3 Mart 2023 Cuma

BCP ŞUBAT




Blogları Canlandırma Projesi etkinlğimiz üçüncü yılında keyifle devam ediyor. Her ay için bir tema seçip o temada kitap, belgesel, dizi, anime, şov, dergi, program ve benzerlerini okuyor ve izliyoruz.

Şubat ayı teması şiir ve psikoloji idi. Psikolojik ve fiziksel şiddet konulu iki film ve bir belgesel seçtim. İkisi gerçeklerden yola çıkan kurgı biri de belgesel. Bunları izlemek de ayrıca insanın psikolojisini zorlayabilir.

MEGAN KAYIP

Megan is Missing, 2011, A.B.D.

Gerçek gibi çekilmiş kurgu korku filmi. Kızların kaçırılması ve işkence görmesi konulu filmin oldukça sert bir sonu var. Herkes izlemesin.

Megan ve Amy, 15 yaşlarında iki okul arkadaşı. Nette video günlükler çeken kızlar ayrıca nette erkeklerle de sohbet ediyor. Megan dışa dönük ve popüler, Amy, sessiz, içe dönük. Megan nette Josh adlı bir oğlanla sohbet ediyor ve sonra da ortadan kayboluyor. Ortada pek bir ipucu da yok. Amy, arkadaşını merak ediyor, Josh ile konuşuyor ve görüşüyor ve o da kayboluyor. İkisi de işkence ile öldürülüyor.

Net arkadaşlıklarına dikkat çekmek için çekilmiş olan film oldukça popüler. Psikolojik ve fiziksel şiddet konularını sevenlere. Film, benzer olaylardan ilham alınarak çekilmiş. Not:3/4

KOMŞUDAKİ KIZ

The Girl Next Door, 2007, A.B.D.

A.B.D. deki gerçek bir olaydan esinlenilerek kurgulanan filmde iki kız kardeş, halalarının yanında birkaç ay kalıyorlar. Halanın bir dolu kızı ve oğlu var. Ancak halanın psikolojik sorunları var. Bir süre sonra sıkıntılarını iki kız kardeşten birinden çıkarmaya başlıyor. Kızı bodruma hapsediyor, işkence ediyor, bir süre sonra çocukları da kıza işkence ediyor.

Filmde gerçek olay biraz değiştirilmiş. Yine de işkence kısımları oldukça rahatsız edici. Herkesin midesi kaldırmayabilir. Not:3/4

BİR AMERİKAN SUÇU

An American Crime, 2007, A.B.D.

1960’lardaki gerçek bir olayın belgeseli. İzlemesi çok zor ancak iyi bir belgesel.

İki kız kardeş, anne babaları karnavallarda gezip para kazanmaları gerektiği için bir komşu kadına teslim ediliyor. Kadın, haftada 20 dolar karşılığı iki kız bakmayı kabul ediyor, birkaç ay için. Kadının birden fazla kızı ve oğlu var. Eşi terk etmiş, kendisi de çalışmıyor. Kadının psikolojik sorunları var ve ilaç kullanıyor.

Kadın, bir süre sonra, hayatındaki sorunların ve parasızlığın nedeni olarak bu iki kızdan birini görüyor. Kadın zaten yaptığı birçok şeyi hatırlamıyor, ilaçlardan dolayı. Kardeşlerden birini, Sylvia Likens’i bodruma kilitleyip işkence ediyor, çocukları ve komşu çocuklar da işkence ediyor kıza. Kız ölüyor. Herkes ceza alıyor.

Film tümüyle gerçek. Olayın kahramanlarına neler olduğunu istersek internetten öğrenebiliyoruz. Akıl almaz bir olay ve akıl almaz işkence yöntemleri. İzleyebiliyorsanız izleyin. Not:4/4

48 yorum:

  1. Bu filmlerdeki olayları anlatan çok video izledim. True crime ilgisi olan herkes illaki duymuştur zaten. Son film benim de arşivimde merak ediyorum. İzlemesi, bilmesi çok ağır şeyler. İnsanın aklı almıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bonheur.

      true crime kitapları romanları filmleri dizileri çok severim ben de :) ya evet inanılmaz olay bu son film yaa.

      Sil
  2. Megan Kayıp filmi bana uzun süre önce izlediğim Searching filmini hatırlattı. Birden ortadan kaybolan kızını arayan bir babayı anlatıyordu.
    Gerilim filmlerini seviyorum ama bu sıralar izleyebilecek cesareti bulamıyorum kendimde. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okurix.

      searching not aldım bakayım ona :) bu sıralar moral gücümüz zayıf haklısın.

