuyabiliyor. Okul arkadaşları onun uzaylı olduğuna inanmıyor ama Umika ona inanıyor. Akeuchi Umika ile birlikte roket ile uzaya gitmeyi planlıyor, Umika’nın da hayali bu zaten. Not:4/4

Not: Üstteki foto bu diziden, Umika.





MİZAH

THE FAR SIDE GALLERY 2

Gary Larson

Larson, A.B.D.’li ünlü bir karikatürist. Far Side kitap serisi ile tanınıyor en çok. Çizgileri basit, sade, esprileri de.

Hayvanlarla ilgili esprileri çok eğlenceli. Örneğin, İçgüdülerinize Güvenin adlı bir kişisel gelişim kitabı okuyan bir yırtıcı hayvan gibi. Veya vampirler parti veriyorlar ama bir tanesinin aynada yansıması görünüyor, tabii o bir hain vampir.

Yerli karikatüristlerden Selçuk Erdem, Erdil Yaşaroğlu'nun ondan ilham aldığı söyleniyor. Çizgileri de esprileri de geçekten Larson’a çok benziyor onların.

Bu kitabın önsözünde Stephen King gülmekten öleceksiniz diyor. Çizerin kitapları ülkemizde de bulunabiliyor. Not:4/4





MÜZİK

RAFFA

2023 İtalyan belgesel/biyografi müzik dizisi.

Yaklaşık birer saatlik 3 bölümlü dizide İtalyanların efsane olmuş şarkıcı/dansçı/sunucu/şov kızı Raffaella Carra’nın yaşamı anlatılıyor, gerçek görüntülerle. Birçok İtalyan film yönetmeni, şarkıcısı, oyuncusu, TV çalışanı da Raffa’yı anlatıyor bize.

Konser, TV görüntüleri, röportajlar eşliğinde. Enerjisi, şirinliği, dansları ile çok sevilen sanatçının bu belgeseli mutlulukla ve merakla izleniyor. Not:4/4

47 yorum:

  1. Not aldım deep, kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Animeler değişikmiş, çizimlerine baktım da biraz çocuksu geldi karakterler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu özkan.

      çocuksu dizileri seviyoom :)

      Sil
  3. Ben de bu ara izleyecek anime arıyordum. İyi oldu bunları gördüğüm. Bakayım bir ara. Teşekkürler efeniim:))

    YanıtlaSil
  4. Yıldız telepatisi ilgimi çekti 😍
    Raffaela tanımıyorum 🫢
    Fırsat bulursam bakacağım.
    Ay deep buna ben de katılayım dedim ama bakalım ben ne bulup ne yazacağım 😅
    Hani dizi/film neyse de müzik bende I ıhh çok eksiğim o dalga 😅😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. my real.

      ayolcum tek bir temaya katılsan yeter. genelde öyle yapıyoruz. bu ay hepsinden yazdım sadece. normalda :) temalardan birinden seçiyoruz sadece komedi veya mizah gibi, yanii hepsinden bişiler yapman gerenkmiyor :)

      Sil
    2. Yaaa komedi yazarım ki o zaman yarın 🥳

      Sil
    3. my real.

      eveeey hıhıms :)

      Sil
    4. Deepsii şimdi bizim yazan herkesi ziyaret etmemiz gerekiyor yaaa ben kimin yazdığını nereden bileceğim?

      Sil
    5. my real.

      her ay rapor yazıyoruz. o raporda o ay yazanların linki oluyor :)

      https://okurixx.blogspot.com/2024/01/2023-bcp-yl-sonu-raporu.html

      bak örnek :) okurix te eski ayların raporları da var, bazıları da fighting de :) şubat temaları daaa yalnızlık/dostluk/kardeşlik/sevgililer günü :)

      Sil
    6. Yaaa Şubat konusu tam benlik! Böyle komedi mizah falan biraz zor olduydu.
      Temem okurixx'e bakacağım.
      tenküüü

      Sil
  5. animeler çok şirin göünüyor :) kitabın çizgileri tutankamon çizgifilmini hatırlattı alakası yok konusunun ama ay çok severdim onu yaa :)

    YanıtlaSil
  6. Öneriler gayet güzel. Birde tek değil her yönden inceleme yapmışın tebrik ederim. 😊

    YanıtlaSil
  7. Ben de uzaylı komedili anime yazcam oleey!
    Animler çok şirin ve romantik. Ben daha çok genç/yetişkin erkeklere yönelik çıkan (shounen/seinen) aksiyonlu şeyler bakıyorum. Senede birkaç defa romantik hisseder ve ararım hehe.
    Çizgi romanın önsözünü Stephan King'in yazmasına bittim :D Şahane. Aa Selçuk Erdem'in çizgisine bakınca, gerçekten de etkilendiği belli oluyor. Sevdim bunu.
    Tenkyuu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tefrika.

