30 Mart 2023 Perşembe

BCP MART




Blogları Canlandırma Projesi etkinliğimiz üçüncü yılında keyifle devam ediyor. Her ay için bir tema seçip o temada kitap, belgesel, dizi, anime, şov, dergi, program ve benzerlerini okuyor ve izliyoruz.

Mart ayı teması kadın yazarlar ve de polisiye idi. İki tema yine. Polisiye roman okumayı seçtim. Lawrence Block, günümüzün yaşayan en iyi polisiye yazarı kabul ediliyor. Bol ödüllü bir yazar. Çok sayıda romanı var.

İki serisi var. Biri, Bernie Rhodenbarr serisi, gündüz sahaf akşam hırsız olan Bernie. Diğeri de polis eskisi özel detektif Mathew Scudder.

Block romanları filme de çekiliyor ayrıca Benim Aşk Pastam (My Blueberry Nights) filminin senaryosu da ona ait.


ÖLMEYİ BEKLE

Lawrence Block

Oğlak Yayınları, 386 sayfa

Matthew, Elaine ile evli, mutlu, TJ adlı bir oğlan da onun yardımcısı, TJ bilgisayar işlerinde iyi. Kristin adlı bir kız, Matthew'a gelir ve onu detektiflik için tutar. Anne babası öldürülmüştür. Onları öldürenler evlerine giren iki hırsızdır. Ama bu iki hırsız da öldürülür.

Kristin bu iki hırsızı öldüren kişinin peşine düşer. Eski polis arkadaşlarından da yardım alır. TJ ve Matthew araştırmaya başlar. İpuçları onları A ve B harflerini kullanan bir seri katile götürür. Katil, hep isim değiştirir ama ad soyadının baş harfleri hep A veya B'dir.

Sürükleyici, bol esprili bir New York detektiflik romanı. Not:3/4


ÇİÇEKLER ÖLÜRKEN

Lawrence Block

Oğlak Yayınları, 365 sayfa

Matt, Elaine, TJ ve onların arkadaşları gündelik yaşamlarına devam ederler. Bir suçlu idam edilir, idam edilmeden önce onu bir psikolog ziyaret eder. Bu psikolog aslında suçludur, idam edilen kişi suçsuzdur. Bu olay Matt'in aklına takılır. Bu psikologun peşine düşer. Arada yan işler de alır.

Elaine'in arkadaşı Monica öldürülür. Matt, Elaine için endişelenir. Çünkü psikolog Matt'in peşine düşmüştür.

Heyecanlı, aksiyonlu ve yine bol esprili bir New York detektif romanı. Not:3/4

44 yorum:

  1. Aslında polisiye okumak çok heyecanlı oluyor, gizem peşinde koşarken kitap akıyor.

    YanıtlaSil
  2. ilk defa duyduğum bir yazar. Hemen kohadan baktım kitaba isteteceğim kitaplar arasına not aldım bakalım bende güzel bulacakmıyım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüreğimin iklimi.

      o zamansa, scudder serisinin ilk kitabını al önce veya rhodenbarr serisinin ilk kitabını :)

      Sil
    2. zahmet olmazsa kitap isimlerini yazsan:))

      Sil
    3. yüreğimin iklimi.

      umduğunu değil bulduğunu yiyen hırsız/bernie rhodenbarr (hırsız olan kahraman)
      babaların günahları/matthew scudder (eski polis olan kahraman)

      :)

      Sil
  3. Lawrence Block'un senarist olduğu film Kar-Wai Wong'un çıktı. Benim için güzel bir sürpriz oldu. Polisiyelerin konusu New York'ta geçince bir de esprili olunca ilgimi çekti lakin filme öncelik tanıyacağım :) Çok teşekkürler deep :) Foto ilginçli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. film gündemi.

      wai nin filmi ivit, jude law ve norah jones, film güzel, birkaç defa izledim :) fotoyu şimdi çektim, frozen dudak nemlendiricisi ve grape seed üzüm tohumu el kremi ile :)

      Sil
  4. Bu günlerde hayatın kendisi bir polisiye film ya da roman akışında. Gerçeği, gerçekleri izlemek bile yoruyor, yıpratıyor insanı.

    YanıtlaSil
  5. Yazarı hiç duymamışım aklımda bulunsun:) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      bernie ve scudder serilerini öğütlerim. çok keyifli :)

      Sil
  6. İlgi çekici görünüyor kitaplar. Esprili polisiye hiç okumamıştım sanırım. :)

    YanıtlaSil
  7. Bol esprili dedektif romanlarını severim Deep :)

    YanıtlaSil
  8. Yazarın hiçbir kitabını okumadığımı fark ettim. :D Polisiye severim halbuki. :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okurix.

      en azından 50 adet romanı var :)

      Sil
  9. Not aldım bakalım ilk fırsatta okuyacağım Espirili polisiye candır:)

    YanıtlaSil
  10. polisiye roman bende çok severim. İlk kitap ilgimi çekti. Elimdeki kitaplar bitince o kitabı da alıp okumayı düşünüyorum. İiyi okumalar deep...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blogcu sultan.

      iyi polisiye iyi roman oluyor :)

      Sil
  11. Merak ettim doğrusu lawrance blockun kitaplarını 🤗 bakayım bir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahmet ozan.

      çok keyifli polisiye yazıyor :)

      Sil
  12. Block duymamışım bile ki :( neyse bunu da duymadık demeyiz :) bulursak ta okuruz inş :)

    YanıtlaSil
  13. iki kitabın da konusu heyecanlı ve ilginçmiş :)

    YanıtlaSil
  14. ilkay.

    evet ama keyifli film yani :)

    YanıtlaSil
  15. Polisiye en az okuduğum türlerden biri sanırım. En son lisede bırakmıştım. Araştıracağım yazarı, hakkında söylediklerin ilgimi çekti. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bonheur.

      iyi polisiye iyi edebiyat oluyo :)

      Sil
  16. Yazarı ilk kez duydum ama kitapların konusu hoşuma gitti, bakacağım bunlara. Teşekkürler Deep :)

    YanıtlaSil
  17. 2 kadın yazarla bu etkinliği yazıcam ben de nihayet... Polisiye de bir film var :))) Başardım deep

    YanıtlaSil
  18. Polisiye kitaplar en sevdiğim tarzdır. Yazarın ismi aşina geldi. Yazdım not defterime. Paylaşım için teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç.

      o zamansa sen bu yazarı kaçırma :)

      Sil
  19. Mart ayı temasına bayıldım:)Önerilere bakacağım

    YanıtlaSil
  20. Ellerine sağlık güzel tanıtım olmuş. Tanımadığım bir yazar olması daha da çekici hale getirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oh yoon jo.

      polisiye roman seviyorsan kaçırma :)

      Sil
  21. Lawrence Block u bilmiyordum. Bir kitabını buldum kütüphanede okuyayım ilk fırsatta 🙂

    YanıtlaSil