13 Ekim 2019 Pazar

En Sevdiğim Filmler 2






Sonbahar

Özcan Alper, 2008

Onur Saylak, Megi Kobaladze

Türk sinemasının 2000’lerdeki en iyi filmlerinden, büyük olasılıkla da en iyisi. Yönetmenin de ilk filmi. Ödül alan filmde yönetmenin kendi yaşamından da izler var. Doğu Karadeniz’de, Hopa yöresinde geçen filmde Karadeniz bölgesi de bir anlamda başrolde. Yerel oyuncular da rol alıyor. Hastalığı nedeniyle hapisten salınan ve geçmişi politik olan bir adam memleketine döner. Biraz durgun, hüzünlü bir adamdır. Memleketinde hem geçmişle hem bugünle yaşamak durumundadır. Yeniden yaşamaya çalışır ve bir yandan da ölecektir. Bir Gürcü kıza aşık olur. Ama bir gelecekleri de yoktur onların. Sade, duru, doğal, gerçekçi film.






Hokkabaz

Cem Yılmaz, 2006

Cem Yılmaz’dan hoş bir duygusal dram. Konu yumuşak, biraz hüzünlü, biraz komik ve alçakgönüllü. Kendini bir sihirbaz sanan ama çok da yetenekli olmayan bir hokkabaz, yardımcısı, babası, yola çıkarlar. Şehir şehir gezip gösteri yaparlar. Hem işlerinde hem de aralarındaki ilişkilerde çok da başarılı olamazlar. Sevimli, yumuşak, iddiasız bir film. İzlemesi keyifli.







Fasulye

Bora Tekay, 2000

Bülent Kayabaş, Burak Sergen

Sinemamızın unutulmaz komedilerinden. Film adeta bir espri bombası. Kara mizah. Bir tür mafya komedisi ayrıca. Bütün oyuncular eğlenceli. Bir dolu olay olsa da önemli olan o anlar ve espriler. Genç bir adam şehre giderken bir kiralık katile rastlar. Katil de yaptığı işin parasını almaya gidiyordur. Katil parasını alamaz. Katili kiralayan işadamı, katil, başkaları ve genç çocuk birbirine girer. Genç kaçar, onu kovalarlar. Bir evde hepsi bir araya gelir. Filmin konusu ve kurgusundan çok oyuncular ve komiklikler önemli. Tam absürt komedi.

49 yorum:

  1. Fasulyeyi mutlaka izleyeceğim. Teşekkürler ne kadar güzel paylaşımlar yapıyorsun seeeeennnn.

    YanıtlaSil
  2. Güzel filmler. Hokkabaz'ı beğenmiştim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gizli pencere.

      hokkabaz tatlı film yaa :)

      Sil
  3. Sonbahar durgun ama insanın içine işleyen bir film.Hokkabaz ise Cem Yılmaz'ın sevdiğim, tek filmi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cam güzeli.

      iki yorumun da tam düşüncelerim benim deee :)

      Sil
  4. ESKİ YEŞİLÇAM FİLMLERİNİN TADINI HİÇBİR FİLMDE BULAMIYORUM İNANIR MISINIZ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğitim pınarı.

      eh onlar daha masum ivit :)

      Sil
  5. hokkabaz'ı izlemiştim. sonbahar'ı da izlenecekler listesine aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kedikedikedi.

      sonbahar en iyi türk filmi bencesiiii :)

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. pelin pembesi.

      evet evet bence de en iyi türk filmiii :)

      Sil
  7. Sonbahar çok duyduğum bir film hemen izliiiim

    YanıtlaSil
  8. Sonbaharı merak ettim ki şimdi 🤗

    YanıtlaSil
  9. Hopa'da yaşadığım ve sonbaharla ilgili türlü türlü sohbetle içli dışlı olduğum şu günlerde "Sonbahar" filminden bahsetmeniz çok acayip bir tesadüf gibi geldi bir an :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kuyruksuz kedi.

      eveet görmesen dicektim sana zateen :)

      Sil
  10. Hokkabaz iyiydi:)
    Onur Saylak çok severim ama Sonbaharı izlemedim deepcim..

    YanıtlaSil
  11. Onur Saylak ın Türk dizisindeki performansını çok beğenmiştim. İzleyebilirim :)

    YanıtlaSil
  12. hokkabazı seyretmiştim çok başarılı değil bence idare eder..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      yani bir sanat eseri değil zaten iyi demiyom daa en sevdiklerimden işteee. defalarca izliyom yanii :) en iyi filmleri yazdım şimdi en sevdiklerimi yazıyoom :)

      Sil
  13. Konumuz yerli filmler de ben başka bir şey soracağım. Joker'i izledin mi deep? :)

    YanıtlaSil
  14. Karadeniz hep mizahla anılır ama filmleri-dizileri de kendi gibi derin hüzün barındırıyor aslında. İlginç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mai.

      hımm ilginç bir nokta ivit valla :)

      Sil
  15. Senin için bahar olmadığını biliyordun da oğul,
    O yüzden mi kışın yaylaya çıktın oğul ?

    ...

    YanıtlaSil
  16. Hokkabaz' ı ilk başta çok sevmemiştim. Cem Yılmaz' dan beklediğim komedi filmi olmadığı için. Ama daha sonra tekrar seyredince hoşuma gitti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. turgay aksoy.

      evet evet tam da güzel anlattın :)

      Sil
  17. hokkabaz'a nerede denk gelsem tekrar izlerim.

    YanıtlaSil
  18. Fasulye'yi hiç duymamışım Deep.. Okuyunca izlemem lazım dedim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oytunla hayat.

      mis gibi de fasulye koktuuuuu :)

      Sil
  19. içimden geldiği gibi.

    ay ikisini de izleee :)

    YanıtlaSil
  20. Yiaaa hiçbirini izlememişim üzgün moodla koşarak uzaklaşıyorum :( İzliciiim amaaaaaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gonca.

      ay hım bunnar iyi izle tabisideki :)

      Sil
  21. Hepsi Tük yapımı filmlerr. İzlememişim. :')

    YanıtlaSil
  22. hokkabaza tvde denk gelmiştim bi gün akvaryum sahnesine, filmin konusunu falan bilmiyordum sonra da araştırmadım deepsi nedir ne anlatıyo diye çünkü o akvaryum sahnesinden korkup kapatmıştım bi daha da bakmadım çok dramlı bir film gibi gelmişti bana devam etsem saatlerce ağlarım diye düşünmüştüm niye o kadar korktum anlamadım o zamanlar belki izlerim sonra :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      hımm akvaryum pekii, duygulu film yiaa :)

      Sil
  23. üçünü de izledim, kesinlikle üçü de çok iyi:)

    YanıtlaSil