19 Ekim 2019 Cumartesi

Heartland





Kanada CBC Kanalı aile dizisi. 13. sezonu şu anda devam ediyor. Netflix’de de yayınlanmakta. İlk 11 sezon nette bulunabiliyor, Netflix dışında da. 12. sezon Netflix dışında henüz dilimize çevrilmedi. 13. sezon da Netflix de var, onun dışındaki kaynaklarda henüz çevrilmedi, dilimize.

Kanada’nın Alberta bölgesinde geçen dizide Heartland adlı bir at çiftliği var. Bu çiftlikte de kuşaktan kuşağa yaşayan bir aile. Büyükbaba Jack, karısını ve kızını kaybetmiş, iki torunu Lou ve Amy ile yaşıyor. Lou iş, pazarlama konularında başarılı, Amy ise atlarda.

Amy’nin annesi Marion da atlarla ilgilenen birisi, zamanında. Yani atları terbiye eden, rahatlatan, gevşeten, yumuşatan, onlarla konuşan bir Horse Whisperer (Atlara Fısıldayan Kişi). Amy de annesi gibi. Atlara iyi geliyor. Ailede ayrıca at sporları, rodeo gelenekleri de var.

Alberta, soğuk, karlı bir bölge. Doğa da önemli dizide. Dizi, aynı adlı bir roman serisinden uyarlama. Oyunculardan bazıları da o yörenin insanı olup da tiyatrocu, oyuncu olan kişiler. Yani atlarla yakınlar zaten. Yerel müzikler de iyi ve oyuncular da aynı zamanda müzisyen. Yöredeki gerçek festivaller, yarışmalar, kermesler dizinin konusu oluyor. Bu yönden dizinin kurgu olduğuna inanası bile gelmiyor insanın. Üstelik de 13 yıldır devam eden dizi bu aileyi insana kendi ailesi gibi hissettiriyor. Yıllar geçiyor, saçlar beyazlaşıyor. Atlar söz konusu olduğu için dizinin çekimi de kolay değil. Dizide kullanılan atlar da mükemmel ve başroldeler.

Jack, Amy, Lou, iki kızın babaları Tim, yani Bartlett ailesi ve Fleming aileleri (Tim Fleming nedeniyle) bu çiftlikte yaşıyor ve çalışıyorlar. Amy, atları terbiye ediyor. Zaman içinde aileleri büyüyor, aşklar, evlilikler, yeni gelenler, arkadaşlar, işçiler, çalışanlarla geniş bir topluluk oluyorlar.

Öncelikle aile olmaları önemli. Dizide çizgi dışı, ters, düzgün olmayan hiçbirşey yok. Çok temiz ve tatlı, duygusal, komik, dramatik bir dizi. Ailenin birlikte yaşama uğraşı, dertleri, mutlulukları. İyi kalpli, iyi niyetli dizilerden.

Konu, oyuncular, doğa, müzik ve atlar, her şey mükemmel ve insancıl bu dizide. İnşallah yıllarca devam eder. Kendinizi iyi hissettiren dizilerden. Ağlayarak, gülerek, duygulanarak izleniyor.

52 yorum:

  1. Arkadaki şapkalı elemanı görünce Dallas dizisi sandım bir an. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizli pencere.

      hımmm dallas o da çiftlik de miiii :)

      Sil
  2. Bizim Arka Sokaklar dizisi gibi çocuklar büyür aktörler yaşlanır atlar için bir şey diyemeyeceğim =))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tarif dünyam.

      eveet uzun diziler bence bu yüzden güzel oluyoo :)

      Sil
  3. Ailecek izlenilebilecek nadir dizilerden öyleyse. :) 13 sezon olması beni çok şaşırttı. Demek ki baya tutulmuş ve sevilmiş bir dizi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir pembeseber.

      evet aile çiftlik dizisi. halen de sürüyor işallah hep sürer. evet sevilen dizi. ay benim en sevdiğim dizi oldu bu. how ı met your mother'dan daha çok sevdiğim ilk dizi yaa :) bi dene. mutluluk veriyooo :)

      Sil
  4. Güzel bir diziye benziyor, aile dizilerini severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğitim pınarı.

      nefis nefis. gelmiş geçmiş en sevdiğim dizi olduuu :)

      Sil
    2. Yapma ya.... o derece yani.

      Sil
  5. Birde bizim Arka Sokaklar’a laf ederler kaç yıl oldu diye. Al işte kaç yıldır devam eden yabancı dizi 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      evet amerika avrupa dizileri kısa olur genelde. bu evet çok uzun :)

      Sil
  6. Samimi aile dizilerini seviyorum ama 13 sezon olması gözümü korkutmadı değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük hanım.

      ay çok güzel bu dizi, yazın başladım, yavaş yavaş izledim bitmesin diyeee :) e tabii sen şimdi izlemeee :)

      Sil
    2. Aynen şimdi başlasam sınava kadar anca biter :D

      Sil
    3. küçük hanım.

      eveeey :)

      Sil
  7. aile dizilerini severim :)

    YanıtlaSil
  8. Benim de aklıma ilk önce Dallas geldi ama Dallas pis entrikalı bi diziymiş.:)
    Heartland ne güzel isim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kedikedikedi.

      evet ismi de dizi de çokzel yaaa :)

      Sil
  9. Ayyyyy tam benlikmiş dizi , atlar en sevdiklerim birde kediler ve oğlaklar , hayalimin de bu şirinler ile dolu şehirden uzakta bir çiftliğimin olması :D Kanada zaten çok güzel bir ülke küçüklük hayalim kanada da yaşamaktı , animeler vardı kanada da geçen o yüzden hep bunlar :D
    Şimdi ben de black-ish ve tale of nokdu izliyorum , black-ish'in çevirisi yok bende Allahım nolur anlıyım diye diye izliyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saliha.

