4 Ekim 2024 Cuma

GLAZELİ TOFU KIZARTMASI

 



Malzemeler:

Bir paket tofu

Bir yemek kaşığı nişasta

Bir tatlı kaşığı pul biber

Göz kararı keten tohumu

Göz kararı susam

2 yemek kaşığı soya sosu

1 yemek kaşığı esmer şeker veya toz şeker

1 tatlı kaşığı Hindistan cevizi yağı (yoksa susam yağı veya zeytinyağı)

İstersen biraz sirke, ben koymadım, istersen salça, ben koymadım, istersen biraz su, ben koymadım, istersen biraz brokoli, ben koymadım

Bir çay kaşığı toz zencefil veya zerdeçal

İsteğe göre köri

2 diş rende sarımsak

1 çay kaşığı kekik

1 adet kapya biber



Yapılışı:

Tofuyu istediğin büyüklükte küp küp kes. Peçete ile suyunu süz, iyice. 15-20 dakika tofular süzülecek.

Sos için; tüm baharatlar ve soya sosu, hepsini karıştır, kapya biber istediğin boyutta kes, sosa karıştır.

Süzülen tofuları da bu karışımın içine at.

Sonra tofuları bu karışımın içinden tek tek alıp tavaya koy ve kızart. Her yönlerini kızart. Tofular birbirlerine yapışmasınlar.

Kızaran tofuları servis tabağına al.

Aynı tavada sosun geri kalanını, sebzeleri sotele ve sonra da tofuların üzerine dök.

Glazeli sözcüğü de sosundan dolayı biraz parlak duruyor, ordan geliyor. Bu yemek, Asya usulü vegan yemeklerden.

Not: Daha önce Green Curry yemeğini yapmıştım, bir Tayland yemeği (bloğumda mutfak başlığında, Ekim 23). O sulu yemekti. Köri, reyhan, yeşil bir yemekti. O da güzeldi. Bu ise kızartması, bu da güzel.




14 yorum:

  1. Ya bu torunun tadını çok merak ediyorum. Nasıl bir şey bizim mutfaktan neye benziyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tefrika.

      peynir, tavuk, helva, soya karışımı bir tadı var :)

      Sil
    2. oops... merak etmese miydim fsdfjdkf ileride bir gün deneyeceğim o zamann

      Sil
  2. Hiç denemediğim bir tat...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ada denizi.

      uzak doğu mutfağı :) biz orta doğuyuz ivit :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. beyda.

      migrosta var. nette de bir dolu tarifi var. tek başına kendisi lezzetli sayılmaz. yemek halinde veya sosla lezzetli :) tavuk yemeği gibi oluyor biraz. önceki tarifim sulu yemek olan çok lezzetli örneğin. ama köri safran sevenlere :)

      Sil
    2. Deneyeyim bakayım. Sosla nasıl olacak? Teşekkürler:)

      Sil
    3. beyda.

      güzel oluuur :)

      Sil
  4. Eşime diyiverim de yapsın. Yeni lezzetileri yapmayı da tatmayı da çok sever😊🤚

    YanıtlaSil
  5. Ben tofuyu pek tutmadım. Sütten yapılan peynirin yerini tutmuyor. :)

    YanıtlaSil
  6. Japon animelerinde görüp merak ettiğim ve hiç yemediğim Tofu :) tadını gerçekten merak ediyorum

    YanıtlaSil
  7. Ramen ve sushiden ötesine geçmedim ben henüz :)) tofudan cicis kedi ismi olur amaa ^^

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar.
    Bizim mutfağımızın tanımadığı bir ürün kızartmasını paylaşarak bizlere tanıtmış oldunuz. Çok teşekkür ederim. Tofu ismini ilk defa duydum ve hatta eşime de tofuyu bilip bilmediğini sordum. İsmini duyduğunu söyledi, ama neyin nesi olduğunu bilmediğini söyledi. Biz de merak ettik şimdi tofuyu. Derinlemesine bir inceleme yaparız. Ancak, kızartma deyince bizim yasaklarımız arasında bir pişirme yöntemidir kızartma. Yaşımız ve hastalıklarımız nedeniyle tabi. Yaşı genç olanlar kontrollü bir şekilde abartmadan tüketebilirler.
    Tofu ile ilgili verdiğiniz tanıtım ve bilgiler için teşekkür ederim. Emeğinize ve gönlünüze sağlık.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil