12 Ekim 2023 Perşembe

PEMBE SABAHLIK

 



Apartmanların duvarları çok ince herhalde, komşuların sesleri duyuluyor. Banyo pencerelerinden, balkonlardan da duyuluyor konuşmalar. Kavgalar örneğin tümüyle duyuluyor. Komşuların özel hayatlarını öğrenmek mümkün. Duymamak için yüksek sesle müzik dinlemek gerekiyor.

Komşu teyze var. Yalnız yaşıyor. Zaman zaman evine gelen gidenler oluyor. Bu teyze hep sarı veya pembe sabahlık giyiyor. Balkona astığı çamaşırlardan belli oluyor. Evine çocukları geliyor olsa gerek. Kızı veya oğlu var gibi. Teyzenin sabahlıkları hep değişiyor, türleri, desenleri değişiyor ama renkleri ya sarı ya pembe.

Seslerini duyuyorum bazen. Onlar balkonda iken duyuluyor mutfak penceresinden. Teyze herhalde biraz unutmaya başlamış gibi duruyor. Kızına, kocamı elimden aldın diyor, söylediği kişi de damadı olsa gerek. Yine kızına, paramı yiyorsun sen diyor. Kızı belki annesinin parasını idare ediyorsa. Bazen iki kız oluyor. Anladığım kadarıyla kızları birbirlerine şikayet ediyor. Çünkü kızlar bazen, anne, beni bana şikayet ediyorsun, diyorlar.

Damadı herhalde, konuşuyor, pointer diye bir şey almış, define arayacakmış, kimsenin bilmediği bir şey bulacağım, tarihe geçeceğim diyordu. Başını belaya sokma dediler.

Damadın kollarında alerjik sivilceler çıkmış. Yara gibiymiş. Teyze, lavanta dene dedi. Damat da lavantanın ticaretini yapayım, kelepir tarla bulup ekeyim, Burdur’da ucuz tarlalar varmış, içine çadır kurarız bir de sondajla kuyu açarız, göçebe yaşarız ne güzel diyor, elektriği interneti de çözersek tamam. Oğlan herhalde köşeyi dönmek isteyenlerden. Borsa, faiz, altın, döviz yetmiyor sanırım.

Komşular bazen dram bazen komedi.

62 yorum:

  1. otur senaryo yaz karakterler orjinal:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ters pabuçlar.

      eveet hele kavgalardan dram dizisi çıkar :)

      Sil
  2. Ah bunları gerçekten dinlemek durumunda kalıyorsan fena. Dipdibe evler içiçe geçmiş hayatlar yorucu oluyor. Benim İstanbul'da oturduğum bir ev öyleydi. Sanki evin içinde konuşuyordu komşular. Hiç sevmezdim orayı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ada deniz.

      evet duyuyorum her şeyi. hele bağırtılar, kavgalar sanki aynı odada gibi oluyor :)

      Sil
  3. Ne yazık ki İstanbul için bu artık bir olağan durum haline geldi. İçiçe geçmiş hayatlardan kasıt bu olmamalıydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ali d.

      evet yaaa insan yatakodasından bile bakınca arkada diğer odaları görüyor :)

      Sil
  4. Yalıtım problemi çok büyük bir problem ne yazık ki , üst komşumuzun en ufak bir masa sandalye sesi bizim evde sanki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      ay o masa sandalye koltuk çekme sesleri çok fena :)

      Sil
  5. Mahremiyetlerine dikkat etmeyen komşunuz varmış. Siz duyuyorsanız diğer komşular da duyuyordur. Olan, dinlemek zorunda kalan komşulara oluyor.
    Size sabırlar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç.

      evet yaa alçak sesle konuşsunlar değil mi :)

      Sil
  6. Komşuları ben de dinlemek istemiyorum ama özellikle de pencerelerin açık olduğu mevsimlerde her şeylerinden haberdar olmaya maruz kalıyorum. Dinlemek istemiyorum.
    Anneannemlerin komşusu bir amca vardı. O da hayatının son günlerinde böyleydi. Kızına parasını almasıyla ilgili bir şeyler söylerdi. Para konusunu bilemesem de kafasında bir şeyler kurar ve inanırdı. Önceden böyle değildi. Sanırım yaşlılık da zor. Sadece bedensel açıdan değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilkay.

