2 Ocak 2021 Cumartesi

KİTAPLAR 2020

 







2020 yılında 86 adet kitap okudum. Genelde 100 civarı olurdu. Pandemi nedeniyle düştü. Kitapları çoğunlukla dışarıda, kafede, metroda, vapurda, parkta okumayı severim. Evde okuyunca verim azaldı.

 

Türlere göre okuduklarım:

Yerli/Yabancı Edebiyat-36

Yerli/Yabancı Popüler-19

Bilimsel-8

Polisiye/Gerilim-7

Genç Yetişkin-4

Şiir-3

Psikoloji-2

Kişisel Gelişim-2

Biyografi-2

Spiritüel-2

Çizgi Roman-1

 

Sabahattin Ali, Tezer Özlü, Palahniuk, bu yazarlardan birden fazla kitap okudum. Daha önce de kitaplarını okuduğum Oğuz Atay, Nietzsche, Camus, Sartre, Brautigan, Bukowski, Melisa Kesmez, Jane Casey, Jo Nesbo’dan birer kitap okudum. Redmerski’nin pek sevdiğim Katiller Çetesi adlı serisinin son iki kitabını da bitirdim. Elizabeth Hoyt ilk kez okudum.

Bu yılın keşfi Leonid Andreyev oldu. Bu klasik Rus yazarın üç kitabını okudum. Naşide Gökbudak’ın Perina’sı çok keyifliydi. Yuvarlak Çalışma Odası (Cinnet) adlı yaklaşık 120 yıllık polisiye ise sürpriz oldu. Günlük ve biyografi tarzı Çöplük, ilginç ve etkileyiciydi.  Soğuk Yaz, Uyanış, Siyah Buz, Güneşi Söndürmem Gerek adlı dört genç yetişkin romanı da keyifliydi.

 

En iyiler ise:

Leonid Andreyev kitapları

Aşk ve Gurur-Jane Austen

Aşık Kadınlar-D.H.Lawrence

Bu Bizim Hayatımız-Refik Halit Karay

Usta ile Margarita-Bulgakov

Bitkilerin Serüveni –Michel Lis (biyoloji)

Modern Yaşamda Kişilik Bozuklukları-Theodore Millon (psikiyatri)

64 yorum:

  1. Güneşi Söndürmem Gerek kitabının üçüncüsünü de almışsın. Görünce mutlu oldum doğrusu. 3. kitap pek hoşuma gitmese de diğer iki kitap komik ve heyecanlıydı. Umuyorum sen benden daha çok sever ve keyifle okursun. Uyanış ve Soğuk Yaz zaten favori kitaplarım arasında. Sarai'yi de listemde tutuyorum. Kocaman sevgiler! :)) <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eylül su.

      okurum tabiiii :) rüzgara dokunmak ı da işallah :)

      Sil
  2. Tebrik ederim valla deepcim:)
    Bu arada Leonid Andreyev'i hiç okumadım ben de..bakayım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. düş tasarımcısı.

      andreyev, bütün kitapları iyi yaa :)

      Sil
  3. Seninki iyiymiş bence. Kitap okumaya başladığımdan beri (5 senedir)ilk defa bu kadar az okumuşum ben. 30 tane. Ben de dışarıda okumayı severim daha çok. Bir de en az şu kadar kitap okuyacağım diye hedef koymamışım bu yıl. Belki bir de ondan... Bu sene ki hedefimi 75 olarak hedefledim en az, bakalım=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kedi mırıltısı.

      75 güzel skor oluuur hadi işallah :)

      Sil
  4. tebrikler deep, bu yıl daha fazlası inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüreğimin iklimi.

      eveey 100 olsun yaa :)

      Sil
  5. tebrik ederim ben hedef olarak 50 kitap koydum daha 100 lere çıkamadım yahuu bu arada aşk ve gurur bende okudum ve filmi de izledim en en en en ennnnnn iyiler arasında kesinlikle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beauty and life.

      aşk ve gurur, dizisi de çok iyiii :)

      Sil
  6. Aşk ve GUrur'u çok severim ama çok oldu okuyalı, Leonid Andreyev'i sizden duydum bakacağım, Usta margarita'yı okuyayım diye elime aldım bir-iki sayfa okudum ama sarmadı beni başka bir zamana bıraktım, pandemi ruh halime uymadı:)) Keyifli okular olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      andreyev şaşırtıcııı :)

      Sil
  7. Okuma sayımız birbirine yakınmış, ben de yılı 80 kitapla bitirdim. 2021 yılımız daha çok okumayla geçsin❤

    YanıtlaSil
  8. saydığın kitapları ben okumamışım hiç. olsun yine de 86 iyi bir rakam :) ben de otobüste okurdum en çok ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. farklı diyarlar.

      otobüste midem bulanıyo yaa :)

      Sil
  9. Maşallah diyelim sana deep :)

    Ben de etrafta ses olunca odaklanamıyor, kendimi kitaba veremiyorum. Farklı türler de okumalar yapmak niyetindeyim ben zira roman okuya okuya ( ki sayısını soyleyemeye utanırım, öylesine az ) elimdeki romanları alıp okumaya gitmiyor artık elim. Bu yüzden tür değişikliği şart:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vakti dem.

      ah evet hep roman sıkıcı olur yaa :)

