14 Ekim 2024 Pazartesi

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 269



Ağaç Ev Sohbetlerimiz devam ediyor. Her hafta bir sohbet konusu buluyor ve o konuda yazıyoruz. Herkes yazabilir, herkes sohbet konusu bulabilir. Her Pazartesi yazıyoruz.

Haftanın konusu: "Zararlı olduğunu bile bile neden şekerli gazlı içeceklerden vazgeçemiyoruz?"

Gazoz, Fransızca gazlı su oluyor. Gas d'eau gibi bişey. Supangle de öle. Soup d'Anglese. İngiliz çorbası demişler Yani herkes şeker seviyor bu dümyada.

Meyveli soda, kola, meyve suları, enerji içecekleri, hepimiz bir şekilde tüketiyoruz. Bunlar olmazsa geriye ayran, su, sade soda filan kalıyor. Hiçbiri tatlı değil.

Şekerli içecekleri bulmak, içmek çok kolay, her yerde var. Reklam da çok. Bizi fena kandırsalar da içiyoruz işte. Pidecide bile yani kola mı ayran mı diye sorarlar.

Her yerde reklam var. Enerjik, başarılı, popüler olmak için bunları içmemiz gerekiyor gibi şartlanıyoruz, özellikle ergenler iyi şartlanıyor.

Belki şekerin zararı üzerine de bol reklam, bol billboard olmalı. Şekerli içecek şirketlerinin de zararlı içecekleri faydalıymış gibi göstermeleri belki hukuken yasaklanmalı.

Özellikle eğitim kurumlarında yasaklanmalı. Derslerde öğretilmeli. Uzun dönemde sağlıklı olmak için şeker kullanılmaması öğretilmeli.

Yani eğitim ve yasalarla azaltılabilir. Yoksa biz vazgeçemiyoruz.

İsteyen ve zamanı olanlar yazsın işteee!

9 yorum:

  1. Ben ayran ve kefir severim en çok :) naçizane cevabimsa caanim dopamin ayarlarimizla oynadılar mutlu olmak için şekere sariyoruz şekerim :)) bir çorba olarak supangle hmm ona da bayilirimss. Şaka bir yana ben suna cok katilirim yaa her gıda zehirdir önemli olan dozu yanii :)

    YanıtlaSil
  2. Evet zararlı şeyleri yararlı gibi pazarlamak hiç etik değil ve yaptırımı da olmalı. Aslında dişimizi sıkıp yemesek, içmesek zararlı şeyleri oluyor. Tel taktığım dönemde çok sağlıklı besleniyordum. Sonra yine bozdum. Şimdi asla dikkat etmiyorum malesef... O zamanlar canım da istemezdi bu arada. Vücudu alıştırınca devam ediyorsun. Hatta tadını bile unuttuğundan istemiyorsun. 21 gün kuralıyla bırakılır belki. İrade diyelim.

    YanıtlaSil
  3. Çocukken içerdim kola. Büyüyünce sadece arada bir mangal yerken aradım. Soğuk içecek olarak limonlu soda içerdim. Arkadaşım mineral eksiklikleri için sade maden suyu önerince hiç sevmesem de ona başladım. Sonra bir de baktım bağımlısı olmuşum. Limonlu sodayi içince şerbet gibi geldi, korkunç. Şekerli içeceklerle de kahvaltılarla da aram yok pek. Sade Maden suyu, ayran ile yaşayabiliyorum şükür 🥳 kola içmeyin kola zararlı 😂