      öyle oluyor herhalde, kuruyorlar kafalarında :) belki de demans başlangıcı filandır.

      Sil
  7. Sevgili Derin yorumlarında özlediğimiz dili, yazılarına, öykülerine saklıyorsun galiba. Anlamlı öykünü severek okudum. Kalemin ya da klavyen hep işlesin.
    Özel yaşamlara bazen istemeden tanık oluyoruz ama bu durumdan hiç yakınmayanlar da var. Toplu taşıma araçlarında hiç çekinmeden, pervasızca neredeyse tüm hayatlarını sergiliyorlar.
    Yazının etiket bölümüne Alzheimer ya da demans-bunama sözcüklerinden biri de eklenseydi okuyucu için iyi olurdu diye bir fikrim var. Karar tabii ki senin.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eklemeyi unutmuşum; sarı, pembe sabahlıklar iki farklı ruh hali arasındaki geçiş dönemlerini mi simgeliyor acaba? Öykünün adı da dikkat çekici.

      Sil
    2. makbule abalı.

      hımm evet kısa yorumlar yaparım ben yaa :) ya evet otobüste metroda 15 dakikada bağıra bağıra yanındakine evliliğini torunlarını anlatan çocuklarını çekiştirenler oluyor :) bağırmasa iyi olucak biz dinlememiş olucaz insanın beyini oyuyor gibi oluyor öyle :)

      etiket hiç düşünmemiştim, yaparım tabii.

      hımm teyzenin evet olabilir ruh halleri için tabii. öykünün adını pembe veya sarı sabahlık koycaktım :)

      Sil
  8. Zorunlu dinlemenin dışında, birazcık kulak kabartma eylemi de görüyorum sanki :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. muharrir.

      genelde yolda kafede metroda dinlerim bazen öykü yazmak için evde ise mutfakta yemek yaparken zorla dinlemiş oluyorum :)

      Sil
  9. Bizim sitenin mimarı, ilk zamanlarda bir toplantıda "sandviç duvar bir şey bir şey yaptım, o kadar ses gelemez" gibi bir şeyler demişti. Millet de "Yoo geliyor" şeklinde deneyimlerinden bahsetmişti. O geldi aklıma:) İllâ oluyor yani.

    YanıtlaSil
  10. kısa yoldan köşeyi dönme hayalleri kuranlar çoğaldı ülkede elde avuçta hazinede kasada örümcekler bağlayınca kimsede akıl kalmadı normal :) teyze kıyamam kızları birbiriyle mi karıştırıyo :) komşularla insanın arasının iyi olması güzel de mahremiyet ve sınırlar da önemli bu kadar duymak zorunda kalmak kötü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      hehe burdaki oğlan da evet kolay para istiyor belli :) evet yaa bize ne de mi yani bağırmadan kavga etsin insanlar :)

      Sil
  11. Ben pek sevmem komşu aslında. Değişik bir itici gelir bana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dada.

      o zaman sen müstakil evde otuuuur :)

      Sil
  12. Bana da hafiften bir gözlemcilik var gibi geldi. Renkleri desenleri falan. 😀😀

    YanıtlaSil
  13. Eskisi kadar iyi ses yalıtımı olmuyor bence evlerde. Bizim de nispeten ses duyuluyor. Karşı komşumuz yaşlı bir çift oldukları için ben neredeyse hiç ses duymuyorum. Ama bizim sesimiz gidiyor olabilir hele gece çocuk ağladığında duyup uyanıyorlar mı bilmiyorum :(
    Biraz mahremiyet alanı gerekiyor herkes için. Mesela benim annemlerin evinde ses neredeyse hemen hemen hiç olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      hiç ses olmaması ne güzelmiş :)

      Sil
  14. Fakat senin komşular gayet ilgi çekici. 😊 Iyi bir hikâye çıkar onlardan.

