6 Ekim 2023 Cuma

KİTAPLAR 7



AT ÇALMAYA GİDİYORUZ

Per Petterson

Metis, 214 sayfa

Ödüllü Norveçli yazarın Lanet Olsun Zaman Nehrine adlı romanından önce yazdığı bu roman da diğerini andırıyor. Geçmişe özlem, geçmişle hesaplaşma.

Lanet Olsun adlı romanda kahraman annesi ve çocukluğu ile ilgili anılarını hatırlıyordu. Bu romanda ise kahraman yine çocukluğunu ve bu kez babasını hatırlıyor.

Torvund adlı bir yaşlı adam, ormana çekiliyor, yalnız yaşamaya başlıyor. Çocukluğu geliyor aklına. Babasını özlüyor. Onunla yaşadıklarını düşünüyor. Arkadaşlarıyla at bindikleri günleri. Başkalarının atlarına bindikleri günleri. Atlara binip yine sahiplerine bırakıyorlar atları.

İnsann içine oturan romanlardan. Buruk, nostaljik. Kahramanın anıları aslında özlem dolu. Geçmişiyle yüzleşmek istiyor. Çocuklukta anlayamadığı olayları anlamlandırmak istiyor kahraman.

Soğuk, orman, nehirler, kuzeyin edebiyatında her zaman olduğu gibi yine baş rolde.

Mükemmel edebiyat. Not:4/4


HAPİSHANE

Cesare Pavese

Can Yayınları, 127 sayfa

Tezer Özlü’nün sevdiği ve İtalya’da izlerini takip ettiği yazar Pavese. Kitaplarında köyleri, kırsalı anlatan yazar bu romanında kendi yaşamından bir kesit sunmuş.

Siyasi görüşleri nedeniyle sürgüne gönderilen bir aydın. Bir köyde bir süre geçiriyor. Geceleri evinde olmak zorunda. Gündüzleri köyde, sahilde, tarlalarda geziyor, halkla iletişim kuruyor, kadınlara ilgi duyuyor ancak yalnızlık içinde yaşayan biri. Halk onu benimsiyor, onu aralarına alıyorlar. O da elinde geldiği kadar içlerine karışıyor.

Kısa ve keyifli roman. Not:3/4


EMANET ÇOCUK

Claire Keagan

Jaguar Yayınları, 80 sayfa

Kısa roman, uzun öykü, novella tarzında kısa ama etkileyici bir kitap. 2022 Oscar adaylarından The Quiet Girl adlı filmin uyarlandığı roman, İrlandalı yazar Keegan’a ait.

Kalabalık ve yoksul bir aile, çok çocuklu. Anne bir çocuğa daha hamile kalınca çocuklardan birini, küçük kızı başka bir aileye bir süreliğine verirler. Emanet olarak. Kızı alan ailenin daha önceden bir çocukları olmuştur ama ölmüştür. Aile kıza çok iyi davranır. Kız da bu ailede güzel günler geçirir. Tekrar evine dönmek zor gelir.

İrlanda kırsalında yürek burkan, duygulu ancak melodram olmayan, unutulmayacak bir hikaye. Not:4/4





SOKÇO’DA KIŞ

Elisa Shua Dusapin

Can Yayınları, 107

Sokço, Güney Kore’de bir şehir. One Day Off adlı dizinin bir bölümünün çekildiği şehir aynı zamanda.

Romanın kahramanı da yazar gibi Güney Kore ve Fransız asıllı. Romanda Kore dizilerinde olduğu gibi yemekler ön planda.

Genç bir kız, üniversiteyi bitirip şehrine, Sokço’ya döner. Bir pansiyonda çalışmaya başlar. Pansiyona bir çizgi roman sanatçısı adam gelir. Adam bir süre orada kalır. Bu ikisi tanışırlar, arada bir konuşurlar, gezerler. Bu arada hiç de ilginç olmayan Sokço’da insanların gündelik yaşamlarını öğreniriz. Pansiyonda gündelik işler devam eder. Bu ikisi doğru dürüst bir iletişim de kuramazlar. Hayat ise devam etmektedir.

Zarif, duyarlı roman. Teğet geçen hayatlara örnek. Not:4/4

58 yorum:

  1. At Çalmaya Gidiyoruz çok güzel kitap. Emanet Çocuk okumak istediklerimden.

    YanıtlaSil
  2. Not aldım deep, teşekkürler paylaşım için...

    YanıtlaSil
  3. Bu sefer hepsi de ilgimi çekti ve hiçbirini bilmiyordum. Listeme ekleyeceğim hepsini, teşekkür ederim öneriler için :)

    YanıtlaSil
  4. Liste yine güzel, ziyaret etmekten çok mutlu olduğum bir blog arkadaşımsın inan:)

    YanıtlaSil
  5. Emanet Çocuk ve Sokço’da Kış ilgimi çeken kitaplar oldular. Kütüphanede bulursam okuyayım inşallah. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir pembesever.

      ah ikisi de öyle güzel ki :)

      Sil
  6. Özellikle ilk kitabı merak ettim

    YanıtlaSil
  7. Güzel kitaplara benziyorlar 😊

    YanıtlaSil
  8. At hırsızı diyecektim ama romanı çok beğendiğinizi ifade etmişsiniz. Yine de içimde kalmasın dedim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. r.h.t.

      türk yazar yazsa adı bu olurdu herhalde :)

      Sil
  9. Cesare Pavese'yi Tezer Özlü'den ötürü çok merak ediyorum aslında.