      ah işallah olur hayalin. bu dizideki atlar öyle güzel kii, eğitimli hepsisi :) kanada evet en uygar ülke herhaldeee ve doğası da güzeel :) kanada animesi bi bakayım ben daaa :) ha haa iki diziyi de duymadım bi bakıyım. anlarsın ki yiaa :)

      Sil
  10. this show looks very good :) now following!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. natalie leung.

      yes, great show :) thanx :)

      Sil
  11. Kanada farklı ve ilginç bir ülke 😊 bazen çekilen ülkeler yada mevsimler için izliyorum 😊 not aldım Deep ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      evet kanada yaşanacak ülke yaa :)

      Sil
  12. siz diziyi anlatırken aklıma küçük ev geldi nasıl da severdim o diziyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzman amatör.

      küçük ev baktım nette minnoşmuş :)

      Sil
  13. vay vay 12 sezon baya uzun.Küçükler büyümüş, büyükler daha büyümüş:)Bizim Arka Sokaklar gibi. Bende resimden Dallas dizisini anımsadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mehtap.

      evet uzun ya ne güzel işteee :) arka sokaklar izlemedim ama ivit uzun dizi hıhım :)

      Sil
  14. Severim sanki, rahatlatan bir diziye benziyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak.

      eveet aynen rahatlatan diziii :)

      Sil
  15. Böyle dizilerle gelin bana :p netflix var bizde de artıkım yuppiii bakarım kızz ben buna. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demirlady.

      eveet netflix'de tamamı var. ay öyle güzel bir dizi kiii :)

      Sil
  16. Oldukça uzun soluklu bir diziymiş.

    YanıtlaSil
  17. bayılıyorum böyle dizilere.. bakayım... bu arada ben önceki postta kaldım... kelly clarkson " a moment like this" dinliyorum.. ayyy çok tatlı... 90lar yaaaa >;<

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren.

      ya bu dizi nefis nefis valla :) clarkson de mi amaa evet evet :)

      Sil
  18. ya bak deep diziye başalamak istemiyorum o zaman işte aklım fikrim dizilerde kalacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevkoz.

      tımıms izleme ya bu çok güzel ama aklında olsuuun :)

      Sil
  19. ilkay özgür.

    gelmiş geçmiş en sevdiğim yabancı dizi olduuu :) (kore dışında tabii :)

    YanıtlaSil
  20. ay ben de izlemeye başladım bunu çook sevdim :) yörenin olduğu gibi yansıtılması yani gelenekler falan ne güzel düşünülmüş, yerel oyuncular olması da iyi bir detay bence ve atlar muazzam yaa :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      evet yaaa her şey güzel insanlar da atlar da doğa da yaşam daaa :)

      Sil
  21. Dizi güzele benziyor ama böyle sezon sayısı fazl aolan dizileri seyredemiyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze e e.

      hımmm ama öyle güzel kuğğğ :)

      Sil
  22. Böyle diziler kalmadi sanıyordum hemde 13 yıldır varmış paylaştığın için teşekkürler deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük dünya.

      ya öyle güzel dizi kiiiii :)

      Sil
  23. Hiç görmedim netflixte, bakayım nasılmış 😉

    YanıtlaSil
  24. Ayyyyy deep başladım diziye , ilk sezonu bitirmek üzereyim bugün biter herhalde :D çoooookkkk güzel ya :D atlar , çiftlik , dağlar , kanada zaten çok güzelll :D aile ilişkileri , karakterlerin gelişimini izlemekte çok keyifli , özelliklede Ty 'ın karakter gelişimini izlemek çok güzel , ilk bölümden beri çok değişti , minnoş bir şey oldu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saliha.

      ay çok sevindim izlemene ve sevmene. evet demişsitn atları seviyom demiştin. eveet doğa aile atlar her şey o kadar güzel ki. ya ben aylarca izledim yazın kendi ailem gibi oldular valla. ty evet en tatlişlerden, amy de öyle, ay ikisi zaten en hoşlar dizide, caleb de pek hoş, dede de. aslında hepsi iyiler. ohooo bak neler neler olcak başka insanlar da olcak. mutluluk veriyo dizi veee huxur veriyooo :) şarkısı da çok güzeeel :)

      Sil
  25. Yoğun iş çıkışlarında doğal ortamlarıyla bir nebze rahatlamak için başladım diziye. Sonra şiddet, kan, kötü ilişkilerin olmadığı, aile hayatında sevgi-saygı-dürüstlük ve paylaşımın çok önemsendiği, asla yüksek sesle konuşulmadığı, bolca empati yaparak ve sürekli aldıkları kararları sorgulayıp her zaman özür dileyerek geri adım atabilen, tüm aile fertlerinin görevlerini yüksek sorumluluk bilinciyle yerine getirdiği, çocukların ebeveynlerinden istemek yerine kendileri çalışarak kazançlarıyla bir şeyler elde ettikleri, tripsiz, nazsız, yanlış anlamasız bu diziyi çok sevdim. Hele büyükbabanın mutfakta tabak kuruladığı sahnelerde kendi büyük ebeveynlerimizin bıkkın ve aristokrat hallerini düşündüm. Bu dizide temel ilke: Kimse kimseyi sırtında taşımak zorunda değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. unknown.

      evet haklısınız. benim de gelmiş geçmiş en sevdiğim dizi oldu bu. how ı met your mother ile birlikte. henüz 12 ve 13. sezonları izleyemedim. çevirisi yok henüz. onları da izlerim inşallah ve sanırım bu diziyi arada sırada açıp izlerim artık. huzur veriyor :)

      Sil