    YanıtlaSil
  15. Çocukları için zor bir durum be Deep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      eveeeet öyle olmalııı :)

      Sil
  16. Deeeep :D bizim karşı komşunun 4 çocuğu var :)))))) küçükler kapıya uçan tekme atıyorlar ama kesintisiz, asla durmadan, yazın 8. kattan kardeşimin bisikletini attılar sonra apartman girişinin kapısını kırdılar biri 3 bir 5 yaşında kabus gibi bir şey

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saltcık.

      ooooo onlar neymiş öyle avengers kardeşler :)

      Sil
  17. ay neyseki bizde o kadar ses duyulmuyor, yoksa ben de kesin dinlerdim, yani insan merak eder:)

    YanıtlaSil
  18. Sinema sahnesi gibi sanki , senaryonun bir kısmını okudum gibi oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. z.ö. ünlü.

      sahiden yaa italyan filmi gibin :)

      Sil
  19. Aylaaar sonra gelip seni ya okuyunca yine gülümsedim Deep

    YanıtlaSil
  20. Tebrikler, komşular hakkında bayağı malumat sahibi olmuşsun arkadaşım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğitim pınarı.

      ha haa evet mutfakta yemek yaparken dizi film izlemek gibi oluyor :)

      Sil
  21. Bu arada senin ziyaretçiler bana neden gelmiyor? hepsini de ziyaret ediyorum aslında. Galiba benden ümidi kesmişler:) Senden Ümidim kesildi başlıklı bir şiirim vardı. Oku feyz alırsın deep:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğitim pınarı.

      ha haaa bir süre sürekli devam edersen bloguna hatırlar herkes seni komikçiii:)

      Sil
    2. Bak ben bunu hiç düşünememiştim. Aklınla bin yaşa emi:)

      Sil
    3. eğitim pınarı.

      pekuu :)

      Sil
  22. Damat kısa yoldan zengin olma peşinde sanırım. Yakında o evden ters kelepçe çıkmazsa iyidir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rehitu.

      ha haaa birçok türk onun gibi de mi :)

      Sil
  23. Bu hayalperest damat hiç bir yere varamaz gibi duruyor. Hayat boyu hayal kurar:)

    YanıtlaSil
  24. Ne güzel yazmışsınız. Evinize misafir olup pencerenizden izleme fırsatı bulduk sanki. Hep yazın bunlardan 🙏❤

    YanıtlaSil
  25. müfred.

    evet taşınılır vallahi :(

    YanıtlaSil
  26. Merhabalar.
    Maliyeti düşürmek ve en yüksek karı elde etmek için, inşaat dahil tüm üretim sektöründe hırsızlık diz boyu. Herkes çalıyor. Çala çala işte o apartmanların birbirlerine komşu daire duvarları da o kadar ince kalıyor ki, duvara bardak dayamaya gerek yok, her şey çok açık ve net bir şekilde duyuluyor. Tıp kı sizin de yazınızda bahsettiğiniz gibi.

    Ülkemiz üretim sahasında kontrol, denetleme ve takip yok! Herkes bildiği gibi ve kafasına göre üretiyor; milletin hak ve hukuku kimsenin umurunda değil.

    İyi gitmeyen şeyleri hepimiz iyi kötü biliyoruz; ancak, bu sıkıntı ve sorunların düzeltilmesi için hiçbirimiz, hiçbir şey yapamıyoruz. En acısı da bu!..
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. recep altun.

      evet yaa maksat bol inşaat olsun yani gerisi önemli değil :) ah evet hepimiz şikayet ediyoruz biliyoruz ama çare yok işte :)

      Sil
  27. Son cümle gerçekten de o kadar doğru ki. :)

    YanıtlaSil
  28. Bence bu damattan bir cacık olmaz :) Muhtemelen kayınannesinin parasını da tırtıklıyordur :)

    YanıtlaSil
  29. Kavga gürültüler çok duyuluyor ya

    YanıtlaSil
  30. Bizim evin en iyi yanı komşular uzak birbirine ses filan duyulmuyor 🤣🤣🤣

    YanıtlaSil