    YanıtlaSil
  4. Ah ah konu yine beni üzdü üzülüverir bir durumdayız çünkü bu konu hakkında yazı yazmıştım konu tıp ile ilgiliydi bunada değinmiştim yani genel konu yediklerimizin zararlı olduğuydu sorduğunuz soruya gelirsek cevap çok basit “GLİKOZ” ve yanındaki katkı maddeleri o glikoz denen şey bize bağımlılık yapan beyni uyuşturan çok ama çok tehlikeli bir madde halbuki doğal ürünler öylemi bir çay kaşığı market balı yiyin birde bir tatlı kaşığı Petek bal bakın bakalım hangisi hemen kesiyor yani size tatlı ihtiyacını gideriyor tabiki Petek balı market balını ye ye yinede kesmez yedikçe yersin bu seferde şekerden komaya girersin Allah korusun tabiki rabbim kimseye yaşatmasın ben bu yaşımda yaşadım beni geçtim küçücük çocuklarımızda şeker hastalığı var yaa yıllarönce böyle bişey deseler inanmazdım gel görki o duruma geldik
    …..ballar reçeller çikolatalar içecekler hepsi yalan kendi elimizle yapıp yediğimiz arının getirip önümüze koyduğu o doğal bal ile bunlar bir olmuyor işte evde kompostomuzu kendimiz yapsak ki şükürler olsun İstanbul’da hala evinde salçasını tarhanasını kompostosunu reçelini pek ezini yapan çok kadınımız var onlarda olmasa ….hala şaşkınlıkla izlerim o reklamları diyorlar ya işte şuralarda yetişen peynirler sizlere sunuluyor öyle yetişmiş böyle olmuş nekadar yalancısınız diyorum izlerken gerçekten sanki bilmiyoruz fabrikada üretildiğini içine neler kattığınızı boş yere reklam çekiyorsunuz yaa işte göz boyamak için bunlar zaten tvler beyni uyuşturuyor bunlar da uyuşan beyne yalanları gerçek gibi gösterip inandırıyorlar
    En üzücü kısmında köyde elleriyle çalışıp çabalayan insanımızın hakkını yiyorlar ya ne olur sanki bıraksalar şu fabrikaları yalan reklamlar yerine gitseler köydeki insanlarımız ile çalışsalar o reklamları gerçekten çekseler yalansız dolansız el yapımı hakiki doğal olan ile beslensek size gerçekten söylüyorum beş altı yıl içinde ne hastalık kalır ne bişey bu hastalıklar ölümler neden olduğunu hepimiz iyi biliyoruz geçen gün haber izlerken gördüm bir taşlı amca ile teyze sırf mağaranın içi serin olduğu için yaptıkları özel otlu peynirler burada iyi fermante oluyormuş çömlekleri bidonlara basıp peyniri o mağaralara çıkıp oralara koyuyorlar ama mağaraları görmeniz gerekiyor yani insan korkar çıkmaya çok yükseklere tırmanıyorlar bide oyuk şeklinde girişi var mağaranı. Ağzı aşağı doğru bir çukura iner gibi düz bir girişi olsa anlıcama ama serin olması muhtemelen özellikle yerin altına doğru bir girişi olmasından .. velhasılkelam o insanlar orda ne zahmetlerle uğraşsın dursun burda insanımız hem doğayı o fabrikalarla kirletsin hemde bizim vücutlarımızı zehirlesinler ne acı bir durum bizde bağımlı hale geldik nekadar dikkat etmekte hazıra konmaya alıştık genlerimizi bozmayı başardılar rabbim sonumuzu hayr eylesin gidişatımız ne olur bilmem ama devletinizin el koyması şart bu duruma eğitim konusunda da çok haklısınız aslında biyoloji derslerinde falan fen derslerinde zararlı ve yararlı besinleri anlatıyorlar ama nekadar zarar verdiğini birde çok gerçekçi yanlarından bahsedilse en önemlisi reklamlarda Dalan yapılsa bu işte reklamcılar kazanamayacağı için olay tamamen parasal yönünden değerlendiriliyor sırf şu paragözlülük yüzünden bu hallere düşmedik mi zaten😔😔😔

    YanıtlaSil
  5. Alışkanlıklar, popülerlik takıntısı. Özellikle gazlı içecekleri tüketmek popüler oldu.

    YanıtlaSil
  6. şekerli içeçek içmiyorum genelde ama üç beş ayda bir kez kola tükettiğim oluyor. ben genelde ayran tercih ederim ama çabuk uykumu getiriyor bayılacak duruma geliyorum uykudan ve bu tüm günümü etkileyebiliyor çok acayip bir durum. o yüzden ikinci seçenek sade maden suyu oluyor onu da tatlandırmak istersem içine limon sıkıyorum. limonlusunu almak bana doğru gelmiyor çünkü içinde gerçek limon yerine tatlandırıcı ve şeker var sade maden suyuna gerçek limon sıkmak güzel. o da yoksa çay kahve devam :)

    YanıtlaSil
  7. Kendimi bildim bileli kolacı değil ayrancıyım :) Eskiden Fanta içerdim, ama çaydaki şekeri bırakınca onu da içemez oldum. Zorlasam kolayı en fazla üç yudum içebiliyorum, vücudum reddediyor. Ama tatlılar için aynı şeyi söyleyemem :) Soup d'Anglese olsun, diğerleri olsun seviyorum ama az yemeğe çalışıyorum.
    Dört yanımızı kuşatan reklamlarla satın almaya teşvik edilen şeyler genelde zararlı. Kapitalizm böyle bir şey. Şekerli içeceği ya da cipsleri yasaklamazlar ki... Önce pazara sürüyorlar, sonra zararları ortaya çıkınca ilaçlar ve doğal ürünler satmaya başlıyorlar. Yeter ki birileri para kazansın... Hayatın her alanında minimalizm şart :)

    YanıtlaSil
  8. Çünkü onlar bizi ele geçirmeyi başarıp üstelik bağımlı da kılıyorlar. Ben küçükken babaneme derdim ki namaz kılarken kolayı icat edene de dua eder misin. Şimdi o talepte bulunamıyorum, artık babanne yok, ama kolayı da belki de bu sepeple pek aramıyorum, arada bir ararsam da litrelik şişeyi bitirmeden duramıyorum yine de... O nedenle dolapta ve evdeki herhangi bir yerde de saklamıyorum, eğer saklarsam akibeti kötü onu da biliyorum:))

    YanıtlaSil
  9. Gazoz uzun zamandır içmiyorum. İçinde alkol kullanıldığı söylentisini duyduğumdan beri. Aromalı şeylerden de uzak duruyorum bu sebepten. Ama şekeri biraz azaltsam da tamamen hayattan çıkarmak zor.

    YanıtlaSil