      Sil
  10. Ne güzel okumuşsun. Ben saysam hemen biter. :D O adar az okudum ki bu sene. Hepsi online kitaplardı ve çoğunu dönüp tekrar tekrar okudum. Bir de bu var bende yeniden okuyorum-izliyorum aynı şeyleri. O hissi yeniden yaşamak istiyorum sanırım. Ama bu da yeni şeyleri keşfetmemi engelliyor.
    Dışarıda okumayı ben de severim. O kalabalıktan, seslerden uzaklaşıyorum kitaba dalınca. Güzel bir his. Sanki kimsenin bilmediği bir dünyadaymışım gibi. İnşallah durumlar düzelir de yine çıkıp okursun açık havada. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bonheur.

      online okumak daha kolay hıhıms :) ben de severim tekrar tekrar okumayı izlemeyi sevdiğim şeyleri :) valla açık havada kitap keyfi yaaa :)

      Sil
  11. baya baya okumuşsun deep :) Maşallah. Yeni yıl daha da verimli geçer umarım

    YanıtlaSil
  12. Ben de kaç yıldır ilk kez 100'ün altında kaldım. Pandemi, haberlere bakacağım, film derken okuma azaldı biraz. Bu yıl çok okuruz biz de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ada denizi.

      evet evde olunca hep dikkat başka şeylere kayıyoo :)

      Sil
  13. Maşallah nazar değmesin

    YanıtlaSil
  14. vay beee okuyacak ne de çok kitap vardır kim bilir :)

    YanıtlaSil
  15. Ayyy listeme ekledim okumadıklarımııı şahane kitaplar :) Eline sağlıkkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mavinin denizi.

      kahve keyfisinde okursuun :)

      Sil
  16. Düşmüş hali bile çok iyi bence deep, tebrik ederim senii. Bakalım bu yıl hangi kitaplarla geçecek :)

    YanıtlaSil
  17. Deep valla bravo :)
    Bende de şu anda Jane Austen- Gurur ve Önyargı'yı okuyorum belki bitirince Aşk ve Gurur'a geçerim. Ama ben sen gibi okuyamıyorum ne yazık ki. Kim bilir ne zaman bitiricem.
    Leonid Andreyev'in kitaplarını hiç okumadım ama nedense Rus yazar görür görmez aklıma hep o uzun tasvirli, ağır tahlilli Rus Edebiyatı geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülsüm.

      gurur ve önyargııı mikemmel :) yok bu onlardan değil, kitapları kısa :)

      Sil
  18. sana filmde dizide yetiştim ama kitap konusunda yetişemiyorum deepsii müthiş valla :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      o da olur bir gün hayırlısı be rose kikiki :)

      Sil
  19. Usta ile Margarita çok iyiydi. Performansın gayet iyi, hatta çok iyi. Tebrikler:)

    YanıtlaSil
  20. Harika bir performans. Darısı ve fazlası bu senenin başına. Keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
  21. Hep evde olunca çoğu açıdan verimimiz düştü bence :(( Böyle olacağını hiç düşünmüyordum, evde olmayı severim ama sürekli olmak iyi değilmiş, yine de çok iyi okumuşsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak.

      evet yaa dizi arttı benim ama :)

      Sil
  22. ben sanırım 25-30 kitap okudum ve çoğu Hüseyin Rahmi Gürpınar ve Neil Geiman'dı..

    YanıtlaSil
  23. ''Usta ile Margarita '' ne zaman aldım ben seni? Bu yıl kesin okumalıyım :)

    YanıtlaSil
  24. Harika kitaplar,harika yazarlar..Usta ve Margarita venim de favorim kii :))

    YanıtlaSil
  25. ilkay.

    aylardır evde oturunca sürekli okunmuyo yaaa :)

    YanıtlaSil
  26. çok verimli bir yıl olmuş maşallah, daha iyisi bu yıl olsun inşallah:)

    YanıtlaSil
  27. Güzel bir liste ve uzun soluklu bir yılın özetini paylaşman o kadar iyi hissettiriyor ki paylaşmanın ne harika bir duygu olduğunu yeniden tatmamızı sağlıyor, yeni serüvenlere yelken açmamıza vesile oluyorsun deep.(tavsiye kitaplara göz atılacak) Yazılarını yeniden mercek altına alıyorum haberin olsun. Uzun zamandır uzak durumdayken yazılarının devam ettiğini görmek inanılmaz heyecanlanmama sebep oldu diyebilirim. Blog yazarları mâlum eskisi gibi değil popülaritesi maalesef iyice azaldı. Şimdi rahat uyuyabilirim artık. Diğer yazılarında görüşmek üzere... İyi geceler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tozlu defter.

      heeey hoşgeldiiin ah maziiii :)

      Sil
  28. Yanıtlar
    1. gamze e e.

      1000 olsa daha iyi olcaktııı :)

      Sil
  29. Maşallah sana ya. ^-^ Benim pek verimli geçmedi geçen yıl.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir pembesever.

      olsun yaa önemli değiil :)

      Sil
  30. Gerçekten tebrikler epey bir kitap okumuşsun Deep, ben sanırım bu sene 30-40 kitap falan okudum, okul falan derken okumaya odaklanamıyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. berra.

      okuduğun kitap sayısı az değil kii ya normal sen de tatilde okursun bol bol işallah :)

      Sil
  31. 2020 yılı maalesef kpss ve yds kitaplarına çalışmakla geçti. :/ Bari bir işe yarasaydı, tüm bunlar roman okumaktan bile soğuttu beni. Yeni yeni tekrar roman,hikaye okumaya başladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      evet haklısın ya o sınavlar bitmez hiç :)

      Sil