    YanıtlaSil
  10. Petterson'dan 2 kitap okudum ama kuzey yazarlarını çok sevmeme rağmen bana pek uymuyor o yüzden geçiyorum, Pavase'yi merak ediyorum ama şimdiye kadar denk gelmedim zamanını bekliyorum:) Emanet Çocuk'u okumak istiyorum, Güney Koreli olan romanda güzelmiş ama sayfa sayılarının azlığından şikayetçiyim, ne kadar kısa bir kitapmış bu deyip almaktan vazgeçiyorum. Sanırım yayınevleri ekonomik sebeplerden kısa kitaplara yöneldi okurlarda sayfa sayısı az nasılsa okurum diye düşünerek daha çok talep gösteriyor, arada olan benim gibi kalın kitap sevenlere oluyor:( Keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      eveey petterson gözdelerinden değil :) pavese bu kitabından başlama :) ay ve şenlik ateşleri veya senin köylerin olabilir :) eveet haklısın yani kalın kitap pahalı :)

      Sil
  11. Hapishane dikkat çekici duruyor, ilk kitap da benzer bir etki bıraksa da devam kitabı oluşu bi geri adım attırdı.

    Elimde eziyete dönmüş olan kitap bitince yeni sulara kulaç atabilirim sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vakti dem.

      devam kitabı değil. tema benzerliği var sadece :) yeni yazarlar keşfetmek iyi oluyor :)

      Sil
  12. İlginç tavsiyeler. Ben senin tavsitelerden çok faydalanıyorum 🤣🤣🤣

    YanıtlaSil
  13. hiç kitap okumuyorum aslında biraz başlasam iyi olur ilk kitabı beğendim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili günlük.

      izlemeye çok alıştık ama kitap gibisi yook :)

      Sil
  14. bu arada cipsinin tadını merak ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili günlük.

      otçul beslenmeyi seviyosan güzeel :)

      Sil
  15. Yazarın başka kitabını okudum ama "At Çalmaya Gidiyoruz"u halâ okumadım. Pek övülüyor. Sen de tam puan vermişsin. İhmâl etmemeliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. klio.

      lanet olsun zaman nehrine de ne güzeldi :)

      Sil
  16. Sokço'da Kış benim de listemdeydi, henüz alna fırsatım olmadı. Güzelmiş konusu. :)

    YanıtlaSil
  17. Yanıtlar
    1. su.

      bunlar geçen hafta okuduklarım ve gurur verici bir liste buuu :)

      Sil
  18. Merak ettim listeme aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. neslihan duysak.

      özellikle 1 3 4 öğütlerim. pavese den ise başka kitapları :)

      Sil
  19. Deep kusura bakma bu aralar pek ilgilenemiyorum bloglarla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ankara postası.

      hıhım olsun ilgilenirsin yine sonraa :)

      Sil
  20. sokçoda kış ve emanet çocuğu ben de okudum . Kitaplar hakkında ki hislerimiz aynı. Diğer iki kitabı da merak ettim. Bu arada sadece Tolstoyun biyografisini okuyorum. bence herkes okumalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. z.ö.ünlü.

      tolstoy en sevdiklerimden, çehov ile birlikte, yky biyografisini okudum, tolstoya çok hayranım :)

      Sil
    2. tolstoydan çıkamıyorum ben de bu aralar. henry troyat yazarı günlük ve mektuplarından da alıntı var. yky'ye de bakıcam

      Sil
    3. z. ö. ünlü.

      troyat tolstoy da okudum evet, tolstoy yaa devlerden şekspir ve balzak gibin :)

      Sil
  21. At Çalmaya Gidiyoruz u çok merak ettim ismi ne güzelmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      diğer romanı lanet olsun zaman nehrine de çok çok iyi :)

      Sil
  22. emanet kız ve at çalmaya gidiyoruz not edilmiştir:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren.

      ay emanet kız ın filmi öyle güzel kuu :)

      Sil
  23. Altınbaşak puanı haketmedi mi yani :)

    YanıtlaSil
  24. Sokço'da Kış'a bir bakayım.Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      güney kore romanı zarif, şeye benziyor, one day off adlı diziye :)

      Sil
  25. Anlatım ve tavsiye için teşekkür ediyorum. Emanet Çocuk kitabı ilgimi çekti. Hangi anne çocuğunu emanet olarak verir...kimbilir nasıl zorluk yaşıyorsa...
    İlk fotoğrafın çekimini çok beğendim. Örtü mü, şal mı bilemedim. Renklerin uyumu müthiş güzel...Tahıl cipsli de hoş görünüyor. :)
    Okuyan gözlerinize sağlık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç.

      emanet çocuk un filmi de çekildi, the quiet girl, filmi de nefis :) iki tane sabahlık, yeşil ve mavi desenli :) o cips çok güzel :) teşekkür ederiiim :)

      Sil
  26. Emanet Çocuk ve Sokço'da Kış'ı çok merak ettim. Sipariş vericem bugün:) Daha önce hiç duymamıştım. Merakla bekleyeceğim cici kitaplarımı ❤🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annabell.

      ikisi de çok iyi. emanet çocuk un filmini de unutma ( the quiet girl) :)

      Sil
  27. Emanet Çocuk düşündükçe hala kalbimi kırıyor. Ben de çok sevip yazarın diğer kitabı Böyle Küçük Şeyler'i aldım, okunmayı bekliyor. Uyarlaması olduğunu bilmiyordum hemen bakacağım :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi.

      böyle küçük şeyler i okuyayım ben de :) önce the quiet girl i izledim sonra kitabını okudum :)

      Sil
    2. ben okudum Deep, çok güzellll, şimdi Mavi Tarlalardan Yürü arıyorum bulursam okuyacağım

      Sil
    3. öneri makinesi.

      tamamdır okuycam ben de diğer kitaplarını :)

      Sil