14 Ekim 2023 Cumartesi

KİTAPLAR 8

 



GÖLGEDEKİ İZLER

Tami Hoag

Koridor Yayıncılık, 620 sayfa

Tami Hoag, gerilim ve cinayetin ustası, Patricia Cornwell ve Tess Gerritsen gibi.

Bu tür romanlara alışık olanlar için klasik bir konu. Cinayet ve katilin uzun süre yakalanamaması. Polis prosedürleri, kanıtların geçersizliği. Hata yapan detektifler. Gerçeği bulmaya kararlı hukukçular.

Hoag romanları her zaman heyecanlı. Not:3/4


ŞAHİTLER KULÜBÜ

Tami Hoag

Koridor Yayıncılık, 400 sayfa

Yazardan yine bir cinayet romanı. Genç bir kız bir su kanalında ölü bulunur. Diğer genç kızlar da tehlikede hisseder kendini. Çünkü, yöredeki genç erkekler özel bir eğlence kulübü kurmuştur. Ancak, ölen kızın da çevresinde Rus Mafyası vardır. Polis araştırmaya başlayınca bu iki grup da işe karışır. Cinayeti çözmek çok zordur.

Her zamanki gibi gerilimli, heyecanlı bir roman. Not:3/4


SMYRNA’NIN GÖZYAŞLARI

Gülseren Engin

Remzi Kitabevi, 350 sayfa

Bir Kurtuluş Savaşı ve İstanbul ve İzmir romanı.

1918-1919 yılları. İstanbul’da yangınlar başlar. Ülkemizin zor zamanları. İşgalcilere karşı örgütlenen Türkler, İzmir’in işgalinde İstanbul’dan İzmir’e geçerler, farklı kimliklerle. Yunanlılar da bu örgütçü Türklerin peşindedir. Bu arada İstanbul ve İzmir’de Rum kızları, Türk çetecileri, Türk kızları, Kuvayi Milliyeciler arasında aşklar da başlamıştır. İzmir’in kurtuluşu sırasında büyük aşklar da yaşanır. Kitap aşkların, örgütlenmelerin, direnişin romanı. Not:3/4





MARTA UYUYOR

Romy Hausmann

Eksik Parça Yayınları, 300 sayfa

Sevgili Çocuk (Liebes Kind/Dear Child) adlı romanın yazarı. Romanın dizisini de yakınlarda izlemiştik. Sevgili Çocuk, yazarını ünlendiren romanlardan. Yazarın yeni romanı ise bir gerilim, Marta Uyuyor. Karmaşık kurgulu bir gerilim romanı. Bilmece gibi ilerliyor. Kitap üç koldan ilerliyor. Nadja, Nelly, iki kız sıra ile anlatıyor. Bir de mektuplar var. Bu üçlünün bağlantısı kitap yarıya gelinceye dek belli olmuyor. Yaşananlar, ölümler, psikolojik gerilim şeklinde gidiyor roman.

Karmaşık kurguları sevenlere. Not:3/4


İÇİN İÇİN YANAN ATEŞ

Paula Hawkins

İthaki Yayınları, 320 sayfa

Karanlık Sular ve Trendeki Kız yazarının yeni gerilimi.

Sahilde bağlı bir teknede bir genç adam öldürülür. Üç katil adayı vardır. Üçü de kadın. Üçü de sahil kasabasındadır. Ama katil hangisidir? Roman boyunca üç kadının geçmişinden başlayarak bugüne dek yaşamlarını öğreniriz ve sonunda da anlarız katili. Türü sevenlere. Not:3/4




O AN

M. Barış Muslu

Kişisel gelişim danışmanı Muslu’nun yen kitabı. Seminerleri, kitapları ile ünlü yazarın psikolojik danışmanlık merkezi ve çok sayıda danışmanı var.

Bu kitabında da NeuroFormat adlı yöntemini anlatıyor. Travmaları çözme çalışmalarından söz ediyor. Bedendeki travmaların nedenlerinden söz ediyor.

Kolay okunan kitaplardan. Konuya ilgi duyanlar için. Şifa temalı kitapların sayısı arttı. Not:3/4


YALNIZ

Zeynep Kaçar

Yazarın bu romanı iki tane edebiyat ödülü almış, haklı olarak. Dili iyi olduğu gibi kurgusu da iyi ve ayrıca çok da güncel bir konu. Feray adlı bir genç kadın evleniyor, herkes gibi normal bir evlilik yapmışken eşi zaman içinde değişip bambaşka biri oluyor. Adam, bir tarikata giriyor ve Feray için hayat çok zorlaşıyor ve roman şaşırtıcı şekilde ilerliyor. Ülkemizin sosyal yaralarından birini işliyor roman. Kadınlara uygulanan her türlü şiddeti.

Edebiyatımızda çok işlenmeyen güncel konuyu anlatan roman çok başarılı. Not:4/4

52 yorum:

  1. Çok çeşitli liste olmuş hiçbirini bilmiyorum gerilim olanlar ilgimi çekti :) ders falan düşünmeden kitap okumayı özledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      eveet kipatlar çok keyifli tabii :)

      Sil
  2. Kitap listeme not aldım deep, teşekkürler paylaşım için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      zehra kaçar kitabı çok iyi :)

      Sil
  3. En son ben de gerilim türünde "Hizmetçi" İsminde bi roman okudum. Gerçekten çok iyiydi, önerilerinizi de not ettim :) Maaşallah ne güzel okuyorsunuz ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annabell.

      hizmetçi not aldım saol :) kitaplar en büyük tutkum yaa :)

      Sil
  4. Sen kitap yazıları yayınladıkça ben kendimden utanıyorum, okuma özürlü biri olup çıktım da:)