      Sil
  3. Megandan vazgeçtim sahnek-ler +18 miş diğer ikisini not aldım hatta sonuncuyu şu an izliyorum sağol deep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüreğimin iklimi.

      eveet izleyip yazdın yakınlarda :)

      Sil
  4. Merhabalar.
    Blogları canlandırma projesi ile çok güzel şeyler hazırlayıp paylaşıyorsunuz. Film ve belgesel dalında seçip bizlere tanıtımını yaptığınız bu güzel ve yararlı faaliyetinizden dolayı emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  5. Bizim kuşak ev ortamında film izleme şansına sahip değildi. Çok sonraları bilgisayarlar güncel oldu. Belki o yüzden kitaplar can yoldaşımızdı. Adana ve daha sonra öğrenciliğimde İstanbul'da ünlü tiyatro sanatçılarının oyunlarını da izleyebildim. Öğrenci harçlığımız, kültürel beslenmemize yetiyordu o yıllarda.

    Büyük ekranda, bir sinema salonunda film izlemek daha mutlu ediyor beni. İzlediğin filmleri çok güzel tanıtmışsın. Ancak gerçek hayatta, ekranlarda hatta bazen bir toplu taşıma aracında, sokakta, caddede
    hayatın acımasız yüzünü öylesine izliyoruz ki ruhsal yapımı daha fazla hırpalamak istemiyorum. Hele işkence sahneleri, insanın vahşi yüzü inanılmaz biçimde huzursuz ediyor beni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      tiyatro oyunları ve kitap ne güzel etkinlikler tabii. sinemada film izlemek şimdi çok pahalı, 100 lira oldu, ah evet yaa ülkemiz artık vahşileşti.

      Sil
  6. bakarız canım, komşudaki kız, ilginç geldi.

    YanıtlaSil
  7. Üçü de beni rahatsız etti, pas geçiyorum. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Şu sıralar bende film izliycek kafa yok...

    YanıtlaSil
  9. Sahiden rahatsız edici konuları, özellikle sonuncusunun belgesel olması insanın tüylerini ürpertiyor. Ben bu sıralar yalnızca kafa dağıtmak için bir şeyler izleyebiliyorum, bunlar hiç benlik değil şu an. Yazı süper olmuş ama, özledik yorumlarını okumayı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vulnicure.

      ya kafa dağıtmalık filmler de var bir sürü güzel film :)

      Sil
  10. Kötü olaylar yaşanıyor malesef ama bunları sürekli film ya da belgesel yaparak (özellikle de rahatsız edici sahneler eşliğinde) insanlara göstermek pek doğru gelmiyor. Kötü niyetli kişilerin aklına da olmayacak şeyleri düşürebilirler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      hımm evet haklı olabilirsin.

      Sil
  11. Yanıtlar
    1. dayı yazar.

      hımm her akşam izliyom ben :)

      Sil
  12. ay şu Amerikalıların psikopatları da bir bitmiyor sorsan herkesin hayali Amerıka da dogmak yaşamak ama herkesin hayatı kendine bazen Amerıka'da bile doğsan doğduğun ev kaderin oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dear monarosa.

      evet haklısın abd de şimdi iyice tehlikeli artık :)

      Sil
  13. Bu ay iskandinav dizilerine taktım ben. Ruhum kara oralarda kar kasvet...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ada deniz.

      iskandinav dizilerini hiç kaçırmam :)

      Sil
  14. Megan is Missing filmini duymuştum.

    YanıtlaSil
  15. şubat teması ağır psikolojik alanlardaymış bu şekildeki yapımlar sinirlerimi bozuyor daha beterleri de ülkemizden haberlerde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahmet ozan.

      evet ülkemiz de böyle zaten :)

      Sil
  16. Deep bu ayın konusu ne, kendime biraz ivme kazandırırım belki ;)

    YanıtlaSil
  17. ay yok hiç gelmez bana, koşarak uzaklaşıyorum:))

    YanıtlaSil
  18. Bu filmleri çekenlerin, oyuncuların psikolojik durumlarını da merak ettim. Yaşanmış olduklarını bilmek ayrı bir acı kaynağı. İzler miyim emin değilim, paylaşım için teşekkürler deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      aman izleme çok fena, özellikle sonuncusu.

      Sil
  19. Yanıtlar
    1. diary of meri.

      eveet belgesel seviyorsan iyi :)

      Sil
  20. Ellerine sağlık. İnternet ortamında yaşanan sayısız suçun filmler aracılığıyla aktarılması sayesinde neler dönüyor daha rahat görebiliyoruz ancak buna rağmen hala bunca çocuğun bu yollara savrulmasına nasıl göz yumuluyor hala anlayamıyorum. Ailelerin bir şeylere hasret bıraktığı bu çocukların bir yudum sevgi yüzünden acı ile yok oluşlarını izlemeye gönlüm el vermiyor ama. Ellerine sağlık yerinde tanıtım seçimleri olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oh yoon joo.

      evet hep ilgi sevgi arayışından kaynaklanıyor suçlar

      Sil
  21. müfred.

    evet işkence şiddet izlemek zor.

    YanıtlaSil
  22. İşe güce daldım,bloglara pek vakit ayıramıyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yurdagül çelik.

      olsun işlerin de güzel :)

      Sil
  23. Bu kadar zorlayıcı ise sen de izlemeseydin be Deep

    YanıtlaSil
  24. hepsi de korkunçluu gerçek olay olmaları daha korkunç tabii

    YanıtlaSil