      shouzo seviyom ben deee :) eveey o amcadan etkilenmiş :)

      Sil
  8. Anime izlemek eskisi gibi sarmiyor ya, ben animeleri en çok bu kadar popüler diilken severdim :) Hasbelkader anime izleyen biri bulunca sevindiğimiz o eski güzel günler ahsjdjfjf Üç kişiden dördü animeci olunca sıkıldım artık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük kara balık.

      Ooooo pekuuu hime chan :)

      Sil
  9. Sayfayı okuya okuya kaydırırken Raffaella Carra'nın fotoğrafını görünce nasıl da heyecanlandım. Çok severim kendilerini. İlk fırsatta belgeselini izlerim tabii ki. Eski günlerini yad ederiz sanatçıyla. :)
    Haber ve paylaşım için teşekkür ediyorum sevgili deeptone.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç.

      raffa ne tatlı ve başarılı biriymiş :)

      Sil
  10. Animelere ara verdim şu aralar, bakarım ama sonra hoşlar... Bu blogları canlandırma projesi de baya sürdü ha ne güzel:) ben kendimi belli şeylerle sınırlayamıyorum çok, o yüzden katılamıyorum buna :)

    YanıtlaSil
  11. BCP! Maziye gittim yine, Derin. Ne günlerdi. Ah be...

    YanıtlaSil
  12. Melek Komşum Beni Şımartıyor ve Gary Larson hoşuma gitti Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      güzel ikisi de ivit :)

      Sil
  13. Aaa ben bu etkinliği ilk kez görüyorum :/ Mim gibi anlamam uzun sürmez ve yanlış yapmam umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kırmızı ruh.

      her ay temalar oluyor. o temalarda kitap dergi belgesel şov film dizi manga anime okuyor veya izliyoruz ve yazıyoruz bir sonraki ayın ilk haftasında :) şubat ayı temaları yalnızlık dostluk kardeşlik sevgililer günü :) şubat sonunda yazıcaz bloglarımızda okuduklarımızı veya izlediklerimizi :) temalardan birini veya hepsini seçebiliriz :)

      Sil
  14. Özlemişim yazılarını Deeptone .Maşallah buralar sayende yeniden yeşillenmiş ❤️🥰

    YanıtlaSil
  15. Bloglara destek olsun diye bir sürü blogu gezip yorum yazıyorum 2-3 kişi dönüş yapıyor. Çoğunu sileceğim artık okuma listemden. Hepimizin zamanı aynı oranda kıymetli.

    YanıtlaSil
  16. Animasyonların konuları tatlı bir sezon bir oturuşta seyredilir. Raffa dizisi de kesinlikle bizi geçmişi ışınlayacak. Çocukluk yıllarımda gazetelerde resimleri çıkardı sanatçının. Bir dönem çok popülerdi.
    2024'ün ilk BCP yazısı hayırlı olsun deep, emeğine sağlık💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      bu bcp etkinliği iyi oldu yaaa çok faydalı oldu :)

      Sil
  17. Animelerin hepsini ilk defa duyuyorum. Gary Larson ın çizimlerini de merak ettim şimdi bak. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okurix.

      animeler biricik. larson çok iyi yaa. netten de bakabilirsin karikatürlerine :)

      Sil
  18. İyi ki hatırlattın Derin. İlk yayınladığında paylaşımını okumuş hatta hemen yorum yazayım demiştim. Hatta üç konuya da değinmeni kutlamak istemiştim. Bu aralar iki günümüz hastanede geçince dalgınlıkla yorum yazdığımı düşünmüşüm. Affedersin.
    Uygun bir zaman aralığında önerilen dizi ve filmlere bakmak istiyorum.
    Yabancı olduğum konularda hemen yazamıyorum,
    Emeklerine teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      hıhım geçmiş olsun. carra var diye demiştim. belki eskiden tanımışsınızdır diye :)

      Sil
  19. Kocalarından intikam alan aldatılmış kadın konulu kdrama sarmalından kurtaracak tavsiyelerden oluşan bir liste :D Sarılıyorum kovcaman

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oh yoon joo.

      ya o kadar çok dizi var kiiii yaaa :)

      Sil
  20. Beni de canlandır :))) uğrayamoyorum buralara ya okul yüzünden ://

    YanıtlaSil