    YanıtlaSil
  5. Şahitler Kulübü'nü okumuştum. Tami Hoag kitaplarından ben de 10 adet var. İçlerinde, Gölgedeki İzler kitabı yokmuş. Listeme ekleyeceğim bu kitabı. Tami Hoag eserlerinden Kuryeyi Öldür'ü okumadıysanız tavsiye ediyorum. Uzun yıllar geçmesine rağmen hâlâ hatıramdadır kitap. :)
    Paula Hawkins'in İçin İçin Yanan Ateş kitabını henüz almadım. Yazarın ilk iki kitabını da okudum.
    Diğer kitaplara da bakacağım.
    Okuyan gözlerinize sağlık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç.

      tami hoag çok okudum ama bakayım kuryeyi öldür e :) hawkins popüler oldu bizim ülkede :)

      Sil
  6. Bol bol okuyorsun ne güzel. Kitapları bilmiyordum. Gerilim olanlar ilgi çekici duruyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet.

      tami hoag çok iyi gerilim olarak yani :)

      Sil
  7. Çok farklı kitaplar,kitabın fotosuna bakmak bile keyifli🤭

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. su.

      eveet kitap fotileri ne güzel oluyors :)

      Sil
  8. Hiçbiri bana uymadı bu kez :( ama çok sayıda okumuşsunuz ne güzel. Elinize sağlık, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gül akça.

      her şeyi okumak istiyorum yaa :)

      Sil
  9. Sekiz kitabı bir paylaşımda tanıtmak; Okuma hızına ulaşan var mı acaba? İmrenme ve takdir duygularımızı belirtiyoruz.
    Böyle genç insanların varlığını bilmek umutlarımızı tazeliyor. Güncele ve gündeme uygun gerilim yoğunluklu kitaplar okumuşsun.
    Sağlık dileklerimi öncelikle iletmek isterim.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      gecede bir kitap bitiririm dizi izlemezsem :) eveet ülkemiz gerilimde lider zaten gündelik yaşamda :)

      Sil
  10. Güzel kitap var arasında. Not aldım. 😊

    YanıtlaSil
  11. Şu an "O AN" kitabını okuyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yıldız.

      danışanları çokmuş yazarın :)

      Sil
  12. Oh sonunda yorum yapabiliyorum:))) Güzel tanıtımlar var, O an kitabı bende de mevcut okuyacağım kısmetse. Keyifli okumalar olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüreğimin iklimi.

      yorum sorunları oluyor demek ki bunu bilmiyordum ki :) o an yazarının danışanı çokmuş :)

      Sil
  13. SMYRNA’NIN GÖZYAŞLARI kitabı dikkatim çekti Deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşamdan yazılar.

      kurtuluş savaşında aşk güzelmiş :)

      Sil
  14. Barış Muslu'nun diğer kitaplarını okumuştum ama bu kitabından haberim yoktu doğrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğitim pınarı.

      bu en yeni herhaldesi :)

      Sil
  15. Epey bir kitap paylaşmışsın. Hiçbirini okumadım. Bazılarını ekleyeyim okunacaklar arasına

    YanıtlaSil
  16. İçin İçin Yanan Ateş'i görürsem alırım bence. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      hawkins iyi gidiyo kolay okunuyor :)

      Sil
  17. Hmm güzellermiş, zamanım olunca ilk olarak blog arkadaşlarımın kitaplarını okumayı düşünüyorum, sonra bunlara da bakarım thank yuuu <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zeynep c.

      blog arkadaşlarımızın kitaplarını okuycam ben de :)

      Sil
  18. Gölgedeki izler Tess Gerıttsen adını okuyana kadar ilgimi çekmemişti. Tess Gerrıtsen'ın kütüphanemde bir dünya kitabı var. Onun kadar kitabı iyiyse alacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nurgül k.

      tami ve tess ikisi de çok iyi :) gerilimde :

      Sil
    2. O zaman okuyacağım :) Teşekkürler Deep.

      Sil
    3. nurgül k.

      bir de partricia cornwell var o da onlar gibin :)

      Sil
  19. En çok polisiye kitapları dikkatimi çekiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      jane casey/karin slaughter o zaman. günümüzün en iyileri :)

      Sil
    2. O yazarları hiç okumadım, not alıyorum.

      Sil
    3. şenay bn.

      eveeet polisiye sevenlereee :)

      Sil
  20. Tami Hoag, bilmediğim bir yazardı. Kitapları biraz Agatha Christie’yi anımsattı bana, çok severim. :)
    Zeynep Kaçar’ın eserini de merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir pembesever.

      agatha nın yeni ve gerilimlisi, çünkü yine prosedürleri anlatıyor :) kaçar çok iyiymiş ben de ilk kez okudum bu yazarı :)

      Sil
  21. Çok güzeller, bir ara bakacağım bu kitaplara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      yazan çok okuyan az, kitapları :)

      Sil
  22. Paula Hawkins'i merak ettim. Filmlik bir kitaba benzettim. İnsanlar tarikata girince Mazallah bambaşka biri olurlar, tehlikeli hale gelirler çünkü artık kendi beyinleri ile düşünmeyi bırakırlar. O kitabı benim okumama gerek yok çünkü tahmin ediyorum ama %52'ye zorla , döve döve okutturmalı:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müjde dural.

      hawkins gerilimleri tam filmlik zaten :) ha haa evet yaa tarikatlar tüm dünyada büyük sorun :)

      Sil
  23. Yine zengin bir liste :) Zeynep Kaçar'ın Kabuk isimli kitabını uzun zamandır okumak istiyorum. Belki bunu da okurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilkay.

      kabuk ben de okuycam. bu kitabı çok iyiydi :)

      Sil
  24. Tami Hoag senin sayende tanıdım ve çok sevdim ☺️

    YanıtlaSil