26 Ekim 2023 Perşembe

YEŞİL KÖRİ

 


Green Curry yemeği, bir Tayland yemeği.

Bir küçük soğan, beş diş sarımsak, bir başparmak zencefil, zeytinyağında biraz kavurup, öldürüyoruz, birkaç dakika, çok pişirmiyoruz yani.

Bir küçük patlıcan, bir küçük kabak, iki köy biberi, bir orta boy patates, doğruyoruz, aslında belki bir çok sebze konulabilir, lahana uymuyor, domates olmuyor, bu yeşil köriye.

Karıştırıyoruz, börttürüyoruz, yüksek ısıda hızlı karıştırıyoruz yani, döndürüyoruz, eti mühürlemek gibi, Çin yemekleri gibi.

İçine bir paket tofu doğruyoruz, minik veya büyük. İki kahve fincanı köri atıyoruz. Bol bol da atılabilir, isteğe göre.

Bir yemek kaşığı zerdeçal. Bir konserve coconat milk, yani Hindistan cevizi sütü.

Karıştıyoruz, pişmeye devam ediyor.

Ateşi kapatınca bol bol reyhan atıp karıştıyoruz.







40 yorum:

  1. Tofunun ne olduğunu bilmiyordum. Şimdi Google'da baktım, bir çeşit soya peyniriymiş. :)
    Ellerinize sağlık...Afiyetle tüketin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazlı toaç.

      evet soya fasulyesi gibi bişi yemeklerde kullanılıyor :)

      Sil
  2. Farklı lezzetler her zaman ilgimi çekmiştir, ellerine sağlık deep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. camdan düşler.

      farklı ve lezzetli eveet :)

      Sil
  3. Ellerine sağlık Deep :)

    YanıtlaSil
  4. Mutfak Sanatları, mutfak yaratıcılıkları insana nasıl da iyi gelen bir uğraş. Zamanla ve yaş aldıkça bu etkinlikler eskisi gibi sürdürülemese de kişilerin ruh sağlığına etkileri tartışılmaz.
    Mutfakta yeni lezzetler keşfetmeyi, yöresel yemekleri sevdiklerim için hazırlamayı ben de çok seviyorum. Uluslararası Mutfakta sağlıklı yiyecekler tercihim. Büyük porsiyonlar değil, küçük paylaşımlarla süsleme sanatı ilgimi çekiyor. Mutfakta çalışmak, boğa Burcunun tipik özelliğidir bu etkinlikler , diyor yakınlarımız.
    Eline sağlık. Afiyet olsun. Mutfağın bereketli olsun.


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makbule abalı.

      mutfak evet çok keyifli, değişik tatlar denemek tam bir terapi :)

      Sil
  5. Missss gibi görünüyor:)

    YanıtlaSil
  6. ooo uzak yerlerden bu sefer tarif :) köri iki fincan çok olmadı mı ayolcum bi de böttürmek ne demek :D denerim bunu hindistan sütü de değişik geldi yemeğin içinde ama denerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz gemi.

      böttürmek deniyormuş ne ilginç laf değil miii :)

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. yüreğimin iklimi.

      teşekkkür ederiiim :)

      Sil
  8. Eline sağlık ve afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  9. Bilmediğim lezzetleri kolay kolay yiyemem bu tarifin malzemeleri güzel ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonsuzluk ve ötesi.

      aa ben de bilmediklerimi severim :)

      Sil
  10. Farklı kültürlerin yemeklerini deneyenleri hep takdir etmişimdir, ama ben maalesef damak konusunda o kadar açık fikirli değilim :)) Eline sağlık, afiyet olsun 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evde yazar.

      ah keşke hep bilmediklerimi yiyebilseem :)

      Sil
  11. Uzak doğu mutfağı favorimdiiirrrr :D Bu yemeği daha önce denemedim ama denemek istiyoruuum eline sağlık Deep :)

    YanıtlaSil
  12. Çok değişik bir yemek, ellerine sağlık. Eminim ki nefis olmuştur :)

    YanıtlaSil
  13. Hey maşallah. Biz burda utanmadan üç sebzeli yemeğimize türlü diyoruz :D Ellerine sağlık. Ama beğendin mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tefrika.

      çok beğendim. bu yemekte istersek tofu yerine tavuk veya karides de olabilirmiş. veya hem tofu hem karides veya hem tofu hem tavuk :)

      Sil
  14. Köri toz olan mı ayrı sos olan mı anlamadım tozsa çok gelmiyor mu, ama sıvı olansa normal olabilir merak ettim :D .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi.

      toz kullandım. çok değil ama istersen daha az koyabilirsin tabii :)

      Sil
  15. Güzel görünüyor. Köriyi yemeklerde severim. Ellerine sağlık. 😊

    YanıtlaSil
  16. Köriyi severim ama iki kahve fincanı bana çok gelebilir :)
    Ellerine sağlık, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şenay bn.

      sen daha az koyabilirsin ki :)

      Sil
  17. şahane görünüyor Deepcim eline sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  18. Tadını bir miktar merak etmedim değil hani...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man.

      kolay yemek dene işte nefis tadı :)

      Sil
  19. Ben Japon Köri yemeğini denemiştim.Güzel oluyor ama aroması bayağı yoğundu.Bu da çok güzel görünüyor, eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diary of meri.

      japon köri ye de bakayıms :)

      Sil
  20. Tofu ve köri pek sevmiyorum ama sağlıklı tabii ☺️

    YanıtlaSil